Hirdetés

Harmadik alkalommal indul a Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság

Közel 400 csapat és háromezer egyéni versenyző nevezésével startol el Magyarország egyik legrangosabb e-sport bajnokságának a K&H Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság (K&H MNEB) 3. évada. Hazánk legjobb e-sport csapatai és játékosai 8 játékban, 12 millió forint összdíjazás mellett mérhetik össze tudásukat. A verseny 7 hónapon keresztül rendszeres versenyzési lehetőséget ad a kezdőknek és a haladóknak egyaránt.

Az e-sport térnyerése hazánkban is kézzelfogható: Magyarországon a videójátékosok száma meghaladja a 3,8 millió főt, amelyből az e-sport fogyasztói kör 540 ezer főre tehető. Ennek fényében az e-sport hazánk egyik – ha nem a legdinamikusabban növekvő sportközössége. Egyre több állam ismeri el hivatalos sportágként az e-sportot, stadionok épülnek az e-sport ligák számára, a közönség és a rajongók létszáma pedig évről évre emelkedik. Az elmúlt napokban pedig a Nemzetközi Olimpiai Bizottság bejelentette az első virtuális sportverseny létrehozását. Így az e-sport-játékosok ötféle sportágban mérhetik majd össze erejüket olimpiai licenc alapján. Hazánkban a K&H Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság is igazolja ezt a szédületes fejlődést, ami az elmúlt 3 évben végbement az e-sport ágazatban.

„Az elmúlt évek fejlődésének részeként harmadik alkalommal indulhat el a Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság és hogy mindebben a K&H is aktív szerepet vállalt. Meggyőződésünk, hogy az e-sport az elkövetkezendő években még ismertebbé és elismertebbé válhat – ezért is döntöttünk úgy 4 éve, hogy felkaroljuk a hazai e-sportot. Az MNEB-nek második éve vagyunk névadó szponzorai, tesszük mindezt azzal a szándékkal, hogy ezáltal még több az e-sportban kibontakozni vágyó hazai tehetséget támogathassunk” – mondta Horváth Magyary Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója a szezonindulás kapcsán.

Számos újítással várják idén is az e-sport játékosokat és rajongókat a K&H MNEB szervezői és az Esport1 közvetítő csapata. Az újítások között egyebek mellett 500 óra sportközvetítés, magasabb stream-minőség, csapat interjúk és játékos interjúk, valamint élő kameraképek, “nap meccse” válogatások szerepelnek – sőt, idén nem csupán a játékosok, de a háttérmunkát végző casterek is megszólalnak. Az újítások mind-mind azt a célt szolgálják, hogy az e-sport “emberi” oldala is megmutatkozzon, ne csak az eredményeken legyen a hangsúly. A szórakoztatás új irányával a nézőszám növelése valamint az e-sport rajongók intenzívebb megszólítása a cél.

„A 2021-es, harmadik évadban 8 játékban, 12 millió forint összdíjazásért mérhetik össze tudásukat a játékosok. A bajnoki cím, a kupa és az elismerés mellett a LoL és az R6S csapatok 3-3 millió forintot, a Valorant csapat 2 millió forintot vihetnek haza, míg a GTSport, iRacing és Roket League csapatok egyenként 500 ezer forint díjazásban részesülnek. A HPCL FIFA 1,5 millió forint és a HUNESZ FIFA Masters 1 millió forint díjazása pedig kiemelkedően magasnak számít hazai viszonylatban. Az eddig lezajlott selejtezőkre 3 ezer egyéni -és 371 csapatnevezés érkezett, ami vélhetően tovább növekszik, hiszen 5 további játékban még nem kezdődött el a nevezési időszak. A K&H MNEB III. évad versenykiírásai, illetve a nevezéshez szükséges információk az mneb.esport1.hu oldalon érhetőek el” – tájékoztatott Biró Balázs a HUNESZ elnöke.

A sajtótájékoztatón a fentieken túl első kézből kaphattak információt a résztvevők a csapatok idei várakozásairól. Az eseményen beszédet mondott Morvai Lajos az MTK Budapest E-sport Szakosztályának technikai vezetője, valamint Novák Bence a Team Plague Sportegyesület elnöke. Morvai Lajos egyebek mellett elmondta, idei évük eddigi legkiemelkedőbb eredményei a K&H Magyar Nemzeti E-sport Bajnoksághoz köthetők, hiszen 2021. első negyedévében FIFA Pro Clubs csapatuknak sikerült a történelmi triplázás, így a most kezdődő szezont bajnoki, kupagyőztes és szuperkupa-győztes címvédőként várhatják. Novák Bence pedig úgy fogalmazott, büszke játékosaira, hiszen az első MNEB szezonjukban csapatuk kapta a legtöbb pontot, valamint egymás után kétszer is League of Legends bajnokok lehettek.

Fektess be gyerekmesékbe: hamarosan startol a Meskete kampánya a Tőkeportálon

A közösségi gyermekmeseplatform, a Meskete grandiózus tervei közt szerepel mesterséges intelligencia integráció a nemzetközi terjeszkedéshez, gyerekbarát applikáció és rendezvényszervezés is. Akik a Tőkeportálon induló közösségi finanszírozási kampányba beszállnak, összesen 18-21 százalékos üzletrészt szerezhetnek. Emellett a cég meseíró pályázatot is hirdet.

Bővebben

A mesterséges intelligencia skálázhatóvá teheti még az időt is a startup-ökoszisztémában

Ha eseményekre az ember az AI avatárját tudná elküldeni, skálázhatóvá válna egy nem skálázható tényező, az idő – mondja Tarczali Patrícia, a Future Proof Consulting társalapítója. Fetter István, a CIB Bank Kisvállalkozások Szegmens Menedzsment vezetője szerint viszont lehet, hogy közel sem lesz olyan robbanásszerű az AI fejlődése, mint gondoljuk. Páros interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Sokkal inkább megéri a barátokra támaszkodni startupperként, mint a családtagokra

Szinte régiótól függetlenül a családjukra támaszkodnak a korai szakaszban lévő startupperek, ha pénzügyi támogatásról van szó. Pedig egy barát sokkal többet segíthet, főleg ha a startup-ökoszisztémában is jártas: hatékonyabban tud értékalapon tőkedonációt és tanácsot adni, vagy éppen bemutatni befektetőknek. Összefoglaltuk a Startup Genome elemzését.

Bővebben

Kiszáradt a magyar startuppiac – de valóban probléma ez?

Nincs Magyarországon elég jó és ambíciózus startup, ami most, hogy drasztikusan lecsökkent a startupokba befektethető tőke mennyisége, mutatkozik meg. Mi akkor a megoldás? A kevés, de jó minőségű startupok felemelésén dolgozni, vagy a különböző szinten lévő projektek edukálása és a most induló csapatok finanszírozása, hogy sok év múlva legyen lehetőségük sikersztorivá válni? Biás Csongor, Györkő

Bővebben

A nikotinfüggést csökkentő és az idősgondozás Airbnb-jét megálmodó csapat is bekerült start it @K&H inkubációs programjába

A K&H Csoporthoz kötődő nagyvállalati inkubációs program célja, hogy a bármely területről érkező csapatokat segítsék abban, hogy projektjüket fejlesszék, és elérjenek a következő érettségi fázisba. A program ehhez szakmai mentorációt, közösségi irodát és széles kapcsolati hálót is biztosít a résztvevőknek.

Bővebben

Vinnai Balázs: Pár év múlva lehet, már nem én, hanem egy AI hasonmásom fogja megnyitni a SMART Konferenciát

A SMART Konferenciát szervező IVSZ elnöke, Vinnai Balázs szerint a mesterséges intelligencia elterjedése azt az érzetet kelti az emberekben, mintha nem kéne a digitális alaptudás az AI használatához. Aki azonban igazán hatékony és termelékeny akar lenni, annak pont erre az alaptudásra kell támaszkodnia. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben

Miért éri meg virtuálisan prototípust készíteni a startupoknak, és hogyan zajlik ez egyáltalán?

Az innovációs projekteknek szóló Technocatalyst programban az Econ Engineering elérhetővé teszi a mérnöki szimulációk világát a startupoknak is. Hogyan tudja egy startup az Econnal virtuálisan megterveztetni a prototípusát? Mennyire szoros az együttműködés, mekkorák a költségek, és miért bízzon meg a startup az eddig ipari nagyvállalatoknak szolgáltató cégben? Kiglics Gábort, az Econ ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Bővebben

Gazdaságos 3D nyomtatógép és hisztikezelő gyereknevelési rendszer is nyert az első VOSZ Smart startupversenyen

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége azzal a céllal hozta létre a versenyt, hogy felkutassa az élet különböző területein születő innovációkat, és segítse ismertségük növelését. A fődíjat a 3D nyomtatást megkönnyítő ReFilamer hozta el.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások