Hirdetés

Egyre több startup venné fel a harcot a textilipar nagyágyúi ellen

A fast fashion világa lassan kezelhetetlenül felgyorsul, és míg régen csupán évszakonként dobtak piacra új kollekciókat, ma már folyamatosan cserélik az üzletek a készleteiket, a fogyasztók pedig nem győzik cserélni ruhatárukat. Az el nem adott ruhák és kiegészítők sorsa pedig semmivel sem szebb, mint a kétszer hordott, aztán kidobott, egyébként még tökéletes állapotban lévő ruháké – széttépkedik, elégetik vagy éppen elássák őket. A globális divatiparnak így válik hétköznapi részévé a környezetszennyezés, ami sok fiatal vállalkozót inspirál változásra.

Molnár Nini és Angyal Ivett egy influencer gardróbvásár keretein belül mutatta be új alkalmazásuk koncepcióját. A LiveRobe célja, hogy a second hand népszerűsítésével és kis butikok támogatásával vegye fel a harcot a fast fashion környezetünkre és tehetséges feltörekvő dizájnerekre, kisebb divatipari vállalkozókra gyakorolt negatív hatásaival szemben. Az egyetemi szakdolgozatban megálmodott közösségi média alapú piactér a Hiventures inkubációs programjának köszönhetően már idén decemberben ingyenesen elérhető lesz.

„A fast fashion miatt rengeteg nem hordott ruha halmozódik fel, amiket kidobásra ítélnek. Mindketten imádjuk a divatot, de nagyon fontos számunkra a környezet védelme is” – mondta a divatszakmában saját táskamárkájáról ismert Molnár Nini.

„Éppen ezért szeretnénk a magunk módján mi is hozzájárulni egy jobb és fenntarthatóbb világhoz. Hiszünk abban, hogy élvezhetjük a modern társadalom előnyeit, anélkül is, hogy tovább pusztítanánk a bolygónkat”

– tette hozzá Angyal Ivett, az alkalmazás ötletgazdája.

A LiveRobe egy divat fókuszú közösségi média alapú e-commerce piactér lesz tudatos vásárlóknak és feltörekvő dizájnereknek. Egy olyan közösségi gardróbszoba, ahol mindenkinek jut egy „mini webshop”, ahol könnyen túladhat a már megunt vagy végül sosem hordott ruháin, miközben kedvére válogathat a kedvenc influencerei ruhái között, amik korábban még inspirációként szolgálták az Instagramon. A rendszer a fast fashion termékek cseréje mellett a kisebb márkákat is támogatja, hiszen a személyre szabott felületen ők is egyszerűen elérhetik a célközönségüket és generálhatnak egyre nagyobb ismertséget.

„A platformot úgy kell elképzelni, mintha egyszerre görgetnénk az Instagramot, a Pinterestet és az Ebay-t” – mondta Angyal Ivett. – „A LiveRobe egy kiépített ruhaprofil segítségével szabja személyre a felületet, így csak olyan ajánlatokat kap majd a felhasználó, ami méretben és stílusban is valóban passzol hozzá.”

Az alkalmazás ötlete 2014-ben fogalmazódott meg Angyal Ivett fejében, amikor az ajánló algoritmusok működése és a fogyasztói magatartás kapcsolatát vizsgálva írta egyetemi szakdolgozatát a személyre szabásról. A koncepció alapjai és a LiveRobe név is ebben a dolgozatban született meg, 2018 decemberében pedig Molnár Ninivel és a Hiventures Inkubátor programjával karöltve valósul meg.

Kép: https://www.instagram.com/live.robe/

Fektess be gyerekmesékbe: hamarosan startol a Meskete kampánya a Tőkeportálon

A közösségi gyermekmeseplatform, a Meskete grandiózus tervei közt szerepel mesterséges intelligencia integráció a nemzetközi terjeszkedéshez, gyerekbarát applikáció és rendezvényszervezés is. Akik a Tőkeportálon induló közösségi finanszírozási kampányba beszállnak, összesen 18-21 százalékos üzletrészt szerezhetnek. Emellett a cég meseíró pályázatot is hirdet.

Bővebben

A mesterséges intelligencia skálázhatóvá teheti még az időt is a startup-ökoszisztémában

Ha eseményekre az ember az AI avatárját tudná elküldeni, skálázhatóvá válna egy nem skálázható tényező, az idő – mondja Tarczali Patrícia, a Future Proof Consulting társalapítója. Fetter István, a CIB Bank Kisvállalkozások Szegmens Menedzsment vezetője szerint viszont lehet, hogy közel sem lesz olyan robbanásszerű az AI fejlődése, mint gondoljuk. Páros interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Sokkal inkább megéri a barátokra támaszkodni startupperként, mint a családtagokra

Szinte régiótól függetlenül a családjukra támaszkodnak a korai szakaszban lévő startupperek, ha pénzügyi támogatásról van szó. Pedig egy barát sokkal többet segíthet, főleg ha a startup-ökoszisztémában is jártas: hatékonyabban tud értékalapon tőkedonációt és tanácsot adni, vagy éppen bemutatni befektetőknek. Összefoglaltuk a Startup Genome elemzését.

Bővebben

Kiszáradt a magyar startuppiac – de valóban probléma ez?

Nincs Magyarországon elég jó és ambíciózus startup, ami most, hogy drasztikusan lecsökkent a startupokba befektethető tőke mennyisége, mutatkozik meg. Mi akkor a megoldás? A kevés, de jó minőségű startupok felemelésén dolgozni, vagy a különböző szinten lévő projektek edukálása és a most induló csapatok finanszírozása, hogy sok év múlva legyen lehetőségük sikersztorivá válni? Biás Csongor, Györkő

Bővebben

A nikotinfüggést csökkentő és az idősgondozás Airbnb-jét megálmodó csapat is bekerült start it @K&H inkubációs programjába

A K&H Csoporthoz kötődő nagyvállalati inkubációs program célja, hogy a bármely területről érkező csapatokat segítsék abban, hogy projektjüket fejlesszék, és elérjenek a következő érettségi fázisba. A program ehhez szakmai mentorációt, közösségi irodát és széles kapcsolati hálót is biztosít a résztvevőknek.

Bővebben

Vinnai Balázs: Pár év múlva lehet, már nem én, hanem egy AI hasonmásom fogja megnyitni a SMART Konferenciát

A SMART Konferenciát szervező IVSZ elnöke, Vinnai Balázs szerint a mesterséges intelligencia elterjedése azt az érzetet kelti az emberekben, mintha nem kéne a digitális alaptudás az AI használatához. Aki azonban igazán hatékony és termelékeny akar lenni, annak pont erre az alaptudásra kell támaszkodnia. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben

Miért éri meg virtuálisan prototípust készíteni a startupoknak, és hogyan zajlik ez egyáltalán?

Az innovációs projekteknek szóló Technocatalyst programban az Econ Engineering elérhetővé teszi a mérnöki szimulációk világát a startupoknak is. Hogyan tudja egy startup az Econnal virtuálisan megterveztetni a prototípusát? Mennyire szoros az együttműködés, mekkorák a költségek, és miért bízzon meg a startup az eddig ipari nagyvállalatoknak szolgáltató cégben? Kiglics Gábort, az Econ ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Bővebben

Gazdaságos 3D nyomtatógép és hisztikezelő gyereknevelési rendszer is nyert az első VOSZ Smart startupversenyen

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége azzal a céllal hozta létre a versenyt, hogy felkutassa az élet különböző területein születő innovációkat, és segítse ismertségük növelését. A fődíjat a 3D nyomtatást megkönnyítő ReFilamer hozta el.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások