Hirdetés

A fiatalokat foglalkoztatja az oktatás és a fenntarthatóság is

Egy szuper sikeres közösségi média kampánykihíváson van túl British Council a People 2 Peoplea kampányával. Betegsegítő applikációtól, optikai csalódással lassított forgalmon át, hallássérülteknek segítő feliratokig sokminden szerepelt a közel kétszáz beküldött ötlet között. 

Mondj a környezetedből egy problémát és hozz rá kreatív, reális megoldásokat! – így hangzott a British Council People 2 People projektjének felhívása, amire közel 200 fiatal reagált jobbnál jobb ötletekkel.

A résztvevők öt témakörben oszthatták meg ötleteiket (egészség/sport, közlekedés, társadalmi probléma, környezetvédelem és oktatás), és utóbbi kettő elsöprő népszerűségnek örvendett. Több mint 80 ötlet érkezett az újrahasznosításra, fenntarthatóságra és az erőforrásokkal való takarékoskodásra, többen bevezetnék a lebomló/komposztálható anyagú evőeszközöket, tányérokat és poharakat a szórakozó- és vendéglátóhelyeken, fesztiválokon. Volt, aki “gerillakertészkedne” a hétvégéken, így téve rendbe a városok és falvak környéki elhanyagolt zöldterületeket.

Ezüstérmes lett az oktatás: itt többen gyakorlatorientáltabb órákat vezetnének be, fontosnak tartják a kritikai gondolkodást, vagy a drámapedagógiai foglalkozásokat, ahol a gyerekek társadalmi problémákról tanulhatnának. Egyikük szerint a tinik

“nem tudják és nem is merik elmondani a véleményüket”,

ezért drámapedagógiai foglalkozással segítené őket, javítva retorikai képességeiket és érzékenyítve őket a társadalmi problémák iránt.

Sokaknál felmerült, hogy egy digitális program fejlesztésével segítene adott problémán, valaki elektromos nyugta bevezetésével küzdene a fakitermelés csökkentéséért, más pedig az orvoshiányra és a hosszú várakozási idő problémájára reagálna. Utóbbi egy olyan applikációt hozna létre, melynek segítségével a segélyhívást fogadó diszpécser meg tudná mondani, hogy a rászoruló – tünetei alapján – mely hozzá legközelebbi kórházban kaphat a leghamarabb megfelelő ellátást.

Közlekedés terén egy zirci példával élve vezetné be az egyik résztvevő a forgalmasabb gyalogátkelőknél több városban is a figyelemfelhívó zászlócskák kihelyezését, ami segítené a gyalogosok könnyebb észrevételét. Más arra gondolt, hogy az útszakaszokra olyan formákat festhetnének, amik az optikai illúzió miatt lassításra ösztönöznék az autósokat.

A kampány célja az volt, hogy népszerűsítsék a társadalmi felelősségvállalást a fiatalok körében,

így inspirációként a kihívás mellett nyolc magyar innovatív, negyven alatti fiatal történetét mutatták be, akik maguk is tesznek a társadalomért.

A 25 éves Bényei Éva Bernadettet páran már Debrecen első jövőbeli Nobel-díjasaként emlegetik, világító baktériumokkal kísérletezett, most pedig az utazással összefüggő trópusi betegségek megjelenését vizsgálja Magyarországon.

Inspirálta a fiatalokat Hodász András atya, a Szent Mihály plébánia kormányzója és a közösségi média aktív használója, aki mémeket és Youtube contentet gyárt.

“Szeretem a humort, a fricskát, a társadalomkritikát, és picit benne vagyok az egyházritikában is: jó, ha tudunk nevetni magunkon”

– mondta az atya a kampányban. Fábián Sára, az Amigos a Gyerekekért alapítójaként csaknem 130 egyetemista társával együtt rendszeresen látogat kórházakat, hogy a bent fekvő beteg gyerekeknek segítsen a tanulásban és a nehéz időszak kellemesebbé tételében. Benkő Fruzsina az Indahouse-ban hátrányos helyzetű gyerekeknek segít a tanulásban való felzárkózásban az észak-magyarországi Hernádszentandráson. Mészáros Gabriella egy ritka betegség miatt veszítette el járóképességét és idővel látását is, ennek ellenére páratlanul aktív életet él. Ő az idei Jó ember-díj kitüntetettje, aki sérült embereknek nyújt lelki segítséget tragédiájuk feldolgozásában, és érzékenyítő előadásokat tart a fiatalok szemléletmódjának alakításáért. Csányi Dávid a színészet mellett pedig gyerekotthonban segít asszisztensként és tehetséggondozóként, karácsonykor pedig minden évben ő szervezi profi színészbarátai bevonásával az ünnepi előadást – a tavalyi kétszer is nyert tehetségkutató versenyeken. A kampányban Szirmai Gergely youtuber remek videót forgatott a Csernobil című film kapcsán, Farkas Franciska színésznő pedig több alkalommal népszerűsítette a kampányt.

Fektess be gyerekmesékbe: hamarosan startol a Meskete kampánya a Tőkeportálon

A közösségi gyermekmeseplatform, a Meskete grandiózus tervei közt szerepel mesterséges intelligencia integráció a nemzetközi terjeszkedéshez, gyerekbarát applikáció és rendezvényszervezés is. Akik a Tőkeportálon induló közösségi finanszírozási kampányba beszállnak, összesen 18-21 százalékos üzletrészt szerezhetnek. Emellett a cég meseíró pályázatot is hirdet.

Bővebben

A mesterséges intelligencia skálázhatóvá teheti még az időt is a startup-ökoszisztémában

Ha eseményekre az ember az AI avatárját tudná elküldeni, skálázhatóvá válna egy nem skálázható tényező, az idő – mondja Tarczali Patrícia, a Future Proof Consulting társalapítója. Fetter István, a CIB Bank Kisvállalkozások Szegmens Menedzsment vezetője szerint viszont lehet, hogy közel sem lesz olyan robbanásszerű az AI fejlődése, mint gondoljuk. Páros interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Sokkal inkább megéri a barátokra támaszkodni startupperként, mint a családtagokra

Szinte régiótól függetlenül a családjukra támaszkodnak a korai szakaszban lévő startupperek, ha pénzügyi támogatásról van szó. Pedig egy barát sokkal többet segíthet, főleg ha a startup-ökoszisztémában is jártas: hatékonyabban tud értékalapon tőkedonációt és tanácsot adni, vagy éppen bemutatni befektetőknek. Összefoglaltuk a Startup Genome elemzését.

Bővebben

Kiszáradt a magyar startuppiac – de valóban probléma ez?

Nincs Magyarországon elég jó és ambíciózus startup, ami most, hogy drasztikusan lecsökkent a startupokba befektethető tőke mennyisége, mutatkozik meg. Mi akkor a megoldás? A kevés, de jó minőségű startupok felemelésén dolgozni, vagy a különböző szinten lévő projektek edukálása és a most induló csapatok finanszírozása, hogy sok év múlva legyen lehetőségük sikersztorivá válni? Biás Csongor, Györkő

Bővebben

A nikotinfüggést csökkentő és az idősgondozás Airbnb-jét megálmodó csapat is bekerült start it @K&H inkubációs programjába

A K&H Csoporthoz kötődő nagyvállalati inkubációs program célja, hogy a bármely területről érkező csapatokat segítsék abban, hogy projektjüket fejlesszék, és elérjenek a következő érettségi fázisba. A program ehhez szakmai mentorációt, közösségi irodát és széles kapcsolati hálót is biztosít a résztvevőknek.

Bővebben

Vinnai Balázs: Pár év múlva lehet, már nem én, hanem egy AI hasonmásom fogja megnyitni a SMART Konferenciát

A SMART Konferenciát szervező IVSZ elnöke, Vinnai Balázs szerint a mesterséges intelligencia elterjedése azt az érzetet kelti az emberekben, mintha nem kéne a digitális alaptudás az AI használatához. Aki azonban igazán hatékony és termelékeny akar lenni, annak pont erre az alaptudásra kell támaszkodnia. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben

Miért éri meg virtuálisan prototípust készíteni a startupoknak, és hogyan zajlik ez egyáltalán?

Az innovációs projekteknek szóló Technocatalyst programban az Econ Engineering elérhetővé teszi a mérnöki szimulációk világát a startupoknak is. Hogyan tudja egy startup az Econnal virtuálisan megterveztetni a prototípusát? Mennyire szoros az együttműködés, mekkorák a költségek, és miért bízzon meg a startup az eddig ipari nagyvállalatoknak szolgáltató cégben? Kiglics Gábort, az Econ ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Bővebben

Gazdaságos 3D nyomtatógép és hisztikezelő gyereknevelési rendszer is nyert az első VOSZ Smart startupversenyen

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége azzal a céllal hozta létre a versenyt, hogy felkutassa az élet különböző területein születő innovációkat, és segítse ismertségük növelését. A fődíjat a 3D nyomtatást megkönnyítő ReFilamer hozta el.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások