Hirdetés

Kiderült kik a meghatározók a hazai digitális piacon

A Marketing&Media minden évben összeállítja listáját a hazai digitális piaci legmeghatározóbb 25 személyéről. Idén Palocsay Géza végzett az első helyen, aki a Jófogás.hu és a Használtautó.hu oldalakat működtető Adevinta ügyvezető igazgatója.

2019-ben is folytatódott az a korábbi években megfigyelt tendencia, hogy a legbefolyásosabb hazai digitális szakemberek között a topvezetők és az e-kereskedelemmel foglalkozók szerepelnek legtöbben a „Top 25 – A Legmeghatározóbb Emberek a Hazai Digitális Piacon” rangsorban. Simon Krisztián, a Marketing&Média főszerkesztője elmondta, hogy a vezető hazai e-kereskedők pozíciója tovább erősödött, így sokukról ma már elmondható, hogy régiós játékossá váltak.

A digitális piac meghatározó szakembereit képviselő zsűri által összeállított lista idén is arról tanúskodik, hogy a hazai digitális világ meglehetősen férfiközpontú: a 25 szereplő között mindössze két hölgy található, a legjobb tíz közé is bekerült D. Tóth Kriszta (WMN), valamint Grósz Judit (RTL Klub).

Tavaly óta főként a mezőny második felében történtek nagyobb mozgások. Olyan digitális szakemberek kerültek fel a listára, mint Bán Zoltán, a Portfolio.hu-t működtető Net Média Zrt. társtulajdonos vezérigazgatója, vagy Oszkó Péter, az innovatív pénzügyi vállalkozás, az OXO Csoport egyik alapító cégvezetője.

Top 25 – A Legmeghatározóbb Emberek a Hazai Digitális Piacon

(Első tíz helyezett)

Helyezés Név Cég/Médium

1. Palocsay Géza Adevinta

2. Szigetvári József Szállás.hu

3. Várkonyi Balázs Extreme Digital

4. Sopov István Adaptive Média, IAB

5. Bíró Pál Google

6. Vinnai Balázs W.UP, Codecool

7. D. Tóth Kriszta wmn.hu

8. Pető Péter 24.hu

9. Martis István Profession.hu

10. Mészáros Dávid Ingatlan.com, Arkon

Forrás: Marketing&Média

2019-ben a szakmai zsűri ismét Palocsay Gézát, a Jófogás.hu és a Használtautó.hu oldalakat is üzemeltető Adevinta Classified Media Hungary Kft. ügyvezető igazgatóját választotta az év legmeghatározóbb emberének a hazai digitális piacon. Szigetvári József, a régióban elsődleges belföldi foglalási márkává fejlődő Szállás.hu ügyvezető igazgatója a korábbi évekhez hasonlóan megőrizte második helyét. A dobogó harmadik fokát 2019-ben is Várkonyi Balázs, az eMAG-gal fúzióra lépő Extreme Digital vezérigazgatója szerezte meg.

Sopov István, a portfólióját tovább bővítő Adaptive Média tulajdonosa tavaly óta egy helyet javított, így idén a negyedik helyezett. A zsűri ötödik hellyel díjazta Bíró Pált, a Google hazai vezetőjét, a Grow with Google oktatási program első számú hazai támogatóját. Vinnai Balázs, az alternatív programozóképzést nyújtó, európai campusok megnyitását tervező CodeCool társalapítója és a banki szoftvereket fejlesztő W.UP elnöke ismét a hatodik helyen végzett. 2018 után hat helyet ugrott, és ezzel a hetedik helyre érkezett D. Tóth Kriszta, a WMN ügyvezetője, aki a vállalati struktúra átalakításával, és a kereskedelmi divízió megerősítésével növelte az oldal piaci pozícióját. Idén nyáron vette át a leglátogatottabb hazai hírportál, a 24.hu szerkesztőségének vezetését Pető Péter, amely immár a hazai digitális piac egyik meghatározó szereplője, amit a szakmai zsűri a nyolcadik hellyel ismert el.

Martis István, a piacvezető online állásportál, a Profession.hu ügyvezető igazgatója, valamint a Ringier Axel Springer állásportáljainak régiós igazgatója több év után tért vissza a tíz legjobb közé. Munkáját idén kilencedik hellyel díjazta a szakmai zsűri. 2019-ben a tizedik helyezett Mészáros Dávid, az idén 21 éves Ingatlan.com alapító tulajdonosa lett.

Bár a 2019-es tízes toplistán csupán két név képviseli a médiát, a teljes huszonötös rangsorban idén ez a szám eléri a tizenkettőt. A hazai digitális piac legbefolyásosabb szereplői közül erről a területről érkezik többek közt a tizenharmadik helyezett Tóth-Szenesi Attila, az Index főszerkesztője, a tizenkilencedik helyezett Grósz Judit, az RTL Magyarország digitális és üzletfejlesztési igazgatója, vagy a huszonötödik helyezett Kardos Gábor, aki a 444.hu és a Qubit.hu kiadásáért felelős Magyar Jeti Zrt. vezérigazgatója.

A „Top 25 – A legmeghatározóbb emberek a hazai digitális piacon” teljes lista és ágazati elemzés a Marketing&Média frissen megjelent számában olvasható.

Huszák Loretta: Ha egyetemi oktatóként félnék a mesterséges intelligenciától, már évekkel ezelőtt fel kellett volna mondanom

A Budapesti Corvinus Egyetem Kisvállalkozás-fejlesztési Központjának adjunktusa, Huszák Loretta szerint félreértés, hogy az egyetemek korlátoznák a mesterséges intelligencia használatát, de őszinteséget várnak a hallgatóktól arról, ha AI segítségét veszik igénybe. Erre azért is szükség van, mert a Z generációs diákok még nem elég érettek arra, hogy felelősségteljesen használják a mesterséges intelligenciát. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Fektess be gyerekmesékbe: hamarosan startol a Meskete kampánya a Tőkeportálon

A közösségi gyermekmeseplatform, a Meskete grandiózus tervei közt szerepel mesterséges intelligencia integráció a nemzetközi terjeszkedéshez, gyerekbarát applikáció és rendezvényszervezés is. Akik a Tőkeportálon induló közösségi finanszírozási kampányba beszállnak, összesen 18-21 százalékos üzletrészt szerezhetnek. Emellett a cég meseíró pályázatot is hirdet.

Bővebben

A mesterséges intelligencia skálázhatóvá teheti még az időt is a startup-ökoszisztémában

Ha eseményekre az ember az AI avatárját tudná elküldeni, skálázhatóvá válna egy nem skálázható tényező, az idő – mondja Tarczali Patrícia, a Future Proof Consulting társalapítója. Fetter István, a CIB Bank Kisvállalkozások Szegmens Menedzsment vezetője szerint viszont lehet, hogy közel sem lesz olyan robbanásszerű az AI fejlődése, mint gondoljuk. Páros interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Sokkal inkább megéri a barátokra támaszkodni startupperként, mint a családtagokra

Szinte régiótól függetlenül a családjukra támaszkodnak a korai szakaszban lévő startupperek, ha pénzügyi támogatásról van szó. Pedig egy barát sokkal többet segíthet, főleg ha a startup-ökoszisztémában is jártas: hatékonyabban tud értékalapon tőkedonációt és tanácsot adni, vagy éppen bemutatni befektetőknek. Összefoglaltuk a Startup Genome elemzését.

Bővebben

Kiszáradt a magyar startuppiac – de valóban probléma ez?

Nincs Magyarországon elég jó és ambíciózus startup, ami most, hogy drasztikusan lecsökkent a startupokba befektethető tőke mennyisége, mutatkozik meg. Mi akkor a megoldás? A kevés, de jó minőségű startupok felemelésén dolgozni, vagy a különböző szinten lévő projektek edukálása és a most induló csapatok finanszírozása, hogy sok év múlva legyen lehetőségük sikersztorivá válni? Biás Csongor, Györkő

Bővebben

A nikotinfüggést csökkentő és az idősgondozás Airbnb-jét megálmodó csapat is bekerült start it @K&H inkubációs programjába

A K&H Csoporthoz kötődő nagyvállalati inkubációs program célja, hogy a bármely területről érkező csapatokat segítsék abban, hogy projektjüket fejlesszék, és elérjenek a következő érettségi fázisba. A program ehhez szakmai mentorációt, közösségi irodát és széles kapcsolati hálót is biztosít a résztvevőknek.

Bővebben

Vinnai Balázs: Pár év múlva lehet, már nem én, hanem egy AI hasonmásom fogja megnyitni a SMART Konferenciát

A SMART Konferenciát szervező IVSZ elnöke, Vinnai Balázs szerint a mesterséges intelligencia elterjedése azt az érzetet kelti az emberekben, mintha nem kéne a digitális alaptudás az AI használatához. Aki azonban igazán hatékony és termelékeny akar lenni, annak pont erre az alaptudásra kell támaszkodnia. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben

Miért éri meg virtuálisan prototípust készíteni a startupoknak, és hogyan zajlik ez egyáltalán?

Az innovációs projekteknek szóló Technocatalyst programban az Econ Engineering elérhetővé teszi a mérnöki szimulációk világát a startupoknak is. Hogyan tudja egy startup az Econnal virtuálisan megterveztetni a prototípusát? Mennyire szoros az együttműködés, mekkorák a költségek, és miért bízzon meg a startup az eddig ipari nagyvállalatoknak szolgáltató cégben? Kiglics Gábort, az Econ ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások