Hirdetés

Így indul a sorozatsztár és a reklámszakember közös startupja

Százhúsz millió forint befektetést kap az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures-től a színészek munkakeresését megkönnyítő platform elindítója, a Szabadszínész. A televízióból jól ismert Lengyel Tamás színész és Gosztonyi Csaba reklámszakember által alapított vállalkozás azért jött létre, hogy minél több színésznek legyen lehetősége szórakoztató vagy művészeti produkciókban szerepetvállalni.

A Szabadszínész két éve indult útjára Lengyel Tamás színész és Gosztonyi Csaba reklámszakember ötletéből, akik azt látták, hogy hazánkban is robbanásszerű fejlődésnek indult televíziós és filmipar hatalmas mennyiségű színészt tud és akar foglalkoztatni, ezzel párhuzamosan rengeteg magyar színész szeretne dolgozni magyar vagy külföldi itthon forgó produkciókban, de a két oldal nem talál egymásra. Pontosabban egy szűk réteg az, aminek tagjai rendszeresen felbukkannak a filmekben, sorozatokban, reklámokban, pedig sokkal több színész vár munkára. A két alapító a Fapad című tévésorozat forgatásán ismerkedett meg, később barátok lettek, majd folyamatosan kifejlesztették a Szabadszínész ötletét.

“Hiszünk abban, hogy mindenkinek joga van egyenlő eséllyel indulni.”

„Olyan adatbázist építünk, amiben a színészek magukról a lehető legtöbb információt meg tudják adni, hogy legyen esélyük minél több válogatásra eljutni. Egy castingra jutás nem múlhat azon, hogy egy színész hol él vagy mennyire tudja magának kiépíteni a kapcsolatrendszerét. Biztosak vagyunk benne, hogy ha a produkciók nagyobb merítésből, több színészből tudnak választani, az mindenkinek jó” – mondta Lengyel Tamás.

A Szabadszínész első körben professzionális színészeknek segít munkát találni, de az adatbázisba bekerülhetnek más szereplők is, így amatőrök vagy gyerekszínészek is. A kifinomult keresési rendszerbe a lehető legtöbb szempont bekerül majd. „Részletes adatlapot veszünk fel, hogy a megrendelők biztosra mehessenek az első körös kiválasztásnál. Utána természetesen jöhet a casting, akár az online térben, földrajzi elhelyezkedéstől függetlenül” – mondta Gosztonyi Csaba reklámszakember, aki amellett, hogy húsz éve a reklámszakmában dolgozik, jelenleg is tulajdonosa egy reklámügynökségnek, tizenkét éve – gyerekkori álmát beteljesítve – színészettel is foglalkozik.A Hiventures magvető programjában kapott befektetési összeg elsősorban a Szabadszínész bétaverziójának tökéletesítésére és a nemzetközi terjeszkedés elindítására lesz dedikálva.

A Szabadszínész jövőbeni sikerének a titka három fő kulcstényezőből tevődhet össze: hiteles és 100%-ban elkötelezett alapítók, egyedülálló szolgáltatás nemcsak a hazai, de a nemzetközi piacon is, valamint a magas megtérüléssel, skálázhatósággal kecsegtető üzleti modell. Hiszünk abban, hogy ezekkel a sikerfaktorokkal egy tradicionálisabb iparágat is el lehet indítani a digitális transzformáció útján” – tette hozzá Kisgergely Kornél, a Hiventures vezérigazgatója

A Szabadszínész bétaverziója már tesztelés alatt áll, jelenleg 800 regisztrált színész a tagja és bár az első éles verzió csak nyárra készül el, már több mint 20 színész az alkalmazás segítségével kapott munkát és volt olyan produkció is (pl. A mi kis falunk, Egynyári kaland, Tóth János, Barátok közt), amely igénybe vette a szolgáltatást, azaz – különböző szempontok szerinti szűréssel – színészeket keresett az adatbázisban.

A Szabadszínész célja, hogy első körben feltérképezze a Magyarországon és a határon túl dolgozó mintegy 2500 magyarajkú színészt, ezért egyfajta színész-népszámlálásra indul, hogy a kevésbé reflektorfényben lévő színészek is értesüljenek a lehetőségről.

Ezzel egy időben elindult a nemzetközi terjeszkedés is, a Szabadszínész egy kelet-európai színészadatbázis létrehozásán dolgozik, mégpedig úgy, hogy először egyenként megcsinálja a környező országok saját adatbázisát, később pedig egy platformban összeolvasztja ezeket, így a régióban színészt kereső nemzetközi produkciók egy nagy közös rendszerben találhatják meg a legalkalmasabb szereplőket. Már folynak a tárgyalások a román és a cseh verzió elindításáról.

Fektess be gyerekmesékbe: hamarosan startol a Meskete kampánya a Tőkeportálon

A közösségi gyermekmeseplatform, a Meskete grandiózus tervei közt szerepel mesterséges intelligencia integráció a nemzetközi terjeszkedéshez, gyerekbarát applikáció és rendezvényszervezés is. Akik a Tőkeportálon induló közösségi finanszírozási kampányba beszállnak, összesen 18-21 százalékos üzletrészt szerezhetnek. Emellett a cég meseíró pályázatot is hirdet.

Bővebben

A mesterséges intelligencia skálázhatóvá teheti még az időt is a startup-ökoszisztémában

Ha eseményekre az ember az AI avatárját tudná elküldeni, skálázhatóvá válna egy nem skálázható tényező, az idő – mondja Tarczali Patrícia, a Future Proof Consulting társalapítója. Fetter István, a CIB Bank Kisvállalkozások Szegmens Menedzsment vezetője szerint viszont lehet, hogy közel sem lesz olyan robbanásszerű az AI fejlődése, mint gondoljuk. Páros interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Sokkal inkább megéri a barátokra támaszkodni startupperként, mint a családtagokra

Szinte régiótól függetlenül a családjukra támaszkodnak a korai szakaszban lévő startupperek, ha pénzügyi támogatásról van szó. Pedig egy barát sokkal többet segíthet, főleg ha a startup-ökoszisztémában is jártas: hatékonyabban tud értékalapon tőkedonációt és tanácsot adni, vagy éppen bemutatni befektetőknek. Összefoglaltuk a Startup Genome elemzését.

Bővebben

Kiszáradt a magyar startuppiac – de valóban probléma ez?

Nincs Magyarországon elég jó és ambíciózus startup, ami most, hogy drasztikusan lecsökkent a startupokba befektethető tőke mennyisége, mutatkozik meg. Mi akkor a megoldás? A kevés, de jó minőségű startupok felemelésén dolgozni, vagy a különböző szinten lévő projektek edukálása és a most induló csapatok finanszírozása, hogy sok év múlva legyen lehetőségük sikersztorivá válni? Biás Csongor, Györkő

Bővebben

A nikotinfüggést csökkentő és az idősgondozás Airbnb-jét megálmodó csapat is bekerült start it @K&H inkubációs programjába

A K&H Csoporthoz kötődő nagyvállalati inkubációs program célja, hogy a bármely területről érkező csapatokat segítsék abban, hogy projektjüket fejlesszék, és elérjenek a következő érettségi fázisba. A program ehhez szakmai mentorációt, közösségi irodát és széles kapcsolati hálót is biztosít a résztvevőknek.

Bővebben

Vinnai Balázs: Pár év múlva lehet, már nem én, hanem egy AI hasonmásom fogja megnyitni a SMART Konferenciát

A SMART Konferenciát szervező IVSZ elnöke, Vinnai Balázs szerint a mesterséges intelligencia elterjedése azt az érzetet kelti az emberekben, mintha nem kéne a digitális alaptudás az AI használatához. Aki azonban igazán hatékony és termelékeny akar lenni, annak pont erre az alaptudásra kell támaszkodnia. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben

Miért éri meg virtuálisan prototípust készíteni a startupoknak, és hogyan zajlik ez egyáltalán?

Az innovációs projekteknek szóló Technocatalyst programban az Econ Engineering elérhetővé teszi a mérnöki szimulációk világát a startupoknak is. Hogyan tudja egy startup az Econnal virtuálisan megterveztetni a prototípusát? Mennyire szoros az együttműködés, mekkorák a költségek, és miért bízzon meg a startup az eddig ipari nagyvállalatoknak szolgáltató cégben? Kiglics Gábort, az Econ ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Bővebben

Gazdaságos 3D nyomtatógép és hisztikezelő gyereknevelési rendszer is nyert az első VOSZ Smart startupversenyen

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége azzal a céllal hozta létre a versenyt, hogy felkutassa az élet különböző területein születő innovációkat, és segítse ismertségük növelését. A fődíjat a 3D nyomtatást megkönnyítő ReFilamer hozta el.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások