Hirdetés

Meghekkelt növekedés

növekedés

Milyen eszközökkel lehet felpörgetni a növekedést? – többek között erre a kérdésre is választ kaphattak a Telenor akcelerátorprogramjában nyertes startupok a számukra szervezett tréningek során.

Pénzt, hírverést és rengeteg jól hasznosítható ismeretet is hoz a nyertes startupoknak a Telenor Accelerator program. Az idén második alkalommal megrendezett verseny legjobbjai folyamatos, egyéni mentorálást kapnak, illetve olyan tudással gyarapodhatnak, amellyel sikeresen vehetik a korai fejlődési szakasz kihívásait.

A workshopokon napjaink legfontosabb digitális technológiáival és módszertanaival ismerkedhetnek meg a résztvevők, többek között azt is megtudhatják, hogy milyen eszközökkel pörgethetik fel igazán a növekedést.

Bekerülni a köztudatba

Bár a growth hackinget általában mindenki az online megoldásokkal azonosítja, ennél jóval többet jelent, hogy a valós, fizikai világban is sokat lehet tenni azért, hogy már a kezdetekkor is gyors legyen a fejlődés. Néhány konkrét példán keresztül mutatta be a workshopok résztvevőinek Kovács Péter, a hazai startup-ökoszisztéma ismert szereplője, a Budapest Startup Safary és több más rendezvény főszervezője, az xLabs vezérigazgatója, illetve az IseeQ társalapítója, hogyan lehet egy márkát a nulláról minél gyorsabban felépíteni a való világban.

„Egy induló cégnek általában nincs sok pénze arra, hogy belopja magát az emberek tudatába. Éppen ezért meg kell keresni azt a témát, amiben a vállalkozás alapítói, munkatársai véleményvezérek lehetnek. Ebben a témában kell minél több szerepet vállalni, akár oktatásban, akár konferenciák szervezésének segítésében, például a meglévő kapcsolatrendszert felhasználva arra, hogy itthon különlegesnek számító előadókat tudjanak meghívni” – mondta el Kovács Péter.

A kapcsolatrendszer egy nagyon jó valuta, amit brandértékre lehet váltani, hiszen ilyen segítségért akár azt lehet kérni, hogy szponzorként tüntessék fel a céget a konferencián, vagy mutassák be a résztvevőknek – tette hozzá a szakember.

„A munkaerőhiány általános probléma, a speciális technológiákhoz értő emberek megtalálása pedig még nagyobb kihívást jelent. Ezért nagyon jó PR-sztorit lehet arra felépíteni, ha az induló cégben lévő tudást felajánlják oktatási program keretében iskoláknak, egyetemeknek. Ezzel a módszerrel is viszonylag gyorsan, sok emberhez el lehet juttatni a társaság hírét” – mutatott rá Kovács Péter.

Fontos ugyanakkor az is, hogy ne csak azért kezdjen egy-egy cég ilyen akciókba, hogy a márkát építse, hanem valós motiváció is álljon mögöttük. Ez azért is szükséges, mert ahogyan Kovács Péter rámutatott, az ilyen típusú brandépítést nem szabad rövid távon eredményekhez kötni, nem érdemes fél éven belül vizsgálgatni a ROI-t (return of investment – a befektetés megtérülése), hanem akár több éven keresztül, folyamatosan kell csinálni ezeket a programokat, hogy minél jobban kifejthessék hatásukat.

Elvek mentén kampányolni

Mitől lesz valaki jó growth hacker és a digitális térben hogyan lehet eredményeket elérni – erről adott át ismereteket a Telenor Accelerator Program nyerteseinek Farkas Zsolt akcelerátortréner, a 7Digits Growth Agency ügyvezetője és társtulajdonosa. „Horizontálisan sok mindenhez (adatelemzés, dizájn, branding, szövegírás stb.) kell értenie annak, aki growth hackinggel szeretne foglalkozni, igazán mélyen azonban csak néhány dologban kell elmerülnie, mint például a keresőoptimalizálás és a közösségi médiás marketing” – közölte érdeklődésünkre Farkas Zsolt.

A szakember elmondása szerint gyakorlati példákat, praktikus megoldásokat helyezett előtérbe az előadás során. A workshopba beépült az Influence című könyv hat alapelve is – reciprocitás, konzisztencia, társadalmi bizonyítás, autoritás, szerethetőség és hiány –, amelyek igencsak jól hasznosíthatók a marketingkampányok során.

A szakember szerint általános probléma a startupoknál, hogy megkeressék a termékük és a piac találkozási pontját, amit validációval lehet megtenni.

„Az, ha lefejlesztenek valamit, majd kijönnek a piacra és ráébrednek, hogy nincs szükség a termékükre, értelemszerűen rossz modell, azonban régebben az induló innovatív vállalkozások többsége ezt csinálta” – fűzte hozzá Farkas Zsolt.

A validálást akár egy egyszerű weboldallal is meg lehet oldani, amire kis befektetéssel némi forgalmat terelnek, de az is működhet, ha egy sokak által látogatott platformon teszik elérhetővé egy kisebb csoport számára. Így egyszerűen és gyorsan meg lehet tudni, hogy a startup által a célcsoportjának gondolt közönség hogyan viselkedik, érdekli-e egyáltalán a termék. A számok függvényében lehet aztán továbbmenni, marketingstratégiát készíteni, vagy akár befektetőket keresni, illetve saját forrásból fejlődni.

A teljes cikket elolvashatja a StartUP! Magazin legfrissebb számában. A lapot megvásárolhatja az újságárusoknál, vagy előfizetheti ide kattintva.

Fektess be gyerekmesékbe: hamarosan startol a Meskete kampánya a Tőkeportálon

A közösségi gyermekmeseplatform, a Meskete grandiózus tervei közt szerepel mesterséges intelligencia integráció a nemzetközi terjeszkedéshez, gyerekbarát applikáció és rendezvényszervezés is. Akik a Tőkeportálon induló közösségi finanszírozási kampányba beszállnak, összesen 18-21 százalékos üzletrészt szerezhetnek. Emellett a cég meseíró pályázatot is hirdet.

Bővebben

A mesterséges intelligencia skálázhatóvá teheti még az időt is a startup-ökoszisztémában

Ha eseményekre az ember az AI avatárját tudná elküldeni, skálázhatóvá válna egy nem skálázható tényező, az idő – mondja Tarczali Patrícia, a Future Proof Consulting társalapítója. Fetter István, a CIB Bank Kisvállalkozások Szegmens Menedzsment vezetője szerint viszont lehet, hogy közel sem lesz olyan robbanásszerű az AI fejlődése, mint gondoljuk. Páros interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Sokkal inkább megéri a barátokra támaszkodni startupperként, mint a családtagokra

Szinte régiótól függetlenül a családjukra támaszkodnak a korai szakaszban lévő startupperek, ha pénzügyi támogatásról van szó. Pedig egy barát sokkal többet segíthet, főleg ha a startup-ökoszisztémában is jártas: hatékonyabban tud értékalapon tőkedonációt és tanácsot adni, vagy éppen bemutatni befektetőknek. Összefoglaltuk a Startup Genome elemzését.

Bővebben

Kiszáradt a magyar startuppiac – de valóban probléma ez?

Nincs Magyarországon elég jó és ambíciózus startup, ami most, hogy drasztikusan lecsökkent a startupokba befektethető tőke mennyisége, mutatkozik meg. Mi akkor a megoldás? A kevés, de jó minőségű startupok felemelésén dolgozni, vagy a különböző szinten lévő projektek edukálása és a most induló csapatok finanszírozása, hogy sok év múlva legyen lehetőségük sikersztorivá válni? Biás Csongor, Györkő

Bővebben

A nikotinfüggést csökkentő és az idősgondozás Airbnb-jét megálmodó csapat is bekerült start it @K&H inkubációs programjába

A K&H Csoporthoz kötődő nagyvállalati inkubációs program célja, hogy a bármely területről érkező csapatokat segítsék abban, hogy projektjüket fejlesszék, és elérjenek a következő érettségi fázisba. A program ehhez szakmai mentorációt, közösségi irodát és széles kapcsolati hálót is biztosít a résztvevőknek.

Bővebben

Vinnai Balázs: Pár év múlva lehet, már nem én, hanem egy AI hasonmásom fogja megnyitni a SMART Konferenciát

A SMART Konferenciát szervező IVSZ elnöke, Vinnai Balázs szerint a mesterséges intelligencia elterjedése azt az érzetet kelti az emberekben, mintha nem kéne a digitális alaptudás az AI használatához. Aki azonban igazán hatékony és termelékeny akar lenni, annak pont erre az alaptudásra kell támaszkodnia. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben

Miért éri meg virtuálisan prototípust készíteni a startupoknak, és hogyan zajlik ez egyáltalán?

Az innovációs projekteknek szóló Technocatalyst programban az Econ Engineering elérhetővé teszi a mérnöki szimulációk világát a startupoknak is. Hogyan tudja egy startup az Econnal virtuálisan megterveztetni a prototípusát? Mennyire szoros az együttműködés, mekkorák a költségek, és miért bízzon meg a startup az eddig ipari nagyvállalatoknak szolgáltató cégben? Kiglics Gábort, az Econ ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Bővebben

Gazdaságos 3D nyomtatógép és hisztikezelő gyereknevelési rendszer is nyert az első VOSZ Smart startupversenyen

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége azzal a céllal hozta létre a versenyt, hogy felkutassa az élet különböző területein születő innovációkat, és segítse ismertségük növelését. A fődíjat a 3D nyomtatást megkönnyítő ReFilamer hozta el.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások