Hirdetés

Szerződések digitálisan, néhány kattintással – akár a Balaton-partról

A papírmunka, adminisztrációs és jogi feladatok rengeteg értékes órát elvisznek – és lássuk be, ezek nem kifejezetten szolgálják az üzletfejlesztést. A TrustChain amellett, hogy egy bizalmi kereskedelmi platformot kínál, rengeteg erőforrást takarít meg a szerződéskötési és pénzügyi munkafolyamatokban – erről beszélgettünk Romhány Gergely alapítóval.

A TrustChain egy digitális szerződéskötő platform, integrált pénzügyi megoldásokkal, cégek számára. Mit jelent ez pontosan?

A platform használatával a kis- , közép- és nagyvállalatok gyorsan, biztonságosan, a szerződés létrehozásától a záró elszámolásig digitálisan tudják megvalósítani az egymás közötti partnerazonosítás, szerződéskötés és kapcsolódó pénzügyi elszámolás folyamatát. Ehhez a TrustChain automatizált ügyfél-azonosítási, szerződéskötési és kereskedelem-finanszírozási szolgáltatásokat nyújt. Ismerős formában, ugyanakkor hiteles és jogilag biztonságos módon szerettük volna online környezetbe helyezni a cégek között meglévő papír alapú folyamatokat.

Romhány Gergely, alapító – Kép: TrustChain

Az ötletet személyes élmények is megelőzték?

Igen, egy konkrét ügyfélélmény jelentette az indulást 2016 tavaszán az alapítótársam, dr. Fahn Gábor ügyvédi irodájánál. Két tonna kesudiót rendelt Kínából, a fizetési konstrukció a piaci szokásoknak megfelelően 40% előrefizetés volt. Ám hiába szerződtek, az áru a megállapodott időpontban nem érkezett meg, a szállító cég pedig mint kiderült, hamis adatokat adott meg. A pénznek természetesen nyoma veszett. Ez sajnos egyértelmű tanulság volt, hogy hiába van szerződés egymástól távol lévő felek között, ha a partner nincs egy harmadik fél által azonosítva, a szerződésben lévő adatok tévesek vagy vitathatóak és a pénzügyi tranzakció nincs valamilyen módon – letéttel vagy hitelbiztosítással – biztosítva, akkor rendkívül kockázatos a nemzetközi kereskedelem. Innen indult az ötlet, hogy

szükség van egy olyan egy platformra, ahol biztonságosan, digitálisan, egyszerűen, fejfájás nélkül lehet kereskedni úgy, hogy a szükséges szerződéskötések és adminisztráció automatizáltan történik. 

Az ügyvezetők úgyis jobban szeretnek az üzletre fókuszálni, mint a papírmunkára.

Hogyan kezdtetek a megvalósításba?

2016 őszén ismerkedtem meg Kovács Zsolttal, a Startup Campus vezetőjével és néhány kör pitchelés/ tárgyalás után már tudtam, hogy velük szeretnénk dolgozni mint inkubátor partnerrel. Az első befektetésünk tőlük érkezett 2017 nyarán, év végén kezdtük a TrustChain Platform béta verziójának fejlesztését. Eddig közel 750 000 EUR befektetés van a cég mögött, a második befektetést “seed” fázisban a Hiventurestől kaptuk, de már dolgozunk a harmadik körös befektetésen.

Ami nehézség volt és most is az, hogy olyan piacon fejlesztjük a technológiai és jogi megoldások ötvözetét, ahol a jogszabályi környezet még nagyon friss és folyamatosan változik.

