Hirdetés

Ausztria legnagyobb social media guruja ezt tanította a startuppereknek

A Startup Pannonia interregionális osztrák-magyar kezdeményezés újabb közös programot szervezett a két ország startuppereinek, melynek keretében a fiatal vállalkozók a Fertő tó partján találkozhattak a német nyelvterület legismertebb social media szakértőjével Lucas Hoffmannal.

A félnapos workshop keretében Lucas Hoffmann kifejezetten a startapok social media kommunikációjára fókuszált, és az ezzel kapcsolatos tudnivalókat adta át a jelenlévőknek. A legjobban alkalmazható tippjeit gyűjtöttük nektek össze az alábbi pontokban.

  1. Válaszd ki a kommunikációs plattformokat

Lucas elmondta, hogy minden brand más közösségi oldalakon tud hatékonyan kommunikálni. A három legfontosabb ezek közül természetesen a Facebook, az Instagram és a LinkedIn – de ezen kívül érdemes számba venni többek között a YouTube, a Pinterest és a többi felület lehetőségeit is. Kiemelte azonban, hogy az energiákkal nem szabad spórolni: minden felületre az ott elért közönség számára leginkább releváns és értékes tartalmat érdemes nyújtani. A copy-paste időszaka tehát már lejárt.

A képen a következők lehetnek: 2 ember, ülő emberek

  1. A legfontosabb kérdés: Miért kövesselek?

A szakértő nagy hangsúlyt fektet a minőségi tartalomgyártásra. Ennek a kulcsa pedig szerinte az, hogy olyan, a közönség számára hasznos ismereteket adunk át, ami kíváncsivá teszi. Azt mondja mondja: ne annak örüljünk, hogy hány új követőnk van az adott héten, hanem azon gondolkozzunk el, hogy hányan nem követték be az oldalunkat. Ennek nyomán pedig gondolkozzunk az ő fejükkel – mi lett volna az az információ és tartalom, ami miatt megért volna számukra egy lájkot. A „Miért kövesselek?” kérdésre pedig a legcélszerűbb mindjárt az oldal biojában válaszolni.

  1. Tervezz!

Többször is kiemelte a következetesség fontosságát, ami pedig akkor elérhető, ha alaposan előre tervezünk. Lucas Hoffmann módszere szerint 6 hónapra gondolkozzunk előre, majd ezt a tervet hetekre bontsuk le. Minden hétfőn tekintsünk vissza az elmúlt heti eredményekre, és részletesen tervezzük meg a következő heti aktivitást. Időzítsük be, így nem lesz más dolgunk, mint várni a lájkokat és a kommenteket.

Ehhez kapcsolódóan kézenfekvő, ugyanakkor nagyon hasznos tipp volt tőle az, hogy a tartalom formáját tekintve is legyünk következetesek. Így a követőink „megtanulják”, hogy minden hétfőn blogbejegyzést olvashatnak tőlünk, minden pénteken pedig élő videóban jelentkezünk. Egyszerűen megfogadható, de nagyszerű javaslat!

A képen a következők lehetnek: 1 személy, belső tér

  1. Hirdess!

A startuppereknek azt javasolta a szakértő, hogy amennyiben a Facebook a fő kommunikációs social csatornájuk, úgy, ha csak kisebb összeggel is (a példájában 5 eurót javasolt), de érdemes minden egyes posztot boostolni. Így nem csak a követők 6%-át éri majd el az információ, mint az algoritmus alapvető, ingyenes működése által.

  1. Beszélgess és kérdezz a közösségtől!

A social media a közösségről szól – így a fiatal guru arra buzdított mindenkit, hogy mindenki beszélgessen az őt követő táborral. Legfontosabb például időről időre feltenni nekik a kérdést, hogy mi az, amiről szívesen látnának posztot, videót, bejegyzést. Nem kerül semmibe és rengeteg inspirációt jelenthet!

Ha bővebben kíváncsi vagy Lucas Hoffmann profi tippjeire, akkor mindenképpen javaslom, hogy kövesd a podcast csatornáját – ahol naprakész tippekkel látja el a hallgatókat. Ha pedig csatlakoznál hasonló workshopokhoz, akkor mindenképpen kövesd a Startup Pannonia Facebook oldalát, vagy figyeld a StartItUp Győr programjait. Legközelebb május 10-én és 11-én lehet csatlakozni egy osztrák-magyar validációs tréninghez – még van néhány kiadó hely ITT.

Forrás: StartITup Győr, Balassa Réka

Fektess be gyerekmesékbe: hamarosan startol a Meskete kampánya a Tőkeportálon

A közösségi gyermekmeseplatform, a Meskete grandiózus tervei közt szerepel mesterséges intelligencia integráció a nemzetközi terjeszkedéshez, gyerekbarát applikáció és rendezvényszervezés is. Akik a Tőkeportálon induló közösségi finanszírozási kampányba beszállnak, összesen 18-21 százalékos üzletrészt szerezhetnek. Emellett a cég meseíró pályázatot is hirdet.

Bővebben

A mesterséges intelligencia skálázhatóvá teheti még az időt is a startup-ökoszisztémában

Ha eseményekre az ember az AI avatárját tudná elküldeni, skálázhatóvá válna egy nem skálázható tényező, az idő – mondja Tarczali Patrícia, a Future Proof Consulting társalapítója. Fetter István, a CIB Bank Kisvállalkozások Szegmens Menedzsment vezetője szerint viszont lehet, hogy közel sem lesz olyan robbanásszerű az AI fejlődése, mint gondoljuk. Páros interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Sokkal inkább megéri a barátokra támaszkodni startupperként, mint a családtagokra

Szinte régiótól függetlenül a családjukra támaszkodnak a korai szakaszban lévő startupperek, ha pénzügyi támogatásról van szó. Pedig egy barát sokkal többet segíthet, főleg ha a startup-ökoszisztémában is jártas: hatékonyabban tud értékalapon tőkedonációt és tanácsot adni, vagy éppen bemutatni befektetőknek. Összefoglaltuk a Startup Genome elemzését.

Bővebben

Kiszáradt a magyar startuppiac – de valóban probléma ez?

Nincs Magyarországon elég jó és ambíciózus startup, ami most, hogy drasztikusan lecsökkent a startupokba befektethető tőke mennyisége, mutatkozik meg. Mi akkor a megoldás? A kevés, de jó minőségű startupok felemelésén dolgozni, vagy a különböző szinten lévő projektek edukálása és a most induló csapatok finanszírozása, hogy sok év múlva legyen lehetőségük sikersztorivá válni? Biás Csongor, Györkő

Bővebben

A nikotinfüggést csökkentő és az idősgondozás Airbnb-jét megálmodó csapat is bekerült start it @K&H inkubációs programjába

A K&H Csoporthoz kötődő nagyvállalati inkubációs program célja, hogy a bármely területről érkező csapatokat segítsék abban, hogy projektjüket fejlesszék, és elérjenek a következő érettségi fázisba. A program ehhez szakmai mentorációt, közösségi irodát és széles kapcsolati hálót is biztosít a résztvevőknek.

Bővebben

Vinnai Balázs: Pár év múlva lehet, már nem én, hanem egy AI hasonmásom fogja megnyitni a SMART Konferenciát

A SMART Konferenciát szervező IVSZ elnöke, Vinnai Balázs szerint a mesterséges intelligencia elterjedése azt az érzetet kelti az emberekben, mintha nem kéne a digitális alaptudás az AI használatához. Aki azonban igazán hatékony és termelékeny akar lenni, annak pont erre az alaptudásra kell támaszkodnia. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben

Miért éri meg virtuálisan prototípust készíteni a startupoknak, és hogyan zajlik ez egyáltalán?

Az innovációs projekteknek szóló Technocatalyst programban az Econ Engineering elérhetővé teszi a mérnöki szimulációk világát a startupoknak is. Hogyan tudja egy startup az Econnal virtuálisan megterveztetni a prototípusát? Mennyire szoros az együttműködés, mekkorák a költségek, és miért bízzon meg a startup az eddig ipari nagyvállalatoknak szolgáltató cégben? Kiglics Gábort, az Econ ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Bővebben

Gazdaságos 3D nyomtatógép és hisztikezelő gyereknevelési rendszer is nyert az első VOSZ Smart startupversenyen

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége azzal a céllal hozta létre a versenyt, hogy felkutassa az élet különböző területein születő innovációkat, és segítse ismertségük növelését. A fődíjat a 3D nyomtatást megkönnyítő ReFilamer hozta el.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások