Hirdetés

Bérautóreform a fenntarthatóság és gazdaságosság jegyében

Bee Rides

A külföldi utazások idején az autók nagy hányada kihasználatlanul áll – erre a világszintű problémára ad gazdaságos, környezetbarát megoldást a magyar alapítású startup, a BeeRides.

A közép-európai régió első reptéri közösségi autómegosztója a kényelmes, egyszerű autóhasználaton túl, pénzkereseti lehetőséget is nyújt az autótulajdonosoknak, és náluk az általánoshoz képest akár 70%-kal olcsóbban lehet bérelni. A vállalkozás sikeres tőkebevonással indította 2018-at: terveikhez sikerült megnyerni egy vezető német befektetőt, az innogy Innovation Hub-ot. A cég Budapest és Dortmund után közösségi car sharing szolgáltatásait Nyugat-Európa más városaira is kiterjeszti, a következő tervezett célállomás Düsseldorf.

A BeeRides-modell egyedi a maga nemében: a reptéren a cég parkolójában hagyott gépkocsit az elutazás időtartama alatt bérbe adják, ami az egész országban, és akár külföldön is használható. Csak hazánkban, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren főszezonban sokszor hétezer „unatkozó” autó várja azt, hogy tulajdonosa hazarepüljön, és újra elfordítsa a slusszkulcsot. Ezek az utazók közel kétmilliárd forintot költenek reptéri parkolásra. Mindeközben számos idelátogató utas mobilitási megoldást keres. Nem csoda, hiszen hazánk egyre nagyobb turisztikai vonzerővel rendelkezik, és a reptér forgalma évről évre nő.

A bérlés és parkolás napi 24 órában működő, teljesen automatizált folyamat. Gördülékenységét a menedzselt online piactér, az internetes szerződéskötés és fizetés, a garázsmesteri funkciók (műszaki ellenőrzés előtte-utána) és a repülőtéren kihelyezett „okos kulcsszekrény” biztosítják. Ez utóbbi (a smart locker) a lefontosabb BeeRides-fejlesztés, amiben szolgáltatása eltér a versenytársakétól, hiszen – ellentétben a tradicionális autókölcsönzőkkel sorban állás nélkül megoldható a kölcsönzés. Az autótulajdonosokat és a bérlőket is a bérbeadás ideje alatt teljeskörű Allianz casco biztosítás védi, és meghibásodás esetén professzionális közúti segélyszolgálat áll rendelkezésre.

Eddig négy kontinensről, összesen 52 országból béreltek autót rajtuk keresztül. Túl vannak 25 ezer parkolási és 12 ezer bérlési napon, ami évenkénti triplázást jelent. „A bérbeadott autók után befolyt tranzakciós díjak a legfőbb bevételi forrásunk, a jelenlegi tranzakciószámunkkal egyenes arányban versenyképességünk is megugrott. Belső felmérésünk kimutatta, hogy nagyjából 150 millió forintot kerestek, illetve spóroltak meg általunk az ügyfeleink is” – mondta a több sikeres európai startup felépítésében közreműködő, a BeeRides-hoz februárban csatlakozó társ-ügyvezető, Kálcsics Gergő, aki az utóbbi három évben a legnagyobb európai alapítású tőzsdén jegyzett, német online kereskedelmi óriás, a Zalando egy belső startupját vezette Berlinben. Kálcsics hozzátette: a jelenlegi tranzakcióik több mint felét visszatérő ügyfelek végzik, a tulajdonosok pedig egyre hosszabb időre (átlag 14 napra) adják le gépjárművüket. És nem ritka, hogy befektetési célból második vagy harmadik autót vásárolnak, bérbeadásból származó keresetnek – nekik személyre szabott ajánlat készül. Vannak olyanok is, akik a webes kalkulátorral kiszámolják, mennyi pénzt tudnak keresni havonta a garázsban álló autójukkal, ezért így, bérbeadással „hasznosítják” azt. A bérlőknek azon túl, hogy kényelmes, megfizethető a szolgáltatás, a reptéren megszokotthoz képest akár 70%-kal olcsóbban juthatnak bérautóhoz.

„A célunk, hogy kényelmesen, olcsóbban, többet utazhassanak az emberek. Az autóbérlők azért választanak minket, mert jobb felhasználói élményt nyújtunk, jelentősen olcsóbban. A tulajdonosok pedig pénzt keresnek az amúgy kihasználatlan autójukkal, biztonságos módon, ezzel csökkentve repülővel történő utazási költségeiket.” – kezdi a tulajdonos és ügyvezető Bősze Botond.

„Három revolúció zajlik a mobilitás világában, amik egymást erősíteni is fogják: önvezetés, elektromos meghajtás, megosztás. Mi értelemszerűen az utóbbira adunk úttörőként, választ. A közeljövőben a kocsival közlekedőknek nem az lesz a fontos, hogy van-e saját autójuk, hanem hogy az adott szituációban van-e hozzáférésük egy megfelelő gépjárműhöz.”

„Ennek egyik alternatíváját kínáljuk, mert pár napos vagy hetes utazásokhoz lehet nálunk autót bérelni. Az előzőek mellett fontosnak tartom, hogy a hagyományos autókölcsönzők olyan üzleti folyamatokon alapuló szolgáltatást nyújtanak, ami évtizedek óta gyakorlatilag változatlan. Van tere a fejlődésnek, és az ügyfélélményben bekövetkező változásokat az ügyfelek felismerik, a piac változni fog” – véli Bősze Botond.

A magyar alapítású car sharing startup folytatja szolgáltatásainak kiterjesztését Nyugat-Európában, hogy több városban lehessen gazdaságosan autót bérelni. Ennek megvalósításához a cég az év elején zárt egy tőkebevonást, amit az innogy Innovation Hub, egy patinás német kockázati tőke alap jegyzett vezető befektetőként – a már meglévő befektetők, az iEurope Capital és a BW Invest társbefektetése mellett. Megalakulása óta ezzel összesen 1,4 millió euró pénzügyi befektetés zajlott a cégben. A csapat továbbra is budapesti központból irányítja a dortmundi bázist és a nemzetközi terjeszkedést; a következő célállomás a tervek szerint: Düsseldorf.

Fektess be gyerekmesékbe: hamarosan startol a Meskete kampánya a Tőkeportálon

A közösségi gyermekmeseplatform, a Meskete grandiózus tervei közt szerepel mesterséges intelligencia integráció a nemzetközi terjeszkedéshez, gyerekbarát applikáció és rendezvényszervezés is. Akik a Tőkeportálon induló közösségi finanszírozási kampányba beszállnak, összesen 18-21 százalékos üzletrészt szerezhetnek. Emellett a cég meseíró pályázatot is hirdet.

Bővebben

A mesterséges intelligencia skálázhatóvá teheti még az időt is a startup-ökoszisztémában

Ha eseményekre az ember az AI avatárját tudná elküldeni, skálázhatóvá válna egy nem skálázható tényező, az idő – mondja Tarczali Patrícia, a Future Proof Consulting társalapítója. Fetter István, a CIB Bank Kisvállalkozások Szegmens Menedzsment vezetője szerint viszont lehet, hogy közel sem lesz olyan robbanásszerű az AI fejlődése, mint gondoljuk. Páros interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Sokkal inkább megéri a barátokra támaszkodni startupperként, mint a családtagokra

Szinte régiótól függetlenül a családjukra támaszkodnak a korai szakaszban lévő startupperek, ha pénzügyi támogatásról van szó. Pedig egy barát sokkal többet segíthet, főleg ha a startup-ökoszisztémában is jártas: hatékonyabban tud értékalapon tőkedonációt és tanácsot adni, vagy éppen bemutatni befektetőknek. Összefoglaltuk a Startup Genome elemzését.

Bővebben

Kiszáradt a magyar startuppiac – de valóban probléma ez?

Nincs Magyarországon elég jó és ambíciózus startup, ami most, hogy drasztikusan lecsökkent a startupokba befektethető tőke mennyisége, mutatkozik meg. Mi akkor a megoldás? A kevés, de jó minőségű startupok felemelésén dolgozni, vagy a különböző szinten lévő projektek edukálása és a most induló csapatok finanszírozása, hogy sok év múlva legyen lehetőségük sikersztorivá válni? Biás Csongor, Györkő

Bővebben

A nikotinfüggést csökkentő és az idősgondozás Airbnb-jét megálmodó csapat is bekerült start it @K&H inkubációs programjába

A K&H Csoporthoz kötődő nagyvállalati inkubációs program célja, hogy a bármely területről érkező csapatokat segítsék abban, hogy projektjüket fejlesszék, és elérjenek a következő érettségi fázisba. A program ehhez szakmai mentorációt, közösségi irodát és széles kapcsolati hálót is biztosít a résztvevőknek.

Bővebben

Vinnai Balázs: Pár év múlva lehet, már nem én, hanem egy AI hasonmásom fogja megnyitni a SMART Konferenciát

A SMART Konferenciát szervező IVSZ elnöke, Vinnai Balázs szerint a mesterséges intelligencia elterjedése azt az érzetet kelti az emberekben, mintha nem kéne a digitális alaptudás az AI használatához. Aki azonban igazán hatékony és termelékeny akar lenni, annak pont erre az alaptudásra kell támaszkodnia. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben

Miért éri meg virtuálisan prototípust készíteni a startupoknak, és hogyan zajlik ez egyáltalán?

Az innovációs projekteknek szóló Technocatalyst programban az Econ Engineering elérhetővé teszi a mérnöki szimulációk világát a startupoknak is. Hogyan tudja egy startup az Econnal virtuálisan megterveztetni a prototípusát? Mennyire szoros az együttműködés, mekkorák a költségek, és miért bízzon meg a startup az eddig ipari nagyvállalatoknak szolgáltató cégben? Kiglics Gábort, az Econ ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Bővebben

Gazdaságos 3D nyomtatógép és hisztikezelő gyereknevelési rendszer is nyert az első VOSZ Smart startupversenyen

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége azzal a céllal hozta létre a versenyt, hogy felkutassa az élet különböző területein születő innovációkat, és segítse ismertségük növelését. A fődíjat a 3D nyomtatást megkönnyítő ReFilamer hozta el.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások