Hirdetés

Cél a tízmillió euró – a Neticle sztori

Neticle

A magyar mellett a bolgár és a román piacon is jelen van már a Neticle, jövőre pedig Oroszország, Ukrajna és Grúzia meghódítása jön, de Németországban is kipróbálnák magukat.

A StartUP! Magazinnak adott interjúban a cég két társalapítója, a közelmúltban az év startup alapítójának választott Szekeres Péter (SZP) és Csikós Zoltán (CSZ) beszélt a kezdeti nehézségekről és arról is, hogyan hathat a hazai piacra a mostani pénzbőség.

Honnan jött az ötlet, hogy véleményanalízis szolgáltatást kínáljatok?

SZP: Egy Twitterről szóló cikk inspirálta az egészet 2010 októberében. Ez volt az egyik első írás ezen a területen, hiszen mind a közösségi média, mind a szövegelemzés nagyon gyerekcipőben járt még. Ami igazán izgalmas volt a tanulmányban, hogy azt sikerült kideríteni, hogy a Twitteren megjelenő vélemények és a Dow Jones 500 index között kimutatható összefüggés van. Ebből jött a gondolat, hogy vajon az OTP esetében, ami a kisbefektetők által leginkább ismert magyar részvény, lehet-e hatással a médiahangulat az árfolyamra. Ez persze borzasztó nagy merítés, és egy tudományos diákköri dolgozat (TDK) keretében csak a töredékét lehetett vizsgálni, de alapvetően innen jött a gondolat, hogy véleményanalízissel foglalkozzunk.

A cég 2012-ben alakult, 2013-ig kellett várni az első ügyfelekre. Volt olyan pillanat, amikor úgy éreztétek, hogy inkább hagyjátok az egészet? Mi segített túllendülni a holtponton?

CSZ: Több hullámvölgy is volt, de mi hárman, az alapítók, sosem inogtunk meg. Mindig a matek miatt kerültünk bajba, egész egyszerűen cashflow problémáink voltak. Ennek az időszaknak az volt a fő üzenete számunkra, hogy egy nagyszerű termék is nehezen indul be, ha nem elég jó mellette az értékesítés és a marketing. Ez egyébként általános probléma az induló technológiai startupoknál. Szerencsére az, hogy hosszú a sales ciklus, vagyis sokáig tart, amíg meggyőzöd az ügyfelet és ő ténylegesen fizet is, idővel orvosolható, ha jó értékesítési stratégiát alakítasz ki. Az is nehezítette eleinte a dolgunkat, hogy a Neticle megoldása inkább nice-to-have és nem must-have termék volt, azaz nagyszerű pluszt tudott adni a cégeknek, de nem volt feltétlenül szükséges a működésükhöz. Ma már egyébként változik a helyzet, és ahogy egyre többen használják, validálják is a megoldásunkat. Komoly edukációs tevékenységet is folytattunk, hogy felépítsük a piacot.

Milyen forrásból finanszíroztátok a vállalkozást a kezdeti időkben?

CSZ: A három F – vagyis Friends, Family, Fools – volt, ahol körülnéztünk. Igyekeztünk minél tovább saját pénzből megoldani a fejlesztést és a cég működtetését. Már nagyon korán eldöntöttük, hogy csak azért nem vonunk be tőkét, hogy legyen pénzünk, hanem csak akkor nyúlunk ehhez az eszközhöz, ha a növekedésünket tudjuk vele felgyorsítani. Mivel huszonéves fiatalok voltunk, a saját tőke csak pár hónapig volt elég. Akkorra azonban már volt működő termékünk, és egy nagy megrendelőnk. Rájöttünk azonban, hogy tovább kell fejlesztenünk és ekkor került képbe a család. Ez egyébként óriási elkötelezettséget jelentett az alapítók részéről, amikor már nem csak a saját, de a család tartalékait is a vállalkozásra fordítottuk. Azonban láttuk a pozitív jeleket, már nagyon korán komoly márkák elköteleződtek.

Eddig mennyi tőkét tudtatok bevonni, van-e tervben újabb?

SZP: Idén jutottunk el oda, hogy tőkét vonjunk be, a Hiventures-től kaptunk forrást ősszel, azt azonban nem árulhatom el, hogy pontosan mennyit. Most már magabiztosak vagyunk, tudjuk, hogy jól fogjuk hasznosítani ezt a pénzt. A növekedés gyorsítására használjuk majd ezt a forrást, és a külföldi terjeszkedés felpörgetése érdekében nyitottak vagyunk arra, hogy további tőkét is bevonjunk.

A teljes interjút elolvashatja a StartUP! Magazin legfrissebb számában. A lapot megvásárolhatja az újságárusoknál, vagy előfizetheti ide kattintva.

Fektess be gyerekmesékbe: hamarosan startol a Meskete kampánya a Tőkeportálon

A közösségi gyermekmeseplatform, a Meskete grandiózus tervei közt szerepel mesterséges intelligencia integráció a nemzetközi terjeszkedéshez, gyerekbarát applikáció és rendezvényszervezés is. Akik a Tőkeportálon induló közösségi finanszírozási kampányba beszállnak, összesen 18-21 százalékos üzletrészt szerezhetnek. Emellett a cég meseíró pályázatot is hirdet.

Bővebben

A mesterséges intelligencia skálázhatóvá teheti még az időt is a startup-ökoszisztémában

Ha eseményekre az ember az AI avatárját tudná elküldeni, skálázhatóvá válna egy nem skálázható tényező, az idő – mondja Tarczali Patrícia, a Future Proof Consulting társalapítója. Fetter István, a CIB Bank Kisvállalkozások Szegmens Menedzsment vezetője szerint viszont lehet, hogy közel sem lesz olyan robbanásszerű az AI fejlődése, mint gondoljuk. Páros interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Sokkal inkább megéri a barátokra támaszkodni startupperként, mint a családtagokra

Szinte régiótól függetlenül a családjukra támaszkodnak a korai szakaszban lévő startupperek, ha pénzügyi támogatásról van szó. Pedig egy barát sokkal többet segíthet, főleg ha a startup-ökoszisztémában is jártas: hatékonyabban tud értékalapon tőkedonációt és tanácsot adni, vagy éppen bemutatni befektetőknek. Összefoglaltuk a Startup Genome elemzését.

Bővebben

Kiszáradt a magyar startuppiac – de valóban probléma ez?

Nincs Magyarországon elég jó és ambíciózus startup, ami most, hogy drasztikusan lecsökkent a startupokba befektethető tőke mennyisége, mutatkozik meg. Mi akkor a megoldás? A kevés, de jó minőségű startupok felemelésén dolgozni, vagy a különböző szinten lévő projektek edukálása és a most induló csapatok finanszírozása, hogy sok év múlva legyen lehetőségük sikersztorivá válni? Biás Csongor, Györkő

Bővebben

A nikotinfüggést csökkentő és az idősgondozás Airbnb-jét megálmodó csapat is bekerült start it @K&H inkubációs programjába

A K&H Csoporthoz kötődő nagyvállalati inkubációs program célja, hogy a bármely területről érkező csapatokat segítsék abban, hogy projektjüket fejlesszék, és elérjenek a következő érettségi fázisba. A program ehhez szakmai mentorációt, közösségi irodát és széles kapcsolati hálót is biztosít a résztvevőknek.

Bővebben

Vinnai Balázs: Pár év múlva lehet, már nem én, hanem egy AI hasonmásom fogja megnyitni a SMART Konferenciát

A SMART Konferenciát szervező IVSZ elnöke, Vinnai Balázs szerint a mesterséges intelligencia elterjedése azt az érzetet kelti az emberekben, mintha nem kéne a digitális alaptudás az AI használatához. Aki azonban igazán hatékony és termelékeny akar lenni, annak pont erre az alaptudásra kell támaszkodnia. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben

Miért éri meg virtuálisan prototípust készíteni a startupoknak, és hogyan zajlik ez egyáltalán?

Az innovációs projekteknek szóló Technocatalyst programban az Econ Engineering elérhetővé teszi a mérnöki szimulációk világát a startupoknak is. Hogyan tudja egy startup az Econnal virtuálisan megterveztetni a prototípusát? Mennyire szoros az együttműködés, mekkorák a költségek, és miért bízzon meg a startup az eddig ipari nagyvállalatoknak szolgáltató cégben? Kiglics Gábort, az Econ ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Bővebben

Gazdaságos 3D nyomtatógép és hisztikezelő gyereknevelési rendszer is nyert az első VOSZ Smart startupversenyen

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége azzal a céllal hozta létre a versenyt, hogy felkutassa az élet különböző területein születő innovációkat, és segítse ismertségük növelését. A fődíjat a 3D nyomtatást megkönnyítő ReFilamer hozta el.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások