Hirdetés

Áttörés a magyar insurtech piacon: a CHERRISK modell belépett a német piacra!

Sok éves előkészítő munka után a CHERRISK termékek beléptek az Európai Unió egyik legnagyobb biztosítási piacára, Németországba – jelentette be a magyarországi startup. Ezzel a CHERRISK modell lett az első hazai insurtech, amely egy központból nyújt szolgáltatást mindkét célpiacra. A határokon átívelő platform nyilvános tesztelése az egyik legfontosabb momentum a CHERRISK életében, amelynek sikere igazi áttörést hozhat a piacon.

 A CHERRISK termékek beléptek a német piacra, és megkezdődött az online platform nemzetközi béta tesztelése is – jelentette be a startup ügyvezetése. „Az elmúlt hónapokban a kirakó utolsó darabkái is a helyükre kerültek, és végre eljutottunk oda, ahova a 2014-től készültünk” – nyilatkozta a németországi indulás után Kurtisz Krisztián, a CHERRISK ügyvezetője. „Már a biztosítási platform kitalálásakor az volt a tervünk, hogy egy központból (közel) azonos termékpalettát kínáljunk több országba” – tette hozzá Kurtisz.

A németországi indulással épp ez történt meg: mind a hazai mind a német piacon azonos termék típussal van jelen az UNIQA Biztosító Zrt.. Mindkét országban elérhető a CHERRISK Balesetbiztosítás, és a CHERRISK Lakásbiztosítás is. (Igaz, a Lakásbiztosítás esetében Németországban a helyi adottságok miatt csak ingóság fedezetre vonatkozóan lehet biztosítást kötni.) Ugyan a koronavírus járvány miatt CHERRISK Utasbiztosítás most egyik országban sem elérhető, ám ez a vírus visszaszorulásával változni fog, és ez a terméktípus is elérhető lesz mindkét országban.

Komoly nemzetközi támogatás

A CHERRISK nemzetközi terjeszkedése még a vírus terjedésének ellenére is komoly támogatást élvez az osztrák UNIQA központtól is.  A cégcsoport ugyanis a sikeres magyarországi pilot után egy olyan EU-s országban is ki szerette volna próbálni a CHERRISK-modellt, ahol a biztosítási szektor kimagaslóan fejlett, Németország márpedig ilyen. A helyi online biztosítási piac éves növekedése egymagában nagyobb, mint néhány európai ország teljes piaca.

A mostani gazdasági helyzet ráadásul kiváló lehetőséget nyújt az olyan új megoldások kipróbálására, mint a CHERRISK: a jelenlegi járvány helyzetben hatalmas fejlődés indult be az online térben, a cégnél épp ezért úgy gondolják, hogy ez számukra is tökéletes időpont a német piacra lépésre.

Magyarországi innováció

„A CHERRISK magyar ötletként született és a kezdetektől fogva hazánkban fejlesztjük. Jelenleg 150-nél is több ember dolgozik a platformon, akiknek túlnyomó többsége magyar. Ehhez szerencsére többmillió eurós befektetést sikerült az országba vonzanunk az UNIQA Csoport jóvoltából” – mondta az új piacra való belépés gazdasági fontosságáról Kurtisz Krisztián.

A CHERRISK ügyvezetője azt is hozzátette, hogy „a platform célja mindig is a biztosítási szektor digitális megújítása volt, a magas hozzáadott értékű fejlesztésekkel. A németországi piacra lépéssel ráadásul egy elit klubba léptünk be: azon kevés hazai startup közé tartozunk, amely nyugati piacra visz innovatív magyar fejlesztésű terméket.”

Ez a harmadik CHERRISK prototípus

Kurtisz a német piacra lépés kapcsán azt is elmondta, hogy „most a legfontosabb feladatunk, hogy béta teszteljük a cross-border értékesítés prototípusát. Ha ez úgy működik, ahogy szeretnénk, akkor komoly nemzetközi lehetőségek nyílnak meg előttünk”. A CHERRISK életében a mostani már a harmadik prototípus.

Elsőként a UX, azaz felhasználói felület prototípusa készült el. Ezzel tesztelték azt, hogy van-e nyitottság egy CHERRISK-hez hasonló 100%-ban online biztosítási platformra. A pozitív eredmény után 2018. szeptember 17-én a magyar fogyasztók számára is elindult a CHERRISK, azaz megkezdődött a sales prototípus tesztelése. A magyarországi fogyasztók reakciói pozitívak voltak: néhány hónap alatt több tízezer biztosítást kötöttek az online platformon. A hatalmas sikerre való tekintettel indulhatott el a nemzetközi terjeszkedés, azaz a scale prototípus. „Most validáljuk a működést, a szakmai és a fogyasztói elfogadottságot, és azt, hogy lehet-e sikeresen többnyelvű biztosítási platformot készíteni” – mondta a részletekről Kurtisz Krisztián.

Több egyszerű biztosításnál

A CHERRISK azt is fontos célként tűzte ki, hogy több legyen egyszerű biztosítási platformnál. Az insurtech a lehető legtágabban próbálja segíteni az embereket egy biztonságosabb, fenntarthatóbb élet elérésében. Ennek része az egészséges életre ösztönző CHERRISK GO alkalmazás és a jótékony célok támogatása is. Ezek a funkciók épp ezért az első pillanattól fogva elérhetők lesznek Németországban is. A német piac felhasználói már most is telepíthetik az applikációt, és már támogathatnak is három jótékonysági szervezetet. A biztonságosabb és fenntarthatóbb életre való motiváció ugyanis szerintünk a világon mindenhol ugyanolyan fontos – mondta minderről Kurtisz Krisztián.

Fektess be gyerekmesékbe: hamarosan startol a Meskete kampánya a Tőkeportálon

A közösségi gyermekmeseplatform, a Meskete grandiózus tervei közt szerepel mesterséges intelligencia integráció a nemzetközi terjeszkedéshez, gyerekbarát applikáció és rendezvényszervezés is. Akik a Tőkeportálon induló közösségi finanszírozási kampányba beszállnak, összesen 18-21 százalékos üzletrészt szerezhetnek. Emellett a cég meseíró pályázatot is hirdet.

Bővebben

A mesterséges intelligencia skálázhatóvá teheti még az időt is a startup-ökoszisztémában

Ha eseményekre az ember az AI avatárját tudná elküldeni, skálázhatóvá válna egy nem skálázható tényező, az idő – mondja Tarczali Patrícia, a Future Proof Consulting társalapítója. Fetter István, a CIB Bank Kisvállalkozások Szegmens Menedzsment vezetője szerint viszont lehet, hogy közel sem lesz olyan robbanásszerű az AI fejlődése, mint gondoljuk. Páros interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Sokkal inkább megéri a barátokra támaszkodni startupperként, mint a családtagokra

Szinte régiótól függetlenül a családjukra támaszkodnak a korai szakaszban lévő startupperek, ha pénzügyi támogatásról van szó. Pedig egy barát sokkal többet segíthet, főleg ha a startup-ökoszisztémában is jártas: hatékonyabban tud értékalapon tőkedonációt és tanácsot adni, vagy éppen bemutatni befektetőknek. Összefoglaltuk a Startup Genome elemzését.

Bővebben

Kiszáradt a magyar startuppiac – de valóban probléma ez?

Nincs Magyarországon elég jó és ambíciózus startup, ami most, hogy drasztikusan lecsökkent a startupokba befektethető tőke mennyisége, mutatkozik meg. Mi akkor a megoldás? A kevés, de jó minőségű startupok felemelésén dolgozni, vagy a különböző szinten lévő projektek edukálása és a most induló csapatok finanszírozása, hogy sok év múlva legyen lehetőségük sikersztorivá válni? Biás Csongor, Györkő

Bővebben

A nikotinfüggést csökkentő és az idősgondozás Airbnb-jét megálmodó csapat is bekerült start it @K&H inkubációs programjába

A K&H Csoporthoz kötődő nagyvállalati inkubációs program célja, hogy a bármely területről érkező csapatokat segítsék abban, hogy projektjüket fejlesszék, és elérjenek a következő érettségi fázisba. A program ehhez szakmai mentorációt, közösségi irodát és széles kapcsolati hálót is biztosít a résztvevőknek.

Bővebben

Vinnai Balázs: Pár év múlva lehet, már nem én, hanem egy AI hasonmásom fogja megnyitni a SMART Konferenciát

A SMART Konferenciát szervező IVSZ elnöke, Vinnai Balázs szerint a mesterséges intelligencia elterjedése azt az érzetet kelti az emberekben, mintha nem kéne a digitális alaptudás az AI használatához. Aki azonban igazán hatékony és termelékeny akar lenni, annak pont erre az alaptudásra kell támaszkodnia. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben

Miért éri meg virtuálisan prototípust készíteni a startupoknak, és hogyan zajlik ez egyáltalán?

Az innovációs projekteknek szóló Technocatalyst programban az Econ Engineering elérhetővé teszi a mérnöki szimulációk világát a startupoknak is. Hogyan tudja egy startup az Econnal virtuálisan megterveztetni a prototípusát? Mennyire szoros az együttműködés, mekkorák a költségek, és miért bízzon meg a startup az eddig ipari nagyvállalatoknak szolgáltató cégben? Kiglics Gábort, az Econ ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Bővebben

Gazdaságos 3D nyomtatógép és hisztikezelő gyereknevelési rendszer is nyert az első VOSZ Smart startupversenyen

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége azzal a céllal hozta létre a versenyt, hogy felkutassa az élet különböző területein születő innovációkat, és segítse ismertségük növelését. A fődíjat a 3D nyomtatást megkönnyítő ReFilamer hozta el.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások