Hirdetés

Beszáll a Recartba a Lead Ventures

Eddig több mint 200 millió dollár pluszbevételt generált ügyfeleinek a budapesti Recart. A mobil marketing platform webshopok ezreinek segít egyebek között azzal, hogy valós idejű viselkedési adatokat elemezve veszi rá az érdeklődő vevőket a félbehagyott vásárlások befejezésére. A Lead Ventures által kezelt Enter Tomorrow kockázati tőkealaptól érkező befektetést a társaság részben automatizált online marketingszoftverének továbbfejlesztésére fordítja, részben pedig értékesítése felfuttatását fedezi belőle.

Tesla, Nestlé, Pepsi, Red Bull – négy nagyágyú azok közül, amelyek az Egyesült Államok második legnagyobb, immár az eBay-t is leköröző e-kereskedelmi platformját, a Shopify-t használják. Ezen egymilliónál is több online bolt működik, köztük Cristiano Ronaldo és Robbie Williams hivatalos webshopja, amelyek egyaránt a Recart ügyfelei.

A budapesti mellett New York-i irodát is működtető vállalkozás most 3,5 millió dolláros befektetést kap. Ebből 2,5 millió érkezik a Lead Ventures által kezelt Enter Tomorrow kockázati tőkealaptól, 250-250 ezer az Oktogon Ventures-től, illetve a Day One Capitaltől. A többit magánbefektetők adják össze annak érdekében, hogy még nagyobb hatékonysággal tudja kezelni az online üzletek egyik legégetőbb problémáját, az ügyfelekkel történő kapcsolattartást.

Recart 2016-ban egy súlyos probléma megoldására építette a termék első verzióját, nevezetesen arra, hogy a megkezdett vásárlások több mint háromnegyedét sosem fejezik be a vevők: a folyamat félbemarad, a kiválasztott cikkek pedig a kosárban.

„Ennek többnyire nem az az oka, hogy az emberek elvesztik az érdeklődésüket a termék vagy a vásárlás iránt, hanem általában valami külső tényező” – osztja meg a 2016-ban elindított vállalkozás alapfelismerését Tóth Soma alapító-ügyvezető. A kosárelhagyások számát csökkentő automatizált üzeneteket a világon elsősként a Recart tette elérhetővé a Facebook Messengeren keresztül meg 2017 végén.

Mára a Recart a teljeskörű marketing automatizációban segít a főként a Shopify ügyfelei közé tartozó online boltoknak, hogy hatékonyabban tarthassanak kapcsolatot vásárlóikkal. Valós idejű viselkedési adataik megfelelő elemzéséből kiindulva az érdeklődő vevők elég jó találati pontossággal szólíthatók meg úgy, hogy a webshopok valamilyen módon megtarthassák őket, vagy egyéb módon – például egy személyes kedvezmény felajánlásával – jussanak hozzá az elúszni látszó bevételekhez. Ehhez a Recart olyan online marketingplatformot fejlesztett ki, amely a vásárlókkal folytatott e-bolti kommunikációt és marketingtevékenységet automatizálja különböző üzenetküldő felületeken, mint Facebook Messengeren, de már SMS-ben is megoldotta, hogy kétirányú beszélgetéseket kezdeményezzen a vásárlókkal, akik személyre szabott ajánlatokat kaphatnak, kérdéseket tehetnek fel. „Ez nem csupán a vásárlás befejezését könnyíti meg, hanem hatékonyabbá teszi az információgyűjtést és javítja a vásárlói lojalitást” – szögezi le Tóth Soma.

Jól illusztrálja a technológia életképességét, hogy miközben a promóciós e-mailek elérése folyamatosan csökkenő tendenciát mutat, a Messenger üzenetek 85-90 százalékos megnyitási és 20 százalékos kattintási rátával dicsekedhetnek. Még jobb a helyzet az SMS-eknél, ahol az iménti két arány 98, illetőleg 40 százalék. Mivel a WhatsApp-nak a Messengernél is több a felhasználója, a harmadik negyedévtől ebben az alkalmazásban is működni fog a megoldás. A tervek szerint jövőre nyitnak az Apple Business Chat és az SMS-környezetnél gazdagabb RCS felé, amennyiben – várhatóan 2022 elejétől – elérhetőek lesznek bennük a marketingcélú üzenetek.

Az amerikai jelenlét bővítésén kívül a fejlesztői csapat létszámának pár hónapon belüli megduplázására használják fel azt a befektetési összeget is, amellyel a MOL és az MFB Invest befektetői részvételével létrejött Enter Tomorrow kockázati tőkealap száll be a cégbe, amelyben 2019-ben már az Oktogon Ventures, a Day One Capital és két angyalbefektető is fantáziát látott „A pandémia körülbelül öt évvel gyorsította fel a digitális vásárlások térnyerését a kereskedelemben” – indokolja az Enter Tomorrow szerepvállalását Haszonics Balázs, az alapot kezelő Lead Ventures pénzügyi igazgatója. A szakember szerint a vírus megjelenése nélkül az Egyesült Államokban jövőre érte el volna az e-kiskereskedelem azt a 840 milliárd dolláros értékhatárt, amelyet az ismert körülmények között már tavaly átlépett.

Haszonics Balázs magabiztos a tekintetben, hogy az e-kereskedelemhez hasonló nagyságrendű, földrengésszerű változások várhatóak az üzenetküldő szolgáltatások piacán is, hiszen szakértői becslések szerint 2023-ra már a föld lakóinak 70 százaléka rendelkezik mobilhozzáféréssel. Nem meglepő, hogy a friss és hiteles pénzügyi információkat, üzleti híreket, elemzéseket és tőzsdei adatokat közlő Marketwatch prognózisa szerint 2025-re 2 milliárd dollárosra duzzadhat a chatmarketing piaca. Ezen válhat addigra meghatározó szereplővé a versenytársaknál átfogóbb és hatékonyabb megoldást kínáló Recart, amely már jelenleg is az elsőszámú üzenetküldő opció a Shopify App Store-ban: eddig több mint 155 ezer kereskedő használta a megoldást.

Fektess be gyerekmesékbe: hamarosan startol a Meskete kampánya a Tőkeportálon

A közösségi gyermekmeseplatform, a Meskete grandiózus tervei közt szerepel mesterséges intelligencia integráció a nemzetközi terjeszkedéshez, gyerekbarát applikáció és rendezvényszervezés is. Akik a Tőkeportálon induló közösségi finanszírozási kampányba beszállnak, összesen 18-21 százalékos üzletrészt szerezhetnek. Emellett a cég meseíró pályázatot is hirdet.

Bővebben

A mesterséges intelligencia skálázhatóvá teheti még az időt is a startup-ökoszisztémában

Ha eseményekre az ember az AI avatárját tudná elküldeni, skálázhatóvá válna egy nem skálázható tényező, az idő – mondja Tarczali Patrícia, a Future Proof Consulting társalapítója. Fetter István, a CIB Bank Kisvállalkozások Szegmens Menedzsment vezetője szerint viszont lehet, hogy közel sem lesz olyan robbanásszerű az AI fejlődése, mint gondoljuk. Páros interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Sokkal inkább megéri a barátokra támaszkodni startupperként, mint a családtagokra

Szinte régiótól függetlenül a családjukra támaszkodnak a korai szakaszban lévő startupperek, ha pénzügyi támogatásról van szó. Pedig egy barát sokkal többet segíthet, főleg ha a startup-ökoszisztémában is jártas: hatékonyabban tud értékalapon tőkedonációt és tanácsot adni, vagy éppen bemutatni befektetőknek. Összefoglaltuk a Startup Genome elemzését.

Bővebben

Kiszáradt a magyar startuppiac – de valóban probléma ez?

Nincs Magyarországon elég jó és ambíciózus startup, ami most, hogy drasztikusan lecsökkent a startupokba befektethető tőke mennyisége, mutatkozik meg. Mi akkor a megoldás? A kevés, de jó minőségű startupok felemelésén dolgozni, vagy a különböző szinten lévő projektek edukálása és a most induló csapatok finanszírozása, hogy sok év múlva legyen lehetőségük sikersztorivá válni? Biás Csongor, Györkő

Bővebben

A nikotinfüggést csökkentő és az idősgondozás Airbnb-jét megálmodó csapat is bekerült start it @K&H inkubációs programjába

A K&H Csoporthoz kötődő nagyvállalati inkubációs program célja, hogy a bármely területről érkező csapatokat segítsék abban, hogy projektjüket fejlesszék, és elérjenek a következő érettségi fázisba. A program ehhez szakmai mentorációt, közösségi irodát és széles kapcsolati hálót is biztosít a résztvevőknek.

Bővebben

Vinnai Balázs: Pár év múlva lehet, már nem én, hanem egy AI hasonmásom fogja megnyitni a SMART Konferenciát

A SMART Konferenciát szervező IVSZ elnöke, Vinnai Balázs szerint a mesterséges intelligencia elterjedése azt az érzetet kelti az emberekben, mintha nem kéne a digitális alaptudás az AI használatához. Aki azonban igazán hatékony és termelékeny akar lenni, annak pont erre az alaptudásra kell támaszkodnia. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben

Miért éri meg virtuálisan prototípust készíteni a startupoknak, és hogyan zajlik ez egyáltalán?

Az innovációs projekteknek szóló Technocatalyst programban az Econ Engineering elérhetővé teszi a mérnöki szimulációk világát a startupoknak is. Hogyan tudja egy startup az Econnal virtuálisan megterveztetni a prototípusát? Mennyire szoros az együttműködés, mekkorák a költségek, és miért bízzon meg a startup az eddig ipari nagyvállalatoknak szolgáltató cégben? Kiglics Gábort, az Econ ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Bővebben

Gazdaságos 3D nyomtatógép és hisztikezelő gyereknevelési rendszer is nyert az első VOSZ Smart startupversenyen

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége azzal a céllal hozta létre a versenyt, hogy felkutassa az élet különböző területein születő innovációkat, és segítse ismertségük növelését. A fődíjat a 3D nyomtatást megkönnyítő ReFilamer hozta el.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások