Hirdetés

Kapósak a Volkswagen elektromos autói itthon

2020 az elektromos forradalom éve volt a Volkswagennél, ezt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy tavaly a világ vezető autógyártójának zászlós márkája, a Volkswagen adta el a legtöbb villanyautót Magyarországon.

2020-ban a hazai vásárlók összesen 547 villanyhajtású Volkswagen modell mellett döntöttek, ezzel a márka piacvezetővé vált a magyarországi elektromobilitásban, a teljesen elektromos autók piacán részesedése 18 százalék. Ehhez a teljesítményhez három modell járult hozzá: az e-up!, az e-Golf és a 2020 végén bevezetett ID.3.

Elektromos forradalom

A Volkswagen teljes gőzzel halad előre az egyéni mobilitás rendszerének alapvető átalakításával és az elektromos hajtások rendszerszintű kidolgozásával. A Volkswagen a koronavírus-válság ellenére is elindította Transform 2025+ stratégiája második szakaszát, amellyel új korszak veszi kezdetét a márka számára. A nagyszabású e-offenzíva immár az utakon is megjelent, az ügyfelek folyamatosan veszik át az ID.3-asokat, az ID.4 pedig hamarosan érkezik. A Volkswagen 2022-re minden jelentős járműszegmensben kínál a moduláris elektromos platform (MEB) műszaki alapjaira épülő elektromos gépkocsikat, 2025-ig csak Volkswagen márkajelzéssel 20 elektromos modellt vezetnek be, 2025-re pedig éves szinten legalább 1,5 millió elektromos gépkocsi értékesítése szerepel a tervekben. A hosszú távú cél a járműpaletta és a vállalat teljes szén-dioxid-mentesítése 2050-ig.

Karácsonyig gyártották az e-Golfot

Nagy számban adott el a Volkswagen itthon elektromos Golfot. Bár a modell a wolfsburgi gyártósorról lekerült 2020 nyarán, gyártását a szűnni nem akaró érdeklődés miatt még 2020 karácsonyáig fenntartotta drezdai üzemében a Volkswagen.

Hatalmas az érdeklődés az e-up! iránt

A szeptemberben újraindított villanyautó vásárlást támogató állami programban a Magyarország számára rendelkezésre álló 150 darab Volkswagen e-up!-ot négy nap alatt megrendelték. Bár az induló ár magasabb volt, mint az egy évvel korábbi program kihirdetésekor, azonban a 8,2 millió forintos összeg a 2,5 millió forintos állami támogatással 5,7 millió forintra csökkent. Verhetetlen árával és 265 kilométeres, WLTP-szerinti hatótávjával a kisautó kiemelkedett a mezőnyből, nem csoda, hogy elkapkodták. Az akkumulátor megduplázott kapacitása már nem csak a városban teszi megfelelő autóvá az e-up! modellt. Jó hír, hogy gyártása nem szűnt meg, így hamarosan újra lehet rendelni az autót.

Nagy siker az ID.3

Ahogy az várható volt, hatalmas lendülettel érkezett meg a magyar autópiacra a Volkswagen ID.3, amely immár nemcsak Európa, hanem Magyarország egyik kedvenc villanyautója. Az Euro NCAP legutóbbi töréstesztjén ötcsillagosra vizsgázott villanyautó jelenleg nettó 58 kilowattóra kapacitású akkumulátorral és 420 kilométeres WLTP-szerint mért hatótávval kapható. A 204 lóerős villanymotorral szerelt kompakt autó álló helyzetből 100 kilométer/óra sebességre 7,3 másodperc alatt gyorsul fel, végsebessége 160 kilométer/óra, WLTP-szabvány szerinti átlagfogyasztása 15,5 kWh/100 kilométer.

Zwickauból jön az ID.4

Zwickau kulcsszerepet játszik a Volkswagen zöldülésében: első alkalommal alakítottak át egy nagy autógyártó üzemet teljes mértékben az e-mobilitásra, mintegy 1,2 milliárd eurós beruházással. Zwickauban 2021-től évente 330 ezer elektromos hajtású jármű hagyja el az összeszerelő sort, ezáltal a telephely Európa legnagyobb és leghatékonyabb elektromos járműgyára, és a Volkswagen globális gyártóhálózatának átalakulásának vezetője lesz. 2021-től kezdődően, a VW-csoport két teljesen elektromos modelljét gyártják Zwickauban, ahol 2020 szeptemberétől az ID.3 mellett már ID.4 modelleket is gyártanak. A VW első teljesen elektromos szabadidő-autója márciusban érkezhet a magyarországi kereskedésekbe.

Az e-Crafter is eredményesen ringbe szállt

2020 pandémiás időszakában különösen felerősödött az évek óta látható trend: a webáruházak, házhozszállítási szolgáltatások iránti igények hatalmas ütemben erősödnek. A csomagszállító cégek is felismerték, hogy a városon belüli feladatok ellátására különösen alkalmas egy elektromos kishaszonjármű. Az e-Crafter 10 m3-es rakterével és kiemelkedő alapfelszereltségével méltán lett szegmensének messze legnépszerűbb tagja.

Fektess be gyerekmesékbe: hamarosan startol a Meskete kampánya a Tőkeportálon

A közösségi gyermekmeseplatform, a Meskete grandiózus tervei közt szerepel mesterséges intelligencia integráció a nemzetközi terjeszkedéshez, gyerekbarát applikáció és rendezvényszervezés is. Akik a Tőkeportálon induló közösségi finanszírozási kampányba beszállnak, összesen 18-21 százalékos üzletrészt szerezhetnek. Emellett a cég meseíró pályázatot is hirdet.

Bővebben

A mesterséges intelligencia skálázhatóvá teheti még az időt is a startup-ökoszisztémában

Ha eseményekre az ember az AI avatárját tudná elküldeni, skálázhatóvá válna egy nem skálázható tényező, az idő – mondja Tarczali Patrícia, a Future Proof Consulting társalapítója. Fetter István, a CIB Bank Kisvállalkozások Szegmens Menedzsment vezetője szerint viszont lehet, hogy közel sem lesz olyan robbanásszerű az AI fejlődése, mint gondoljuk. Páros interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Sokkal inkább megéri a barátokra támaszkodni startupperként, mint a családtagokra

Szinte régiótól függetlenül a családjukra támaszkodnak a korai szakaszban lévő startupperek, ha pénzügyi támogatásról van szó. Pedig egy barát sokkal többet segíthet, főleg ha a startup-ökoszisztémában is jártas: hatékonyabban tud értékalapon tőkedonációt és tanácsot adni, vagy éppen bemutatni befektetőknek. Összefoglaltuk a Startup Genome elemzését.

Bővebben

Kiszáradt a magyar startuppiac – de valóban probléma ez?

Nincs Magyarországon elég jó és ambíciózus startup, ami most, hogy drasztikusan lecsökkent a startupokba befektethető tőke mennyisége, mutatkozik meg. Mi akkor a megoldás? A kevés, de jó minőségű startupok felemelésén dolgozni, vagy a különböző szinten lévő projektek edukálása és a most induló csapatok finanszírozása, hogy sok év múlva legyen lehetőségük sikersztorivá válni? Biás Csongor, Györkő

Bővebben

A nikotinfüggést csökkentő és az idősgondozás Airbnb-jét megálmodó csapat is bekerült start it @K&H inkubációs programjába

A K&H Csoporthoz kötődő nagyvállalati inkubációs program célja, hogy a bármely területről érkező csapatokat segítsék abban, hogy projektjüket fejlesszék, és elérjenek a következő érettségi fázisba. A program ehhez szakmai mentorációt, közösségi irodát és széles kapcsolati hálót is biztosít a résztvevőknek.

Bővebben

Vinnai Balázs: Pár év múlva lehet, már nem én, hanem egy AI hasonmásom fogja megnyitni a SMART Konferenciát

A SMART Konferenciát szervező IVSZ elnöke, Vinnai Balázs szerint a mesterséges intelligencia elterjedése azt az érzetet kelti az emberekben, mintha nem kéne a digitális alaptudás az AI használatához. Aki azonban igazán hatékony és termelékeny akar lenni, annak pont erre az alaptudásra kell támaszkodnia. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben

Miért éri meg virtuálisan prototípust készíteni a startupoknak, és hogyan zajlik ez egyáltalán?

Az innovációs projekteknek szóló Technocatalyst programban az Econ Engineering elérhetővé teszi a mérnöki szimulációk világát a startupoknak is. Hogyan tudja egy startup az Econnal virtuálisan megterveztetni a prototípusát? Mennyire szoros az együttműködés, mekkorák a költségek, és miért bízzon meg a startup az eddig ipari nagyvállalatoknak szolgáltató cégben? Kiglics Gábort, az Econ ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Bővebben

Gazdaságos 3D nyomtatógép és hisztikezelő gyereknevelési rendszer is nyert az első VOSZ Smart startupversenyen

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége azzal a céllal hozta létre a versenyt, hogy felkutassa az élet különböző területein születő innovációkat, és segítse ismertségük növelését. A fődíjat a 3D nyomtatást megkönnyítő ReFilamer hozta el.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások