A mezőgazdasági és élelmiszeripari területen is hatalmas a startupos pezsgés. Ezt mutatja, hogy az egyik berlini szakkiállítás startup napján több mint ötven cég szeretett volna bemutatkozni.
Január közepén tartották Európa egyik legnagyobb mezőgazdasági és élelmiszeripari szakkiállítását a német fővárosban. A Grüne Woche nevű rendezvényen belül külön napot szenteltek az iparág startupjainak, ahol összesen húsz agrár- illetve élelmiszeripari vállalkozás kapott bemutatkozási lehetőséget. Az érdeklődés nagy volt, hiszen eredetileg több mint ötvenen jelentkeztek a lehetőségre.
A Magyar Mezőgazdaság beszámolója szerint az ötperces prezentációk alapján három nyertest választott ki a „Zöld Hét” szakmai zsűrije.
Az első helyezett a Nearbees nevű müncheni vállalkozás lett a webáruházként is működő honlapjával, amely magánszemélyeknek és kiskereskedőknek segít megtalálni a közelben dolgozó méhészeket.
A második díjat a Bickusnak ítélték, amely arra vállalkozott, hogy ne kelljen külön témaként kezelni a tojótyúkokat és a húshasznú baromfit. Valamint a tojástermelésre már nem alkalmas tyúkokat ne az iparnak kelljen átadni, hanem azokból készülhessen elsőrangú, különleges élelmiszer. Mindez természetesen regionálisan és biogazdálkodásban.
A harmadik díjat a Hiddenseer Kutterfisch kapta, amely alapvetően halkonzerv-készítéssel foglalkozik a keleti-tengeri német partvidéken, Rügen szigetén, emellett azonban elkötelezett támogatója a regionális kereskedelemnek, valamint a fenntartható halászat ösztönzésének is.