Hirdetés

A legnagyobb európai divat startup képalapú kereséssel erősít

A kép alapú keresésen már olyan óriások is dolgoznak évek óta, mint az Amazon vagy a Google. Mostantól a legnagyobb európai divat startup, a GLAMI is elérhetővé teszi a vizuális keresést.

 

A biztonságos és kényelmes online vásárlás egy új fogyasztói magatartást termelt ki az elmúlt évtizedben, melynek hatására rengeteg divatvállalat jelent meg az e-commerce piacon. Ennek eredményeképpen a szinte végtelen számú webshop gyakran átláthatatlan kínálatában új kihívások elé került a fogyasztó: több ezer termék közül kell kiválasztania azt a néhányat, mely illeszkedik az igényeihez.

Manapság, amikor a felhasználói élmény fokozásával egymást lekörözve igyekeznek előnyhöz jutni az egyes divatvállalatok, élre törtek a különböző innovatív „döntéstámogató” eszközök: a chatbotok, a style guide-ok, a szűrők és a továbbfejlesztett keresők. Ahogyan azt az amerikai Forbes is megírta, a 21. században a kulcsszavas keresés elvesztette erejét a vizuális iparágakban, így a divatban és a lakberendezésben. Helyébe lépett egy olyan mesterséges intelligencia technológia, mely lehetővé teszi a vizuális keresést.

Idén nyáron az Amazon jelentős összeget fektetett a képalapú keresés fejlesztésébe. A „StyleSnap” lényege, hogy a vásárlók feltölthetik a kedvenc ruhadarabjaikat ábrázoló képet, a rendszer pedig a képen látható ruhához leginkább hasonlító termékeket ajánlja fel számukra. Ezzel a fogyasztók igényeit maximálisan kielégítve egyszerűsíti a vásárlási folyamatot.

A vizuális keresés már Európába is betört

Az olyan hatalmas kínálattal rendelkező divatkeresők, mint például a GLAMI, szintén fontosnak tartják a vásárlási folyamatok egyszerűsítését. (A GLAMI összesen 2,5 millió terméket értékesít több mint 23 ezer márkától.) Nyilvánvalóan elképzelhetetlen, hogy mind az 1300 üzlet ajánlatát átnézzük, de erre mostantól nincs is szükség. A GLAMI az első olyan divatkereső a térségben, mely képes keresést végez. Nem kell többé vadászni az egyes kategóriákban és kulcsszavakat sem szükséges használni: a mesterséges intelligenciával fejlesztett rendszer a vizuális keresés segítségével segít megtalálni a stílusunkhoz leginkább illeszkedő ruhadarabokat és kiegészítőket. Csak feltöltjük a korábban a netről lementett képeket, majd izgatottan várjuk, milyen eredményeket kapunk. Ilyen egyszerű.

„A GLAMI által kínált termékkeresésnél folyamatosan törekszünk ennek a szolgáltatásnak az egyszerűsítésére, és a lehető legjobb módszerekkel igyekszünk segíteni a felhasználókat álmaik ruháinak megtalálásában. A vizuális keresés szolgáltatással könnyen rálelhetnek olyan ruhadarabokra is, melyeket egy barátnőjükön vagy a közösségi hálózatokon láttak” – magyarázza Hana Zachová, a GLAMI márkamenedzsere.

A felhasználók mobileszközökön és táblagépeken is használhatják az innovatív képes keresést. Jelenleg a szolgáltatás Csehországban, Szlovákiában, Magyarországon és Romániában működik, de hamarosan más országokban is elérhető lesz. A GLAMI vizuális keresés szolgáltatásának legnagyobb előnye, hogy a funkció

nem korlátozódik egyetlen üzletre, hanem a divatkeresőn fellelhető mind a 2,5 millió terméket érinti.

A szolgáltatás már Magyarországon is nagyon népszerű; érdemes kipróbálni, hiszen exkluzív és gyors megoldást jelent azok számára, akiknek nincs idejük órákig böngészni a rengeteg divattermék közt, illetve kedvelik az egyedi, egyénre szabott megoldásokat.

Fektess be gyerekmesékbe: hamarosan startol a Meskete kampánya a Tőkeportálon

A közösségi gyermekmeseplatform, a Meskete grandiózus tervei közt szerepel mesterséges intelligencia integráció a nemzetközi terjeszkedéshez, gyerekbarát applikáció és rendezvényszervezés is. Akik a Tőkeportálon induló közösségi finanszírozási kampányba beszállnak, összesen 18-21 százalékos üzletrészt szerezhetnek. Emellett a cég meseíró pályázatot is hirdet.

Bővebben

A mesterséges intelligencia skálázhatóvá teheti még az időt is a startup-ökoszisztémában

Ha eseményekre az ember az AI avatárját tudná elküldeni, skálázhatóvá válna egy nem skálázható tényező, az idő – mondja Tarczali Patrícia, a Future Proof Consulting társalapítója. Fetter István, a CIB Bank Kisvállalkozások Szegmens Menedzsment vezetője szerint viszont lehet, hogy közel sem lesz olyan robbanásszerű az AI fejlődése, mint gondoljuk. Páros interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Sokkal inkább megéri a barátokra támaszkodni startupperként, mint a családtagokra

Szinte régiótól függetlenül a családjukra támaszkodnak a korai szakaszban lévő startupperek, ha pénzügyi támogatásról van szó. Pedig egy barát sokkal többet segíthet, főleg ha a startup-ökoszisztémában is jártas: hatékonyabban tud értékalapon tőkedonációt és tanácsot adni, vagy éppen bemutatni befektetőknek. Összefoglaltuk a Startup Genome elemzését.

Bővebben

Kiszáradt a magyar startuppiac – de valóban probléma ez?

Nincs Magyarországon elég jó és ambíciózus startup, ami most, hogy drasztikusan lecsökkent a startupokba befektethető tőke mennyisége, mutatkozik meg. Mi akkor a megoldás? A kevés, de jó minőségű startupok felemelésén dolgozni, vagy a különböző szinten lévő projektek edukálása és a most induló csapatok finanszírozása, hogy sok év múlva legyen lehetőségük sikersztorivá válni? Biás Csongor, Györkő

Bővebben

A nikotinfüggést csökkentő és az idősgondozás Airbnb-jét megálmodó csapat is bekerült start it @K&H inkubációs programjába

A K&H Csoporthoz kötődő nagyvállalati inkubációs program célja, hogy a bármely területről érkező csapatokat segítsék abban, hogy projektjüket fejlesszék, és elérjenek a következő érettségi fázisba. A program ehhez szakmai mentorációt, közösségi irodát és széles kapcsolati hálót is biztosít a résztvevőknek.

Bővebben

Vinnai Balázs: Pár év múlva lehet, már nem én, hanem egy AI hasonmásom fogja megnyitni a SMART Konferenciát

A SMART Konferenciát szervező IVSZ elnöke, Vinnai Balázs szerint a mesterséges intelligencia elterjedése azt az érzetet kelti az emberekben, mintha nem kéne a digitális alaptudás az AI használatához. Aki azonban igazán hatékony és termelékeny akar lenni, annak pont erre az alaptudásra kell támaszkodnia. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben

Miért éri meg virtuálisan prototípust készíteni a startupoknak, és hogyan zajlik ez egyáltalán?

Az innovációs projekteknek szóló Technocatalyst programban az Econ Engineering elérhetővé teszi a mérnöki szimulációk világát a startupoknak is. Hogyan tudja egy startup az Econnal virtuálisan megterveztetni a prototípusát? Mennyire szoros az együttműködés, mekkorák a költségek, és miért bízzon meg a startup az eddig ipari nagyvállalatoknak szolgáltató cégben? Kiglics Gábort, az Econ ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Bővebben

Gazdaságos 3D nyomtatógép és hisztikezelő gyereknevelési rendszer is nyert az első VOSZ Smart startupversenyen

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége azzal a céllal hozta létre a versenyt, hogy felkutassa az élet különböző területein születő innovációkat, és segítse ismertségük növelését. A fődíjat a 3D nyomtatást megkönnyítő ReFilamer hozta el.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások