Hirdetés

A Google támogatásával ingyenes digitális program indul (leendő) hazai vállalkozók és startupok számára

Az észt Startup Wise Guys, Európa legtapasztaltabb startup akcelerátora és egyik legaktívabb befektetési alapja bejelentette a „Jump for CEE” elnevezésű, saját tőke nélküli programjának folytatását. A kezdeményezést a Google-hoz tartozó Impact Challenge for Central and Eastern Europe is támogatja. A vállalkozói készségfejlesztő esemény célja, hogy 400 közép- és kelet-európai egyén és csapat vegyen részt azokon az online workshopokon, amelyek a Covid-19 által okozott gazdasági válság negatív hatásainak csökkentését hivatottak segíteni.  

A program második szakasza 2022 májusától júliusáig tart, és a program minden eseménye ingyenes lesz a résztvevők számára. Az esemény több szakaszból áll – idea hack, hackathon és elő-akcelerátor (az idea hack segít a résztvevőknek megalkotni elképzeléseiket, míg a hackathon egy 48 órás jelentősebb esemény, amely egy zsűri előtti prezentációval zárul. Az utolsó modul az elő-akcelerátor nyolc héten keresztül zajlik) -, amelyek segítenek a résztvevőknek a vállalkozói gondolkodásmód kialakításában, az üzleti alapismeretek elsajátításában, valamint a kortársak és mentorok hálózatának kiépítésében.

A JUMP for CEE első szakaszára 31 országból több mint 330-an jelentkeztek, végül 170 résztvevő vette ki a részét az eseményből a közép-kelet-európai és azon kívüli régióiból. A program során a mentorok és szakértők nemzetközi hálózata 17 csapat kialakításában segített, amelyek különböző iparágakban és ágazatokban, például az oktatás, a kiberbiztonság, a fizetés, az utazás, a mezőgazdaság, a sport és a mobilitás területén dolgoztak ki üzleti ötleteket. Egy kiemelkedő csapat befektetést kapott a Startup Wise Guys-tól, és meghívást kapott a rendszeres akcelerátor programjukba. Számos résztvevő a modul után az üzleti életben találja meg jövőjét.

„10 éves működésünk során óriási sikereket értünk el abban, hogy az ötletek megálmodóinak segítettünk abban, hogy az első gondolatok után virágzó vállalkozások jöjjenek létre. Most megragadjuk a lehetőséget, hogy nonprofit módon visszaadjunk a társadalomnak. Alapítványunk keretében olyan ambiciózus projektek megvalósítására törekszünk, amelyek segítenek a fenntartható helyi és nemzetközi startup ökoszisztémák kialakításában. Nagy örömmel látjuk, hogy a Google.org-gal való együttműködésünk már most minden várakozást felülmúl, váratlan közönségben is inspirációt vált ki, és ambiciózus vezetőket eredményez még a gazdaságilag kiszolgáltatott csoportokból is” – mondta Cristobal Alonso, a Startup Wise Guys globális vezérigazgatója.

A Jump for CEE résztvevőinek nem kell vállalkozással, sőt, még üzleti tervvel sem rendelkezniük a programra való jelentkezéhez. Bármely egyén vagy csapat jelentkezhet a közép-kelet-európai régióból, Litvániából, Lettországból, Észtországból, Lengyelországból, a Cseh Köztársaságból, Szlovákiából, Bulgáriából, Görögországból, Magyarországról, Romániából vagy máshonnan, akik magabiztos angol nyelvtudással és a digitális világ iránti érdeklődéssel rendelkeznek.

A programmal kapcsolatos további információk és a jelentkezési lap itt található:

https://startupwiseguys.com/jumpforcee/

Örülhetünk-e egyáltalán a Klarna tőzsdére lépésének?

A svéd BNPL-bajnok jobb időket is látott, mint most, a tőzsdére vezetés megkezdésekor. Ezt tükrözi a visszafogott értékelési célja, ami mögött az európai piacok rossz megítélése húzódhat, valamint az is, hogy a tervezett értékelés meg sem közelíti az unikornis pár évvel korábbi értékelését.

Bővebben

Összefogott az európai ökoszisztéma a következő európai sikersztorik megszületéséért

A Europe Project névre keresztelt kezdeményezés célja, hogy komplex segítséget nyújtson a tehetséges fiatal vállalkozóknak, és megmutassa a világnak: Európa még mindig képes globálisan meghatározó startupokat építeni.

Bővebben

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben

Sok diáknak fogalma sincs arról, hogy milyen költségekkel jár a felnőtt élet – mondja Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója

A Diverzum és a más ökoszisztéma-szereplők által készített Gen Z Reportból kiderül, hogy a fiatalok átlagos bérigénye közel sem olyan irreálisan magas, mint azt gondolnánk. A kutatási eredmények kapcsán beszélgettünk Gyarmati Fannival, a Diverzum társalapítójával.

Bővebben

Hogyan érdemeld ki a Z generáció márkahűségét?

Több ökoszisztéma-szereplő összefogásával készült átfogó kutatás az 1995-2006 között született korcsoport helyzetéről, gondolkodásáról, értékvilágáról és vásárlási szokásairól. A főbb eredményeket ismertetjük.

Bővebben