Kihívás volt, hogy pl. a magyar, cseh és osztrák cégnyilvántartásban található cégadatok struktúráját egységesen kezelhetővé és használhatóvá tegyük. Az első pillanattól komoly kérdést vetett fel a megfelelő technológia kiválasztása, ezen belül a blockchain használata vagy mellőzése. A megoldandó probléma megfelelő üzleti, jogi és informatikai definiálását követően végül nem a blockchain mellett voksoltunk. Mivel az ügyfeleink cégek, mindenképpen ki akartuk zárni annak kockázatát, hogy a hatályos jogszabályok által nem szabályozott, illetve nem támogatott technológiai megoldást használjunk a pénzügyi és jogi folyamatok digitalizálására, automatizálására.

Szingapúrban 2017. szeptemberében, a Startup Campus szervezésében – Kép: TrustChain

Részt vesztek egy nemzetközi akcelerátor programban is.

Közép-Európa egyik legismertebb startup-és innovációs hubja, a weXelerate idén tavasszal 650 cég közül választotta a TrustChaint a legjobb 25 közé. A program révén nemzetközi mentorokkal, befektetőkkel és menedzserekkel dolgozunk együtt 4 hónapon keresztül a bécsi központban, olyan cégekkel mint az Uniqa Biztosító, Volksbank, Raiffeisen Bank, Hervis, Spar, Wustenrot, Palfinger.

Hányan dolgoztok a platform fejlesztésén, mekkora most a csapatok?

Indulásnál még csak ketten voltunk, mára – a külsős tanácsadókon és alvállalkozókon felül – tizenketten dolgozunk a projekt megvalósításán. Amire nagyon büszkék vagyunk, hogy bár fiatal, de komoly szakmai tapasztalattal rendelkező szakemberek alkotják a TrustChaint. Fontos kiemelni, hogy

mi nem informatikai-fejlesztő cég vagyunk, jogász-közgazdász-informatikai szakértő kollégákkal dolgozunk.

Alapítótársam, dr. Fahn Gábor foglalkozik a nemzetközi és hazai szabályozási kérdésekkel; operatív vezetőnk, Csuka László közel 2 éve felel a TrustChain teljes operáció, hazai és nemzetközi kapcsolatok, pénzügyi elszámolások vezetéséért.

Mivel a termékfejlesztési vezetőnk, dr. Vándor András érdeklődése nem korlátozódik az informatikai kérdések jogi összefüggéseire, a kettőt egyként kezelve építi az informatikai – jogi szolgáltatásainkat. Többek között ettől olyan különleges, amit csinálunk.





A TrustChain csapat – Kép: TrustChain

A fő csapaton kívül széles hazai és nemzetközi tanácsadói csapat áll mögöttünk, akik a kereskedelem-finanszírozás és a nemzetközi pénzmosás ellenes szabályozások, stratégiák kialakításában segítenek nekünk, így pl. John Howell és Nick Dove a Dragon Network LLc.-től.

Mikortól lesz elérhető a Platform és mit terveztek utána?

Május 29-én indulunk, ekkor válik a TrustChain a cseh és magyar vállalkozások számára is elérhetővé. Hamarosan német nyelven, az osztrák piacon is aktívak leszünk, ezt még idén szeretnénk megvalósítani. Jelenleg tehát a Közép-európai régió országaira fókuszálunk, vagyis a magyar, cseh, osztrák, szlovák, lengyel, német és bolgár cégek egymás közötti szerződésének, kereskedésének előmozdítása a célunk. A felhasználóinknak új partnereket is segítünk találni ezekből az országokból, hiszen a Platformon belül új üzletfeleket is találhatnak majd, ráadásképp nem kell külön kutatniuk a piacralépéshez szükséges jogi és technológiai feltételeket. Amikor ezzel végzünk, kezdődhet a nyitás a még nagyobb piacok felé is.

Szerző: Erdei Gabriella
Szerkesztő: Jánoska Rita

Fektess be gyerekmesékbe: hamarosan startol a Meskete kampánya a Tőkeportálon

A közösségi gyermekmeseplatform, a Meskete grandiózus tervei közt szerepel mesterséges intelligencia integráció a nemzetközi terjeszkedéshez, gyerekbarát applikáció és rendezvényszervezés is. Akik a Tőkeportálon induló közösségi finanszírozási kampányba beszállnak, összesen 18-21 százalékos üzletrészt szerezhetnek. Emellett a cég meseíró pályázatot is hirdet.

Bővebben

A mesterséges intelligencia skálázhatóvá teheti még az időt is a startup-ökoszisztémában

Ha eseményekre az ember az AI avatárját tudná elküldeni, skálázhatóvá válna egy nem skálázható tényező, az idő – mondja Tarczali Patrícia, a Future Proof Consulting társalapítója. Fetter István, a CIB Bank Kisvállalkozások Szegmens Menedzsment vezetője szerint viszont lehet, hogy közel sem lesz olyan robbanásszerű az AI fejlődése, mint gondoljuk. Páros interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Sokkal inkább megéri a barátokra támaszkodni startupperként, mint a családtagokra

Szinte régiótól függetlenül a családjukra támaszkodnak a korai szakaszban lévő startupperek, ha pénzügyi támogatásról van szó. Pedig egy barát sokkal többet segíthet, főleg ha a startup-ökoszisztémában is jártas: hatékonyabban tud értékalapon tőkedonációt és tanácsot adni, vagy éppen bemutatni befektetőknek. Összefoglaltuk a Startup Genome elemzését.

Bővebben

Kiszáradt a magyar startuppiac – de valóban probléma ez?

Nincs Magyarországon elég jó és ambíciózus startup, ami most, hogy drasztikusan lecsökkent a startupokba befektethető tőke mennyisége, mutatkozik meg. Mi akkor a megoldás? A kevés, de jó minőségű startupok felemelésén dolgozni, vagy a különböző szinten lévő projektek edukálása és a most induló csapatok finanszírozása, hogy sok év múlva legyen lehetőségük sikersztorivá válni? Biás Csongor, Györkő

Bővebben

A nikotinfüggést csökkentő és az idősgondozás Airbnb-jét megálmodó csapat is bekerült start it @K&H inkubációs programjába

A K&H Csoporthoz kötődő nagyvállalati inkubációs program célja, hogy a bármely területről érkező csapatokat segítsék abban, hogy projektjüket fejlesszék, és elérjenek a következő érettségi fázisba. A program ehhez szakmai mentorációt, közösségi irodát és széles kapcsolati hálót is biztosít a résztvevőknek.

Bővebben

Vinnai Balázs: Pár év múlva lehet, már nem én, hanem egy AI hasonmásom fogja megnyitni a SMART Konferenciát

A SMART Konferenciát szervező IVSZ elnöke, Vinnai Balázs szerint a mesterséges intelligencia elterjedése azt az érzetet kelti az emberekben, mintha nem kéne a digitális alaptudás az AI használatához. Aki azonban igazán hatékony és termelékeny akar lenni, annak pont erre az alaptudásra kell támaszkodnia. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben

Miért éri meg virtuálisan prototípust készíteni a startupoknak, és hogyan zajlik ez egyáltalán?

Az innovációs projekteknek szóló Technocatalyst programban az Econ Engineering elérhetővé teszi a mérnöki szimulációk világát a startupoknak is. Hogyan tudja egy startup az Econnal virtuálisan megterveztetni a prototípusát? Mennyire szoros az együttműködés, mekkorák a költségek, és miért bízzon meg a startup az eddig ipari nagyvállalatoknak szolgáltató cégben? Kiglics Gábort, az Econ ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Bővebben

Gazdaságos 3D nyomtatógép és hisztikezelő gyereknevelési rendszer is nyert az első VOSZ Smart startupversenyen

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége azzal a céllal hozta létre a versenyt, hogy felkutassa az élet különböző területein születő innovációkat, és segítse ismertségük növelését. A fődíjat a 3D nyomtatást megkönnyítő ReFilamer hozta el.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások