Hirdetés

Vajon mibe fektette a Szigetért kapott vagyonát Gerendai Károly?

Gerendai Károly két évvel ezelőtt adott túl tulajdonostársaival a Sziget Kft. 70%-án, ám ezidáig bizonytalan volt abban, hogy mibe fektesse ebből származó jelentős vagyonát. Kő Róbert javaslatára az általa vezetett 3 éve nemzetközi terjeszkedésben lévő, Dorsum nevű fintech vállalatra esett a választása a szigetes tulajdonostársaival együtt. 

A Dorsum külföldön elsősorban digitális vagyonkezelési megoldásokat fejleszt bankoknak, a mostani befektetésből a cég további nemzetközi terjeszkedést finanszíroz majd, megtartva a korábbi core bizniszét. A Portfóliónak adott interjúban Gerendai arról számol be, hogy befektetése nagyobb részt érzelmi dontés volt, de tudatosan körüljárta a lehetőségek a többi tulajdonossal – Fülöp Zoltán, Lobenwein Norbert és Takács Gábor – együtt. Erős pro érvnek számít az, hogy magyar sztoriba szállnak be, ami már most is sikeresnek bizonyul, ráadásul nemzetközi relevanciával bír.

„Az innováció új lehetőséget kínálnak, de a hozamot nem kell miattuk kockáztatni, mert ott van a több, mint 20 éve működő core biznisz, ami a stabilitást biztosítja.”

– részletezte a fesztiválalapító a döntését.

A Dorsumot az a Kő Róbert alapította, aki más vonalon eddig is Gerendai üzlettársa volt, ő volt ugyanis a Costes luxusétterem egyik eredeti befektetője. A Dorsumot vezérigazgatóként továbbra is Kő fogja irányítani, de a fintech vonalhoz és szoftverekhez egyátalán nem értő Gerendai elmondta, hogy nagyon derűlátó azzal kapcsolatban, hogy a befektetett pénzen túl tudnak még hozzáadott értéket garantálni a csapat számára: „Én kifejezetten hiszek abban, hogy ha valaki kívülről jön egy új szektorba, akkor outsiderként lehetnek olyan meglátásai, amelyeken érdemes azoknak is elgondolkodni, akik már régóta űzik az ipart, mivel a szakértelem hajlamos együtt járni egyfajta csőlátással is.”

„A hatékonyság keresése sokszor a nyitott látásmód rovására megy, ezért még a legprofibb szervezetekbe is néha jól jön egy kívülről jövő, friss gondolat.”

– mondta el az interjúban. Hozzátette, hogy ezen kívül még a nemzetközi kapcsolati rendszerük is sokat érhet majd, viszont a napi ügymenetbe és a cég vezetésébe új tulajdonostársként semmiképp nem szeretnének beleszólni.

Kő Róbert megerősítette azt, hogy a Dorsum a kategóriájában egy nagyon látványos növekedést produkáló cég, és ebben az évben elérheti az 5 milliárd forintos árbevételt.

„Lényeges a növekedési ütem is, amit a Dorsum leírt az elmúlt három évben. Évről évre két számjegyű növekedést tudunk elérni árbevételben, profitban, és folyamatosan nő az ügyfélszám is, így új piacok felé is tudunk nyitni.”

A fejlesztés nagy része Magyarországon – Budapesten és Miskolcon – folyik, de vannak fejlesztőközpontok Erdélyben, Bukarestben, és Szófiában is. Magyarország, Románia és Bulgária mellett vannak ügyfeleik Ausztriában, Szlovákiában, Lengyelországban, Horvátországban és Szlovéniában is. Nemrég a Közel-Keleten, az Egyesült Arab Emirátusokban alapítottak egy helyi free zone vállalatot, a Dorsum azon keresztül működik, így egyre több helyre kerülnek a cég ajánlatai. Ezek mellett egyre több megkeresést kapnak a Benelux államokból, Finnországból, Norvégiából is.

