Hirdetés

Már tényleg a küszöbön vannak a repülő taxik

A közlekedés megreformálásának fókuszában már régóta latolgatják a repülőtaxikban, a személyszállító drónokban rejlő lehetőségeket. A sugárhajtású Lilium Jet és az önvezető Volocopter is sikeresen megtette első teljes értékű tesztrepülését, amivel a légi taxizás csupán egy karnyújtásnyira került.

A repülő taxi kifejlesztésével foglalkozó Lilium és Volocopter cég is az elmúlt héten hajtott végre teszteket. Előbbi 2025-ig, míg utóbbi már két éven belül bevezetné a kereskedelmi légitaxi-szolgáltatást.

Sugárhajtású csúcsjárgányok Németországban

A müncheni székhelyű tech-startup cég, a Lilium új felvételeket közölt légi taxijáról, melyeken a korszakalkotó találmány Németországban emelkedett az égbe – írja a Mirror nyomán az Infotér. A Lilium Jet elnevezésű jármű a világ első ötüléses, teljesen elektromos, függőleges fel- és leszállásra képes lökhajtásos repülőgép. A légi járművet 36 teljesen elektromos sugárhajtású motor repteti, így nincs üzemi kibocsátása, míg vízszintes repülés közben a rendelkezésre álló kétezer lóerőnek csak kevesebb mint 10 százalékát használja.

A Lilium állítása szerint a repülőgép közel 100 km/h sebességgel képes haladni, és egyetlen töltéssel 300 kilométer távolságot tud teljesíteni.

Daniel Wiegand, a Lilium társalapítója és vezérigazgatója elmondta: kézzelfogható, konkrét lépéseket tesznek annak érdekében, hogy a regionális légi mobilitással kapcsolatos elképzelésük valósággá váljon, és egyelőre a terv szerint haladnak.

Drónszerű repülő taxi Szingapúrban

Míg a Lilium a kereskedelmi légitaxi-szolgáltatást 2025-re tervezi, egy másik cég már két éven belül elindítaná saját programját. A Volocopter drónszerű repülő taxiját néhány napja Szingapúrban tesztelték – írja a Daily Mail. A 18 propellerrel ellátott önvezető légi jármű működését a tesztrepülések alatt még pilóta felügyeli. A Volocopterben két utasnak és poggyászaiknak lesz hely. Alkotói remélik, hogy a technológia csökkenti a nagyobb városokban a forgalom okozta környezetszennyezést, és forradalmasítja a jövő közlekedését.

A Volocopter már végzett teszteket Dubajban, Helsinkiben, Németországban és Las Vegasban is, de a szingapúri próba a cég első kísérlete egy város szívében. A futurisztikus közlekedési eszköz két és fél percig repült a Marina Bay vize felett. Szingapúrban az első közt vehetik majd igénybe a szolgáltatást, melynek kereskedelmi bevezetését kettő-négy éven belül várják. A Volocopter úgy tervezi, hogy az első helyszín után az összes forgalmas ázsiai városban elérhetővé teszi a légi taxit.

„Célunk, hogy Jakartában, Manilában és Bangkokban is bevezessük, mert nagy szükségük van rá, csakúgy, mint Indiában és Kínában”
– mondta Florian Reuter, a Volocopter vezérigazgatója.
Forrás: Infotér

Fektess be gyerekmesékbe: hamarosan startol a Meskete kampánya a Tőkeportálon

A közösségi gyermekmeseplatform, a Meskete grandiózus tervei közt szerepel mesterséges intelligencia integráció a nemzetközi terjeszkedéshez, gyerekbarát applikáció és rendezvényszervezés is. Akik a Tőkeportálon induló közösségi finanszírozási kampányba beszállnak, összesen 18-21 százalékos üzletrészt szerezhetnek. Emellett a cég meseíró pályázatot is hirdet.

Bővebben

A mesterséges intelligencia skálázhatóvá teheti még az időt is a startup-ökoszisztémában

Ha eseményekre az ember az AI avatárját tudná elküldeni, skálázhatóvá válna egy nem skálázható tényező, az idő – mondja Tarczali Patrícia, a Future Proof Consulting társalapítója. Fetter István, a CIB Bank Kisvállalkozások Szegmens Menedzsment vezetője szerint viszont lehet, hogy közel sem lesz olyan robbanásszerű az AI fejlődése, mint gondoljuk. Páros interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Sokkal inkább megéri a barátokra támaszkodni startupperként, mint a családtagokra

Szinte régiótól függetlenül a családjukra támaszkodnak a korai szakaszban lévő startupperek, ha pénzügyi támogatásról van szó. Pedig egy barát sokkal többet segíthet, főleg ha a startup-ökoszisztémában is jártas: hatékonyabban tud értékalapon tőkedonációt és tanácsot adni, vagy éppen bemutatni befektetőknek. Összefoglaltuk a Startup Genome elemzését.

Bővebben

Kiszáradt a magyar startuppiac – de valóban probléma ez?

Nincs Magyarországon elég jó és ambíciózus startup, ami most, hogy drasztikusan lecsökkent a startupokba befektethető tőke mennyisége, mutatkozik meg. Mi akkor a megoldás? A kevés, de jó minőségű startupok felemelésén dolgozni, vagy a különböző szinten lévő projektek edukálása és a most induló csapatok finanszírozása, hogy sok év múlva legyen lehetőségük sikersztorivá válni? Biás Csongor, Györkő

Bővebben

A nikotinfüggést csökkentő és az idősgondozás Airbnb-jét megálmodó csapat is bekerült start it @K&H inkubációs programjába

A K&H Csoporthoz kötődő nagyvállalati inkubációs program célja, hogy a bármely területről érkező csapatokat segítsék abban, hogy projektjüket fejlesszék, és elérjenek a következő érettségi fázisba. A program ehhez szakmai mentorációt, közösségi irodát és széles kapcsolati hálót is biztosít a résztvevőknek.

Bővebben

Vinnai Balázs: Pár év múlva lehet, már nem én, hanem egy AI hasonmásom fogja megnyitni a SMART Konferenciát

A SMART Konferenciát szervező IVSZ elnöke, Vinnai Balázs szerint a mesterséges intelligencia elterjedése azt az érzetet kelti az emberekben, mintha nem kéne a digitális alaptudás az AI használatához. Aki azonban igazán hatékony és termelékeny akar lenni, annak pont erre az alaptudásra kell támaszkodnia. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben

Miért éri meg virtuálisan prototípust készíteni a startupoknak, és hogyan zajlik ez egyáltalán?

Az innovációs projekteknek szóló Technocatalyst programban az Econ Engineering elérhetővé teszi a mérnöki szimulációk világát a startupoknak is. Hogyan tudja egy startup az Econnal virtuálisan megterveztetni a prototípusát? Mennyire szoros az együttműködés, mekkorák a költségek, és miért bízzon meg a startup az eddig ipari nagyvállalatoknak szolgáltató cégben? Kiglics Gábort, az Econ ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Bővebben

Gazdaságos 3D nyomtatógép és hisztikezelő gyereknevelési rendszer is nyert az első VOSZ Smart startupversenyen

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége azzal a céllal hozta létre a versenyt, hogy felkutassa az élet különböző területein születő innovációkat, és segítse ismertségük növelését. A fődíjat a 3D nyomtatást megkönnyítő ReFilamer hozta el.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások