Focilázban ég a kontinens – a labdarúgó Európa-bajnokság pénteken startol, ez pedig egy nagyszerű alkalom a közösségek élénkítésére, az újrainduló munkahelyi élet felpörgetésére. A munkáltatók, akik ezt felismerik a kollégáikat kimozdíthatják a napi rutinból és játékos formában motiválhatják őket a közösségi interakciókra a sportesemények kapcsán. Ebben segít a Blue Colibri újdonsága, mely közel 50 000 munkavállalót buzdít már játékra.
A Blue Colibri App csapata az első magyar fejlesztésű vállalati belső kommunikációt támogató felület fejlesztőjeként kiemelt céljának tekinti, hogy a munkáltatóknak minél több eszközt adjon, mely segíti az elköteleződést és a törődő vállalattá válást. Ennek egyik fontos területe a közösségépítés – melyre az elmúlt évben a járvány hatásai miatt új lehetőségeket kerestek a munkavállalói élményért felelős szakemberek. A piaci igény nyomán a HR technológia területén úttörő megoldásokat hozó startup ezúttal egy olyan munkahelyi közösséget célzó Európa-bajnokság idejére szóló tippjátékot fejlesztett, amelyet a pénteken elstartoló sportesemény sorozat alatt most több tízezer munkavállaló használhat. Az újdonságot június 7-én kezdték élesíteni, így az 5 országban lévő 60 ügyfelüknél már játékra buzdítják közel 50.000 felhasználójukat.
A játék menete könnyen átlátható: azon kollégák, akik pontosan eltalálják az adott meccs végeredményét, automatikusan három ponttal gazdagodnak, akik a kimenetelét jól tippelik meg, de a gólkülönbséget nem, ők egy pontot kapnak. Ha pedig valaki a kimenetelét és a gólkülönbséget is eltalálja el, annak a rendszer két pontot ír jóvá. Tippelni mindig a mérkőzés kezdetéig lehet, utána pedig a munkatársakkal vagy a családdal közösen szurkolni a kedvenceknek. A mérkőzések után a rendszer már mutatja is az aktuális pontokat és a verseny résztvevői azonnal áttekinthetik, hogyan állnak a vállalati ranglistán.
A funkció installálása rendkívül egyszerű, a munkáltatóknak sem ezzel sem a működtetéssel nincs extra feladata, a Blue Colibri csapata automatikusan frissíti a meccsinfókat és eredményeket. A toborzás és a játékra való buzdítás is hatékony: a rendszeren keresztül pár kattintással lehet jelezni az applikáción vagy az intranet felületén elérhető kollégáknak a lehetőséget.
„A felhasználóink igényein túl a csapatunk labdarúgás iránti rajongása is motiválta az új modul fejlesztését, így természetesen mi is játszunk! A kollégáink – lányok és fiúk egyaránt – már napok óta figyelemmel kísérik a sporthíreket, nézegetik, hogy ki milyen állapotban érkezik a tornára. Pénteken nálunk is rajtol az első tippelés. Mi egy plusz motivációs faktort is bevetettünk: a bajnokság végén a ranglista élén végző csapattagunk jutalma egy grillezés és egy láda sör lesz” – árulta el Barathi Tamás, a Blue Colibri App társalapítója és ügyvezetője.
Nem ez az első alkalom, hogy a Blue Colibri csapata elősegíti a munkavállalókkal való közösségépítést. Tavaly márciusban díjmentesen biztosították a vállalatok számára, hogy a koronavírus járvány első hulláma alatt korlátlanul és azonnal elérjék a munkavállalókat a SMART nevű kríziskommunikációs applikációval. Az idén májusi részleges nyitás alkalmával mozgáskihívás modult fejlesztettek, ösztönözve ezzel a dolgozókat, hogy figyeljenek a helyes és rendszeres mozgásra vagy akár táplálkozásra, építve a közösségben rejlő motivációs erőre. A korábbi tapasztalatokat a mostani programba is beépítették, így biztosak abban, hogy az Európa-bajnokság alatt is pezsgő közösségi élet alakul majd ki az ügyfeleiknél.