Bővebben: Portfólió

Kép: commons.wikimedia.org

 

 

Huszák Loretta: Ha egyetemi oktatóként félnék a mesterséges intelligenciától, már évekkel ezelőtt fel kellett volna mondanom

A Budapesti Corvinus Egyetem Kisvállalkozás-fejlesztési Központjának adjunktusa, Huszák Loretta szerint félreértés, hogy az egyetemek korlátoznák a mesterséges intelligencia használatát, de őszinteséget várnak a hallgatóktól arról, ha AI segítségét veszik igénybe. Erre azért is szükség van, mert a Z generációs diákok még nem elég érettek arra, hogy felelősségteljesen használják a mesterséges intelligenciát. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Fektess be gyerekmesékbe: hamarosan startol a Meskete kampánya a Tőkeportálon

A közösségi gyermekmeseplatform, a Meskete grandiózus tervei közt szerepel mesterséges intelligencia integráció a nemzetközi terjeszkedéshez, gyerekbarát applikáció és rendezvényszervezés is. Akik a Tőkeportálon induló közösségi finanszírozási kampányba beszállnak, összesen 18-21 százalékos üzletrészt szerezhetnek. Emellett a cég meseíró pályázatot is hirdet.

Bővebben

A mesterséges intelligencia skálázhatóvá teheti még az időt is a startup-ökoszisztémában

Ha eseményekre az ember az AI avatárját tudná elküldeni, skálázhatóvá válna egy nem skálázható tényező, az idő – mondja Tarczali Patrícia, a Future Proof Consulting társalapítója. Fetter István, a CIB Bank Kisvállalkozások Szegmens Menedzsment vezetője szerint viszont lehet, hogy közel sem lesz olyan robbanásszerű az AI fejlődése, mint gondoljuk. Páros interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Sokkal inkább megéri a barátokra támaszkodni startupperként, mint a családtagokra

Szinte régiótól függetlenül a családjukra támaszkodnak a korai szakaszban lévő startupperek, ha pénzügyi támogatásról van szó. Pedig egy barát sokkal többet segíthet, főleg ha a startup-ökoszisztémában is jártas: hatékonyabban tud értékalapon tőkedonációt és tanácsot adni, vagy éppen bemutatni befektetőknek. Összefoglaltuk a Startup Genome elemzését.

Bővebben

Kiszáradt a magyar startuppiac – de valóban probléma ez?

Nincs Magyarországon elég jó és ambíciózus startup, ami most, hogy drasztikusan lecsökkent a startupokba befektethető tőke mennyisége, mutatkozik meg. Mi akkor a megoldás? A kevés, de jó minőségű startupok felemelésén dolgozni, vagy a különböző szinten lévő projektek edukálása és a most induló csapatok finanszírozása, hogy sok év múlva legyen lehetőségük sikersztorivá válni? Biás Csongor, Györkő

Bővebben

A nikotinfüggést csökkentő és az idősgondozás Airbnb-jét megálmodó csapat is bekerült start it @K&H inkubációs programjába

A K&H Csoporthoz kötődő nagyvállalati inkubációs program célja, hogy a bármely területről érkező csapatokat segítsék abban, hogy projektjüket fejlesszék, és elérjenek a következő érettségi fázisba. A program ehhez szakmai mentorációt, közösségi irodát és széles kapcsolati hálót is biztosít a résztvevőknek.

Bővebben

Vinnai Balázs: Pár év múlva lehet, már nem én, hanem egy AI hasonmásom fogja megnyitni a SMART Konferenciát

A SMART Konferenciát szervező IVSZ elnöke, Vinnai Balázs szerint a mesterséges intelligencia elterjedése azt az érzetet kelti az emberekben, mintha nem kéne a digitális alaptudás az AI használatához. Aki azonban igazán hatékony és termelékeny akar lenni, annak pont erre az alaptudásra kell támaszkodnia. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben

Miért éri meg virtuálisan prototípust készíteni a startupoknak, és hogyan zajlik ez egyáltalán?

Az innovációs projekteknek szóló Technocatalyst programban az Econ Engineering elérhetővé teszi a mérnöki szimulációk világát a startupoknak is. Hogyan tudja egy startup az Econnal virtuálisan megterveztetni a prototípusát? Mennyire szoros az együttműködés, mekkorák a költségek, és miért bízzon meg a startup az eddig ipari nagyvállalatoknak szolgáltató cégben? Kiglics Gábort, az Econ ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások