Hetedik alkalommal indult útjára április utolsó napjaiban a Startup Safari Budapest. Két év online találkozás és tudásmegosztás után idén hibrid formában jelentkezett a fesztiválok és konferenciák minden előnyét magában foglaló kétnapos programsorozat, így az innovációs ökoszisztéma tagjai végre élőben is találkozhattak.
A Startup Safari egy olyan országokon átívelő kezdeményezés, ami által világszerte megismerhetik az emberek a közelükben működő startupokat, innovatív vállalkozásokat és azok legújabb fejlesztéseit. A budapesti csapat is általában kétnapos belvárosi fesztivállal összekötve mutatja be a startup ökoszisztéma hazai és regionális képviselőit. Ilyenkor előadásokkal, workshopokkal, irodalátogatásokkal, meetupokkal töltik meg a várost. Az esemény célja nem más, mint a tudásmegosztás, inspiráció, egymás megismerése, új üzleti és emberi kapcsolatok kialakítása, a közös fejlődés.
2022-ben a Budapesten megtartott rendezvény különleges volt, hiszen a két év online platformonra kényszerült közösség most hibrid formában találkozhatott, így sokan most látták egymást viszont két év után – és az új feltörekvő startupok is két év után először vehettek részt az ország legjelentősebb startup fesztiválján. Az 1500 résztvevő között minden korosztály és minden startup érettségi fázis képviseltette magát: az innovatív ötletekkel rendelkező középiskolásoktól a már exitelt nagy példaképekig.
A programok tematikája és formátuma is rendkívül változatosra sikerült – az egyéni matchmaking találkozóktól, a workshopokon át a panelbeszélgetésekig és klasszikus előadásokig mindenki megtalálhatta az érdeklődésének és motivációjához leginkább passzoló variációt. A tematikában az összes technológiai és üzleti sláger topik felmerült. A látogatók széles körben érdeklődtek a blockchain technológiák, az NFT és kriptovaluták világa, a szervezeten belüli diverzitás és a hipernövekedés kérdéskörei iránt, de a sikertörténetek is nagy örömmel hallgatták meg – többek között például olyan nagymenő startupok történeteit, mint a Starschema, a Tresorit, az Incepttech – akik a közelmúltban akvizíción mentek keresztül, így már McKinsey Digital Budapest néven találkozhattak velük az érdeklődők – és a tavasz legnagyobb szenzációja, a nemrégiben 94 millió dollár befektetést kapott SEON.
A Startup Safari több mint 150 előadója között szerepelt még a Revolut hazai képviselője, a Morgan Stanley, a Google, a Huawei, a Microsoft, a Vodafone, a McKinsey Digital Studio, a Saltpay és a Shiwaforce, vagy a szilícium-völgyi Vega Partners előadói, de olyan fontos hazai ökoszisztéma szereplők is részt vettek, mint az Express Innovation Agency és a HSUP, az OXO Holdings, a CEU iLab, a Design Terminal, CheckINN, a Hiventures, az INPUT Program, az MKB Fintechlab, a TLF Capital és a Startup Hungary.