Hirdetés

Az influencer marketing a startupoknak is jó választás

Téved, aki azt gondolja, hogy az influencer marketing csak a nagy márkák számára hatékony kommunikációs megoldás. A kisebb, szerényebb költségvetésből gazdálkodó startupok számára is jó választás – azt is eláruljuk, hogy miért.

Egy startup vállalkozás beindításánál sokszor kerülünk nem várt helyzetekbe, amikkel legtöbbször a büdzsé okozta korlátok miatt vagyunk kénytelenek szembesülni. Az is szinte kész tény, hogy a marketing és a kommunikáció az, ami legtöbbször elszenvedője egy ilyen szituációnak, a félve kimondott ‘budget cut’ kifejezést sok esetben a marketinges munkatárs vagy a kommunikációs ügynökség kénytelen meghallani. Ez bizonyos szempontból érthető is, hiszen egy startup vállalat számára is a terméke lesz mindig a legfontosabb, pláne piacra dobás idején igen fontos, hogy a leendő ügyfelek számára jól működő, impozáns és egyedi produktumot tudjunk felkínálni vagy szolgáltatni.

Nagyon sok termék és szolgáltatás van azonban – és egyre népszerűbb a startup szcénában is ez a felfogás – amely nem csak, vagy nem feltétlenül a termék, hanem a brand és márkaüzenet egyediségére fókuszál.

Ez a fajta piaci hozzáállás elsősorban az Y és Z generációt megszólítani kívánó vállalatok számára lehet kifizetődő, hiszen ezek a javarészt tizen- és huszonévesek a termék által nyújtott élményt, életérzést és stílust kívánják magukénak tudni a termék megvásárlásával, letöltésével vagy használatával.

Így érkezünk el a címben említett influencer marketinghez is, amely a közhely szerint a fiatalabb generáció leghatékonyabb elérési eszköze. E marketing eszköznek ezt a tulajdonságát alapvetőnek véve, valamint költségében összehasonlítva az egyéb eszközökkel, valóban az egyik leghatékonyabb válasz lehet az ínséges időkre is. Mert marketinggel – ha tetszik, ha nem – muszáj számolni, kezdő vállalatként talán még inkább, mint egy már jól menő üzletnél (bár ez utóbbiról azért megoszlanak a vélemények). A megfelelő körültekintéssel kiválasztott, hiteles influencer, ha csodákra nem is, arra biztosan képes, hogy követőit a márka és a termék megismerésére ösztönözze, ami igazán nem elhanyagolható elem egy induló start up életében.

A jó hír, hogy a hitelesség és a követőszám nem feltétlenül járnak kéz a kézben: ma már vannak olyan kisebb követőbázissal rendelkező véleményvezérek, akik tipikusan valamilyen iparág vagy téma szakértői és az őt követő közösség számára véleményük hitelt érdemlő orientációs pont.

Hazai berkekben az Anna Russo divatmárka használt influencereket márkaismertsége növelésére, Kárpáti Rebeka divat- és lifestyle bloggerrel hosszú távú együttműködést kötöttek, felismerve azt, hogy az influencer marketing akkor igazán hatékony, ha a véleményvezért nemcsak ad hoc posztolásra használjuk, hanem márkánk nagykövetévé tesszük meg őt.

A másik jó hazai példa a Mobilfox prémium iPhone tokokat értékesítő vállalat, amely az influencer marketinget igen kreatívan használja: termékein véleményvezérek ismert motívumai, idézetei vagy csak szimplán nevei láthatók, már nem csupán a márkaismertséget megcélozva, hanem a vásárlásra is ösztözve az Instagram fiatal felhasználóit.

Látható tehát, hogy az influencer marketing termékelhelyezésre, nagykövet építésre és kreatív megoldásokra is alkalmas lehet. Hatékonyságát nem szokás ma már firtatni, hiszen a véleményvezérek posztjainak organikus elérése sokszor kenterbe veri a többi, sokszor igen drága marketingeszközt. A legnagyobb tét a hiteles influencer kiválasztása, melyben ma már rengeteg segítséget kaphatunk influencer marketing ügynökségektől, de például a Post for Rent rendszere akár mesterséges intelligenciával is megállapíthatja, melyik influencer lesz a legalkalmasabb partnerünk. Már csak bele kell vágni…

A mesterséges intelligencia skálázhatóvá teheti még az időt is a startup-ökoszisztémában

Ha eseményekre az ember az AI avatárját tudná elküldeni, skálázhatóvá válna egy nem skálázható tényező, az idő – mondja Tarczali Patrícia, a Future Proof Consulting társalapítója. Fetter István, a CIB Bank Kisvállalkozások Szegmens Menedzsment vezetője szerint viszont lehet, hogy közel sem lesz olyan robbanásszerű az AI fejlődése, mint gondoljuk. Páros interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Sokkal inkább megéri a barátokra támaszkodni startupperként, mint a családtagokra

Szinte régiótól függetlenül a családjukra támaszkodnak a korai szakaszban lévő startupperek, ha pénzügyi támogatásról van szó. Pedig egy barát sokkal többet segíthet, főleg ha a startup-ökoszisztémában is jártas: hatékonyabban tud értékalapon tőkedonációt és tanácsot adni, vagy éppen bemutatni befektetőknek. Összefoglaltuk a Startup Genome elemzését.

Bővebben

Kiszáradt a magyar startuppiac – de valóban probléma ez?

Nincs Magyarországon elég jó és ambíciózus startup, ami most, hogy drasztikusan lecsökkent a startupokba befektethető tőke mennyisége, mutatkozik meg. Mi akkor a megoldás? A kevés, de jó minőségű startupok felemelésén dolgozni, vagy a különböző szinten lévő projektek edukálása és a most induló csapatok finanszírozása, hogy sok év múlva legyen lehetőségük sikersztorivá válni? Biás Csongor, Györkő

Bővebben

A nikotinfüggést csökkentő és az idősgondozás Airbnb-jét megálmodó csapat is bekerült start it @K&H inkubációs programjába

A K&H Csoporthoz kötődő nagyvállalati inkubációs program célja, hogy a bármely területről érkező csapatokat segítsék abban, hogy projektjüket fejlesszék, és elérjenek a következő érettségi fázisba. A program ehhez szakmai mentorációt, közösségi irodát és széles kapcsolati hálót is biztosít a résztvevőknek.

Bővebben

Vinnai Balázs: Pár év múlva lehet, már nem én, hanem egy AI hasonmásom fogja megnyitni a SMART Konferenciát

A SMART Konferenciát szervező IVSZ elnöke, Vinnai Balázs szerint a mesterséges intelligencia elterjedése azt az érzetet kelti az emberekben, mintha nem kéne a digitális alaptudás az AI használatához. Aki azonban igazán hatékony és termelékeny akar lenni, annak pont erre az alaptudásra kell támaszkodnia. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben

Miért éri meg virtuálisan prototípust készíteni a startupoknak, és hogyan zajlik ez egyáltalán?

Az innovációs projekteknek szóló Technocatalyst programban az Econ Engineering elérhetővé teszi a mérnöki szimulációk világát a startupoknak is. Hogyan tudja egy startup az Econnal virtuálisan megterveztetni a prototípusát? Mennyire szoros az együttműködés, mekkorák a költségek, és miért bízzon meg a startup az eddig ipari nagyvállalatoknak szolgáltató cégben? Kiglics Gábort, az Econ ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Bővebben

Gazdaságos 3D nyomtatógép és hisztikezelő gyereknevelési rendszer is nyert az első VOSZ Smart startupversenyen

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége azzal a céllal hozta létre a versenyt, hogy felkutassa az élet különböző területein születő innovációkat, és segítse ismertségük növelését. A fődíjat a 3D nyomtatást megkönnyítő ReFilamer hozta el.

Bővebben

Az ember bármikor beavatkozhat a mesterséges intelligencia működésébe – erre ad garanciát az Unió AI szabályozása

Komoly nyomon követési és naplózási rendszert kell annak kiépítenie, aki bizonyos területeken mesterséges intelligenciát alkalmazó szoftvert szeretne forgalmazni az EU-ban.  Az új uniós rendelet, az AI Act ezt azért is írja elő, hogy bármikor közbe tudjon lépni az ember az AI működésébe, ha szükséges. Összefoglaltuk a Pokó Diána mesterséges intelligencia és technológiai szakjogásszal készült interjúnkat.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások