Hirdetés

Ez a légitaxi nem a gazdagok kiváltsága lesz

A CES járműipari szekciójának egyik legnagyobb dobása a látogatók tömegeit mágnesként vonzó Bell Nexus billenőrotoros hexakopter légitaxi, ami a cég elgondolása szerint nem egy újabb gazdagoknak szánt drága játékszer, hanem olcsó és korszerű módja lehet az urbánus közlekedésnek.

A Bell hosszú ideje jelentős szereplője a repülőgépek és helikopterek gyártására szakosodott ipari szegmensnek, ők építették meg például az első amerikai sugárhajtású vadászgépet, vagy a hangsebesség határát először áttörni képes kísérleti rakétarepülőgépet, de a holdraszállást szimuláló gyakorlógép is a nevükhöz fűződik. A repülőktől már csak a helikopterek gyártásához értenek jobban, több katonai célra fejlesztett legendás repülő szerkezet megalkotóiként tarthatjuk őket számon.

A városi forgalmi dugók hosszú ideje problémát jelentenek, és a CES 2019 tele van olyan vállalatokkal, amelyek megpróbálják megoldani ezt a nemzetközileg is igen jelentős kérdést. Az intelligens városok, a személyszállítás és a mobilitás jövője a CES 2019 egyik legnagyobb témája, és a legnagyobb dobás a Bell megoldása jelenti.

Ahogy az építészek a 20. század elején az első felhőkarcolók felépítésével válaszoltak a helyhiány problémájára, úgy a Bell Helicopter fejlesztői azt vízionálják, hogy a közúti torlódásokra egyértelmű megoldást jelenthet a járművük. „Mivel a hely korlátozott a talajszinten, így a közlekedési kihívásokat egy függőleges dimenzióban kell megoldanunk” – mondja Mitch Snyder, a Bell Helicopter elnöke és vezérigazgatója.

A cég mérnökei az elmúlt években a kor igényeinek megfelelően a helyből felszálló légtaxik fejlesztésén dolgoztak, ennek a munkának az eredményeként született meg a Bell Nexus prototípusa, amit a CES-en mutattak be Las Vegasban. Mitch Snyder úgy fogalmazott, a Nexus biztonságosabb, halkabb és olcsóbb lesz, mint eddig bármilyen civil helikopter, ráadásul hibrid meghajtással működik majd, hat légcsatornás propellerét pedig billenőrotoros rendszerben, hatszög alakban helyezték el a kabin fölött. Ez teszi lehetővé, hogy a Nexus helyből fel tudjon szállni, majd vízszintes állásba fordítva a hat propellert nagy sebességgel haladjon, s így a jelenleg rendelkezésre álló információk szerint 240 kilométer/órás csúcssebességet érhet el. Snyder 2025-re prognosztizálja a futurisztikus helikopter forgalomba állítását. A cég elképzelése az, hogy nem egy újabb gazdagoknak szánt drága játékszer az, amin most dolgoznak, hanem egy olcsó és korszerű módja lehet az urbánus közlekedésnek és csomagszállításnak.

Forrás: Bell, interestingengineering, wattmester, Index

Huszák Loretta: Ha egyetemi oktatóként félnék a mesterséges intelligenciától, már évekkel ezelőtt fel kellett volna mondanom

A Budapesti Corvinus Egyetem Kisvállalkozás-fejlesztési Központjának adjunktusa, Huszák Loretta szerint félreértés, hogy az egyetemek korlátoznák a mesterséges intelligencia használatát, de őszinteséget várnak a hallgatóktól arról, ha AI segítségét veszik igénybe. Erre azért is szükség van, mert a Z generációs diákok még nem elég érettek arra, hogy felelősségteljesen használják a mesterséges intelligenciát. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Fektess be gyerekmesékbe: hamarosan startol a Meskete kampánya a Tőkeportálon

A közösségi gyermekmeseplatform, a Meskete grandiózus tervei közt szerepel mesterséges intelligencia integráció a nemzetközi terjeszkedéshez, gyerekbarát applikáció és rendezvényszervezés is. Akik a Tőkeportálon induló közösségi finanszírozási kampányba beszállnak, összesen 18-21 százalékos üzletrészt szerezhetnek. Emellett a cég meseíró pályázatot is hirdet.

Bővebben

A mesterséges intelligencia skálázhatóvá teheti még az időt is a startup-ökoszisztémában

Ha eseményekre az ember az AI avatárját tudná elküldeni, skálázhatóvá válna egy nem skálázható tényező, az idő – mondja Tarczali Patrícia, a Future Proof Consulting társalapítója. Fetter István, a CIB Bank Kisvállalkozások Szegmens Menedzsment vezetője szerint viszont lehet, hogy közel sem lesz olyan robbanásszerű az AI fejlődése, mint gondoljuk. Páros interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Sokkal inkább megéri a barátokra támaszkodni startupperként, mint a családtagokra

Szinte régiótól függetlenül a családjukra támaszkodnak a korai szakaszban lévő startupperek, ha pénzügyi támogatásról van szó. Pedig egy barát sokkal többet segíthet, főleg ha a startup-ökoszisztémában is jártas: hatékonyabban tud értékalapon tőkedonációt és tanácsot adni, vagy éppen bemutatni befektetőknek. Összefoglaltuk a Startup Genome elemzését.

Bővebben

Kiszáradt a magyar startuppiac – de valóban probléma ez?

Nincs Magyarországon elég jó és ambíciózus startup, ami most, hogy drasztikusan lecsökkent a startupokba befektethető tőke mennyisége, mutatkozik meg. Mi akkor a megoldás? A kevés, de jó minőségű startupok felemelésén dolgozni, vagy a különböző szinten lévő projektek edukálása és a most induló csapatok finanszírozása, hogy sok év múlva legyen lehetőségük sikersztorivá válni? Biás Csongor, Györkő

Bővebben

A nikotinfüggést csökkentő és az idősgondozás Airbnb-jét megálmodó csapat is bekerült start it @K&H inkubációs programjába

A K&H Csoporthoz kötődő nagyvállalati inkubációs program célja, hogy a bármely területről érkező csapatokat segítsék abban, hogy projektjüket fejlesszék, és elérjenek a következő érettségi fázisba. A program ehhez szakmai mentorációt, közösségi irodát és széles kapcsolati hálót is biztosít a résztvevőknek.

Bővebben

Vinnai Balázs: Pár év múlva lehet, már nem én, hanem egy AI hasonmásom fogja megnyitni a SMART Konferenciát

A SMART Konferenciát szervező IVSZ elnöke, Vinnai Balázs szerint a mesterséges intelligencia elterjedése azt az érzetet kelti az emberekben, mintha nem kéne a digitális alaptudás az AI használatához. Aki azonban igazán hatékony és termelékeny akar lenni, annak pont erre az alaptudásra kell támaszkodnia. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben

Miért éri meg virtuálisan prototípust készíteni a startupoknak, és hogyan zajlik ez egyáltalán?

Az innovációs projekteknek szóló Technocatalyst programban az Econ Engineering elérhetővé teszi a mérnöki szimulációk világát a startupoknak is. Hogyan tudja egy startup az Econnal virtuálisan megterveztetni a prototípusát? Mennyire szoros az együttműködés, mekkorák a költségek, és miért bízzon meg a startup az eddig ipari nagyvállalatoknak szolgáltató cégben? Kiglics Gábort, az Econ ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások