Hirdetés

Influencer avat be az új generáció gondolataiba

Hogyan látja magát a Z generáció a pandémia idején, milyen ötletekkel könnyítenék meg mások életét a járványhelyzetben és milyen kilátásaik vannak a jövőre nézve – többek között ezeket a kérdéseket tette fel követőinek Trunk Tamás, Z-generációs szakértő és influenszer.

A válaszadók többsége, egész pontosan 59,7%, a 15-18 éves korosztály tagjai, ám 2,7%-ban 25-35 év közöttiek válaszoltak és akadtak még 35 év feletti véleményezők is. További számadatokat tekintve 64,2 és 35,8 százalék volt a fiúk és lányok aránya.

Milyen az új generáció?

A három dobogós válasz arra a kérdésre, hogy mely tulajdonságok jellemzik az új generációt, a gyors (60,4%), márkaorientált (60,8%) és a kreatív (60,2%) lett, míg a legkevesebben választották a szorgalmas (12,8%) és a lojális (7,5%) jelzőt.

A kívánt jövő

A kérdésekre adott válaszok alapján jól látszik, hogy a legtöbbekből megfontoltságot, tudatosságot váltott ki a vírushelyzet. Kevesebbet és kevesebbszer vásárolnak és fontosnak vélik ezt a szokást a későbbiekben is megtartani: a jövőben kétszer is meggondolják majd, szükségük van-e a kosárban lévő termékekre. 47,4 százalék a vírushelyzet lecsengése után sem tér vissza egyből régi hétköznapjaihoz, óvatosan, jól átgondolt döntések alapján fogják élni életüket.

A cél egy fenntarthatóbb világ megteremtése

Talán nem meglepő módon a több mint hétszáz válaszadó 73%-a úgy gondolja, maradandó hatása lesz a koronavírusnak. Legtöbbek szerint a digitalizáció a jelenlegihez képest is felgyorsul majd, növekedni fog az iskolák digitális eszköztára. Szintén sokan jelölték azt a választ, miszerint a jövőben sokkal jobban odafigyelnek majd a környezetükre. Tudatosabban élnek majd és nagyobb szerepet kap mindennapjainkban a fenntarthatóság. A kutatásból kiderül, hogy a környezetszennyezés témája nagy mértékben foglalkoztatja a fiatal generációkat, többségük kifejezetten a Z generáció feladatának tartja egy tiszta, élhető világ megteremtését.

Hangot adnának gondolataiknak

A kutatás eredményeiből az következik, hogy a Z generáció tagjai szívesen osztanák meg véleményüket különböző témákban, úgy, mint jelen könyvben is a járvány kapcsán. Arra a kérdésre, hogy mely témák foglalkoztatják leginkább a mai fiatalokat, a válaszadók 51,2%-a azt írta, hogy az a rossz hangulat, mely abból adódik, hogy a generációk nem értik egymást. Azt gondolják, fiatal koruk ellenére nagyon is konkrét, sokszor előremutató elképzeléseik vannak bizonyos ügyeket érintően, sőt, sokszor talán életkorukból fakadóan olyan új perspektívába tudják helyezni a dolgokat, amelyekre az idősebb generációk talán nem is gondolnak. A generációk közti együttműködésnek fontos szerepet tulajdonítanak, így az lenne az ideális számukra, ha többet kommunikálnának velük és kíváncsiak lennének meglátásaikra.

Huszák Loretta: Ha egyetemi oktatóként félnék a mesterséges intelligenciától, már évekkel ezelőtt fel kellett volna mondanom

A Budapesti Corvinus Egyetem Kisvállalkozás-fejlesztési Központjának adjunktusa, Huszák Loretta szerint félreértés, hogy az egyetemek korlátoznák a mesterséges intelligencia használatát, de őszinteséget várnak a hallgatóktól arról, ha AI segítségét veszik igénybe. Erre azért is szükség van, mert a Z generációs diákok még nem elég érettek arra, hogy felelősségteljesen használják a mesterséges intelligenciát. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Fektess be gyerekmesékbe: hamarosan startol a Meskete kampánya a Tőkeportálon

A közösségi gyermekmeseplatform, a Meskete grandiózus tervei közt szerepel mesterséges intelligencia integráció a nemzetközi terjeszkedéshez, gyerekbarát applikáció és rendezvényszervezés is. Akik a Tőkeportálon induló közösségi finanszírozási kampányba beszállnak, összesen 18-21 százalékos üzletrészt szerezhetnek. Emellett a cég meseíró pályázatot is hirdet.

Bővebben

A mesterséges intelligencia skálázhatóvá teheti még az időt is a startup-ökoszisztémában

Ha eseményekre az ember az AI avatárját tudná elküldeni, skálázhatóvá válna egy nem skálázható tényező, az idő – mondja Tarczali Patrícia, a Future Proof Consulting társalapítója. Fetter István, a CIB Bank Kisvállalkozások Szegmens Menedzsment vezetője szerint viszont lehet, hogy közel sem lesz olyan robbanásszerű az AI fejlődése, mint gondoljuk. Páros interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Sokkal inkább megéri a barátokra támaszkodni startupperként, mint a családtagokra

Szinte régiótól függetlenül a családjukra támaszkodnak a korai szakaszban lévő startupperek, ha pénzügyi támogatásról van szó. Pedig egy barát sokkal többet segíthet, főleg ha a startup-ökoszisztémában is jártas: hatékonyabban tud értékalapon tőkedonációt és tanácsot adni, vagy éppen bemutatni befektetőknek. Összefoglaltuk a Startup Genome elemzését.

Bővebben

Kiszáradt a magyar startuppiac – de valóban probléma ez?

Nincs Magyarországon elég jó és ambíciózus startup, ami most, hogy drasztikusan lecsökkent a startupokba befektethető tőke mennyisége, mutatkozik meg. Mi akkor a megoldás? A kevés, de jó minőségű startupok felemelésén dolgozni, vagy a különböző szinten lévő projektek edukálása és a most induló csapatok finanszírozása, hogy sok év múlva legyen lehetőségük sikersztorivá válni? Biás Csongor, Györkő

Bővebben

A nikotinfüggést csökkentő és az idősgondozás Airbnb-jét megálmodó csapat is bekerült start it @K&H inkubációs programjába

A K&H Csoporthoz kötődő nagyvállalati inkubációs program célja, hogy a bármely területről érkező csapatokat segítsék abban, hogy projektjüket fejlesszék, és elérjenek a következő érettségi fázisba. A program ehhez szakmai mentorációt, közösségi irodát és széles kapcsolati hálót is biztosít a résztvevőknek.

Bővebben

Vinnai Balázs: Pár év múlva lehet, már nem én, hanem egy AI hasonmásom fogja megnyitni a SMART Konferenciát

A SMART Konferenciát szervező IVSZ elnöke, Vinnai Balázs szerint a mesterséges intelligencia elterjedése azt az érzetet kelti az emberekben, mintha nem kéne a digitális alaptudás az AI használatához. Aki azonban igazán hatékony és termelékeny akar lenni, annak pont erre az alaptudásra kell támaszkodnia. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben

Miért éri meg virtuálisan prototípust készíteni a startupoknak, és hogyan zajlik ez egyáltalán?

Az innovációs projekteknek szóló Technocatalyst programban az Econ Engineering elérhetővé teszi a mérnöki szimulációk világát a startupoknak is. Hogyan tudja egy startup az Econnal virtuálisan megterveztetni a prototípusát? Mennyire szoros az együttműködés, mekkorák a költségek, és miért bízzon meg a startup az eddig ipari nagyvállalatoknak szolgáltató cégben? Kiglics Gábort, az Econ ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások