Egy lépéssel közelebb került a startup légitársaság ahhoz, hogy valóban elindíthassa járatait. Két darab, négyhajtóműves Airbus géppel kezdenék meg a működést.
Február elején írtunk arról, hogy a nevében régi, de új startup cégként induló Air Belgium 300 alkalmazott felvételét tervezi. Niky Terzakis, a légitársaság vezérigazgatója a La Libre Belgique című belga napilapnak elmondta: a hongkongi járatok már márciustól indulhatnak. Ennek feltétele, hogy a távol-keleti úti célokat kiszolgáló repülőgépek február közepéig megérkezzenek és rendelkezésre álljon minden szükséges engedély.
Azért döntöttek a charleroi repülőtér mellett, mert a brüsszeli Zaventem nemzetközi repülőtérrel ellentétben sokkal könnyebb megközelíteni, versenyképesek az árai és nemzetközi légiközlekedési központtá akar válni.
Az Airportal értesülése szerint egy lépéssel közelebb került a légitársaság ahhoz, hogy megvalósítsa az ambiciózus tervét. Múlt hét pénteken ugyanis két repülőgépükre adott ki lajstromjelet a belga légiközlekedési hatóság.
A két érintett szélestörzsű négyhajtóműves Airbus jelenleg még mindig Franciaországban van, az átalakítási, szerelési munkáik még nem fejeződtek be és nem kapták meg a cég látványosnak ígérkező festését sem.
A légitársaság egyelőre még nem rendelkezik érvényes Légi Üzemeltetői Engedéllyel (AOC), de ennek kiadását február végére várják. Az AOC kiadásának feltétele, hogy a légitársaság legalább egy repülőgéppel rendelkezzen.
Ettől függetlenül az Airportal szerint még így is kevés az esély a március végi indulásra, mert az AOC után még a kereskedelmi üzemeléshez szükséges engedélyeket is be kell szerezni és a repülőjegyek értékesítése csak ezt követően indulhat el.
Az Air Belgium belga légitársaságot eredetileg 1979-ben alapították, 1998-ban eladták az Airtours brit légitársaságnak, majd 2000. október végén megszűnt. 2016 végén a céget újraalapították azzal a céllal, hogy Belgiumot összekapcsolják ázsiai nagyvárosokkal.