Hirdetés

Csúcsra járatódtak a zenei streaming szolgáltatók

Az amerikaiak tavaly 12%-kal többet költöttek zenevásárlásra, mint 2017-ben. Ez mindösszesen 9,8 milliárd dollárt jelent. A kisebb-nagyobb streaming szolgáltatók tarolnak a piacon – közülük a legnagyobb halak természetesen még mindig az Apple Music és a Spotify, a svédek unikornisa. 

Az RIAA napokban nyilvánosságra hozott jelentése szerint a tavalyi volt sorban a harmadik év, amikor tíz százalék feletti bővülést mértek a zeneértékesítésben. Az már az elmúlt években is megfigyelhető volt, hogy a streaming szolgáltatások egyre nagyobb szeletet hasítanak ki maguknak ebből a szegmensből, azonban 2018-ban újabb mérföldkövet sikerült elérniük: a teljes piac 75 százalékát tudhatták magukénak.

A streaming zeneszolgáltatásból származó bevétel egyébként jóval gyorsabban nőtt, mint a teljes értékesítés. Ebben a szegmensben a múlt évben 30 százalékos volt a bővülés és 7,4 milliárd dollárt költöttek el így zenére az amerikaiak.

A RIAA elemzéséből az is kiderül, hogy elsősorban az előfizetéses modell érvényesül a streaming esetében. Ez a részterület 32 százalékos növekedést produkált és 5,4 milliárd dollárnyi bevételt hozott az olyan szolgáltatóknak, mint a Spotify, az Apple Music vagy éppen az Amazon Prime. A múlt év végére egyébként már 50 millióra nőtt az Egyesült Államokban a streaming zenei szolgáltatásra előfizetők száma, ami egy év alatt mintegy 40 százalékos bővülést jelent. A fizikai adathordozók iránti kereslet összességében csökkent, igaz kettősség figyelhető meg ebben a szegmensben.

A zenei CD-k forgalma a jelentés szerint 698 millió dollár volt tavaly, ez éves összevetésben 34 százalékos visszaesést jelent.

A múlt év volt az első 1986 óta, amikor a CD-értékesítés nem érte el az egymilliárd dollárt. A retrohullámnak köszönhetően viszont nőtt a bakelit lemezek eladásából származó bevétel. Ebben a szegmensben 8 százalékos volt a bővülés és 419 millió dollárt hoztak a bakelit lemezek. Érdekesség, hogy utoljára 1988-ban volt nagyobb bevétel ebből a zenehordozóból az Egyesült Államokban.

Fektess be gyerekmesékbe: hamarosan startol a Meskete kampánya a Tőkeportálon

A közösségi gyermekmeseplatform, a Meskete grandiózus tervei közt szerepel mesterséges intelligencia integráció a nemzetközi terjeszkedéshez, gyerekbarát applikáció és rendezvényszervezés is. Akik a Tőkeportálon induló közösségi finanszírozási kampányba beszállnak, összesen 18-21 százalékos üzletrészt szerezhetnek. Emellett a cég meseíró pályázatot is hirdet.

Bővebben

A mesterséges intelligencia skálázhatóvá teheti még az időt is a startup-ökoszisztémában

Ha eseményekre az ember az AI avatárját tudná elküldeni, skálázhatóvá válna egy nem skálázható tényező, az idő – mondja Tarczali Patrícia, a Future Proof Consulting társalapítója. Fetter István, a CIB Bank Kisvállalkozások Szegmens Menedzsment vezetője szerint viszont lehet, hogy közel sem lesz olyan robbanásszerű az AI fejlődése, mint gondoljuk. Páros interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Sokkal inkább megéri a barátokra támaszkodni startupperként, mint a családtagokra

Szinte régiótól függetlenül a családjukra támaszkodnak a korai szakaszban lévő startupperek, ha pénzügyi támogatásról van szó. Pedig egy barát sokkal többet segíthet, főleg ha a startup-ökoszisztémában is jártas: hatékonyabban tud értékalapon tőkedonációt és tanácsot adni, vagy éppen bemutatni befektetőknek. Összefoglaltuk a Startup Genome elemzését.

Bővebben

Kiszáradt a magyar startuppiac – de valóban probléma ez?

Nincs Magyarországon elég jó és ambíciózus startup, ami most, hogy drasztikusan lecsökkent a startupokba befektethető tőke mennyisége, mutatkozik meg. Mi akkor a megoldás? A kevés, de jó minőségű startupok felemelésén dolgozni, vagy a különböző szinten lévő projektek edukálása és a most induló csapatok finanszírozása, hogy sok év múlva legyen lehetőségük sikersztorivá válni? Biás Csongor, Györkő

Bővebben

A nikotinfüggést csökkentő és az idősgondozás Airbnb-jét megálmodó csapat is bekerült start it @K&H inkubációs programjába

A K&H Csoporthoz kötődő nagyvállalati inkubációs program célja, hogy a bármely területről érkező csapatokat segítsék abban, hogy projektjüket fejlesszék, és elérjenek a következő érettségi fázisba. A program ehhez szakmai mentorációt, közösségi irodát és széles kapcsolati hálót is biztosít a résztvevőknek.

Bővebben

Vinnai Balázs: Pár év múlva lehet, már nem én, hanem egy AI hasonmásom fogja megnyitni a SMART Konferenciát

A SMART Konferenciát szervező IVSZ elnöke, Vinnai Balázs szerint a mesterséges intelligencia elterjedése azt az érzetet kelti az emberekben, mintha nem kéne a digitális alaptudás az AI használatához. Aki azonban igazán hatékony és termelékeny akar lenni, annak pont erre az alaptudásra kell támaszkodnia. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben

Miért éri meg virtuálisan prototípust készíteni a startupoknak, és hogyan zajlik ez egyáltalán?

Az innovációs projekteknek szóló Technocatalyst programban az Econ Engineering elérhetővé teszi a mérnöki szimulációk világát a startupoknak is. Hogyan tudja egy startup az Econnal virtuálisan megterveztetni a prototípusát? Mennyire szoros az együttműködés, mekkorák a költségek, és miért bízzon meg a startup az eddig ipari nagyvállalatoknak szolgáltató cégben? Kiglics Gábort, az Econ ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Bővebben

Gazdaságos 3D nyomtatógép és hisztikezelő gyereknevelési rendszer is nyert az első VOSZ Smart startupversenyen

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége azzal a céllal hozta létre a versenyt, hogy felkutassa az élet különböző területein születő innovációkat, és segítse ismertségük növelését. A fődíjat a 3D nyomtatást megkönnyítő ReFilamer hozta el.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások