Hirdetés

A pandémia után először találkoztak egymással újra az innovációs ökoszisztéma tagjai

Hetedik alkalommal indult útjára április utolsó napjaiban a Startup Safari Budapest. Két év online találkozás és tudásmegosztás után idén hibrid formában jelentkezett a fesztiválok és konferenciák minden előnyét magában foglaló kétnapos programsorozat, így az innovációs ökoszisztéma tagjai végre élőben is találkozhattak.

A Startup Safari egy olyan országokon átívelő kezdeményezés, ami által világszerte megismerhetik az emberek a közelükben működő startupokat, innovatív vállalkozásokat és azok legújabb fejlesztéseit. A budapesti csapat is általában kétnapos belvárosi fesztivállal összekötve mutatja be a startup ökoszisztéma hazai és regionális képviselőit. Ilyenkor előadásokkal, workshopokkal, irodalátogatásokkal, meetupokkal töltik meg a várost. Az esemény célja nem más, mint a tudásmegosztás, inspiráció, egymás megismerése, új üzleti és emberi kapcsolatok kialakítása, a közös fejlődés.

2022-ben a Budapesten megtartott rendezvény különleges volt, hiszen a két év online platformonra kényszerült közösség most hibrid formában találkozhatott, így sokan most látták egymást viszont két év után – és az új feltörekvő startupok is két év után először vehettek részt az ország legjelentősebb startup fesztiválján. Az 1500 résztvevő között minden korosztály és minden startup érettségi fázis képviseltette magát: az innovatív ötletekkel rendelkező középiskolásoktól a már exitelt nagy példaképekig.

A programok tematikája és formátuma is rendkívül változatosra sikerült – az egyéni matchmaking találkozóktól, a workshopokon át a panelbeszélgetésekig és klasszikus előadásokig mindenki megtalálhatta az érdeklődésének és motivációjához leginkább passzoló variációt. A tematikában az összes technológiai és üzleti sláger topik felmerült. A látogatók széles körben érdeklődtek a blockchain technológiák, az NFT és kriptovaluták világa, a szervezeten belüli diverzitás és a hipernövekedés kérdéskörei iránt, de a sikertörténetek is nagy örömmel hallgatták meg – többek között például olyan nagymenő startupok történeteit, mint a Starschema, a Tresorit, az Incepttech – akik a közelmúltban akvizíción mentek keresztül, így már McKinsey Digital Budapest néven találkozhattak velük az érdeklődők – és a tavasz legnagyobb szenzációja, a nemrégiben  94 millió dollár befektetést kapott SEON.

A Startup Safari több mint 150 előadója között szerepelt még a Revolut hazai képviselője, a Morgan Stanley, a Google, a Huawei, a Microsoft, a Vodafone, a McKinsey Digital Studio, a Saltpay és a Shiwaforce, vagy a szilícium-völgyi Vega Partners előadói, de olyan fontos hazai ökoszisztéma szereplők is részt vettek, mint az Express Innovation Agency és a HSUP, az OXO Holdings, a CEU iLab, a Design Terminal, CheckINN, a Hiventures, az INPUT Program, az MKB Fintechlab, a TLF Capital és a Startup Hungary

Egész Európát el akarja látni AI harci drónokkal a német Helsing

A pár hónapja pivotált startup megnyitotta az első olyan gyárát, ahol tömegesen tudja gyártani a saját fejlesztésű harci drónjait – most éppen Ukrajnának. A Helsing víziója, hogy Európa-szerte hozzon létre még ilyen gyárakat, ahol akár tízezrével gurulhatnak le a gyártószalagról a drónok.

Bővebben

Csúnyán megbukna az AI, ha valódi betegeket kéne diagnosztizálnia

Egy amerikai kutatásban azt vizsgálták, hogy a vezető LLM-modellek képesek-e szimulált orvos-beteg beszélgetésekben kideríteni minden szükséges információt a páciens állapotáról, és felállítani a helyes diagnózist.

Bővebben

Közös edukációs kampányba fog Balogh Petya és a Lightyear

A kampány keretében a két szereplő plakátokon, videókban és webinárokon igyekszik majd emelni a magyar pénzügyi és befektetői tudatosság szintjét. Balogh Petya egyúttal most egy olyan kezdeményezés mellé áll, amely nem köthető saját cégeihez vagy befektetői portfóliójához.

Bővebben

Színház csupán, amit sok nagyvállalat csinál innováció címén – ezen akar változtatni a STRT egy új szolgáltatással

A nagyvállalati innovációs tanácsadás célja, hogy az érintett szereplőket edukálja a kíváncsiságot és kísérletezést elősegítő, a kemény KPI-okat mellőző, fenntartható vállalati kultúra kialakítására, és a gyakorlatban is erősítse az ügyfél innovációs képességeit. A STRT által szervezett háttérbeszélgetésen jártunk.

Bővebben

Így szegmentálódik a kockázatitőke-piac a mesterséges intelligencia finanszírozásában

Az alapmodellek fejlesztésének finanszírozása annyira költséges, hogy csak a dollárszázmilliókat erre költő VC-ket találjuk meg a befektetői listában. Ez azonban nem jelenti, hogy a kis- és közepes méretű VC-k kimaradnak az AI-bummból – mutat rá a PitchBook elemzése.

Bővebben