Hirdetés

Igazán csak most kezd kifinomulni az influencermarketing

Növekedő költések, kifinomult kampányok és hosszútávú stratégiai hozzáállás jellemzi a legnagyobb vállalatokat is, ha influencer marketingről van szó. Szeptember 19-én szem- és fültanúi voltunk annak, hogy az influencer marketing nem egy jól csengő és hamarosan kifutó trend, hanem a márkák digitális költésének egyik legmeghatározóbb eleme. Beszámoló a jövőről, jelen időben.

Aki csak egy kicsit is foglalkozott influencerekkel, annak nem meglepetés, hogy a hitelesség volt az Influencer Festival elsőszámú kulcsszava: nem számoltuk meg, hányszor hangzott el a szó, de abban biztosak vagyunk, hogy a résztvevő influencerek és márkák is megtanulták egy életre, hogy csak és kizárólag egymást jól megismerve, szinte organikus üzeneteket gyártva működhet bármilyen együttműködés. A hitelesség néhány hozzászóló szerint viszont elég szubjektív fogalom, és mi tagadás, jó pár példát láthatunk arra, hogy a hitelesség köre elég tág mind a megrendelő, mind az influencer oldaláról.

Pontosan ezért (is) nagyon fontos, hogy legyen egy objektív mércénk – Csiszár Gergő  a Post for Rent alapítója szerint egyetlen útja van a hatékony influencer marketingnek, ez pedig minden esetben adatközpontú.

“Az adat az új kőolaj”

– hangzott el az előadáson, és ez olyannyira komolyan vehető, hogy a szakemberek szerint a marketingbüdzsénket érdemes az adatelemzések eredményei szerint alakítanunk a jövőben. Nem sokan teszik ezt még meg, annak ellenére, hogy remek eszközökhöz lehet nagyon kedvezően hozzájutni – a Post for Rent-nél például különböző deep machine learning elemzésekkel és kognitív szolgáltatásokkal tudnak igen hasznos adatokat kinyerni, és aszerint segíteni a márkákat az influencerekkel való együttműködésük során.

Az is igaz, hangzott el az egynapos konferencián, hogy rengeteg a túlhasznált influencer, és noha úgy tűnhet, hogy ez a lufi egyszer kipukkan, a szakértők egyértelműen rávilágítottak arra, hogy

igazán csak most kezd el kifinomulni az influencer marketing használata,

ráadásul nap mint nap új tehetséges influencerek tűnnek fel a piacon. A leginnovatívabb márkák már hosszútávon szeretnének együttműködni az influencerekkel, és ad hoc kampánymegjelenések helyett márkanagyköveteket akarnak kinevelni, akik segítségével rengeteg új felhasználóhoz (és megsúgjuk: adathoz) juthatnak el. Mi sem bizonyítja ezt jobban, hogy a nagy nemzetközi vállalatoknál már a brand guide-ok nagyon komoly influencer marketing fejezetet is tartalmaznak, vagy elég csak a – jelenleg még igencsak gyerekcipőben járó – szabályozottságra gondolnunk. Ez utóbbi kapcsán Csiszár Gergő is elmondta, hogy pontos jogszabályi háttér elengedhetetlen ezen a területen is, és pontosan ezért is tartják fontosnak mind a márkák, mind pedig az influencerek állandó edukálását a témában.

“Jelenleg az influencer marketing az egyik leghatékonyabb marketing eszköz bizonyos iparágakban”

– hangzott el a Post for Rent képviselőjétől, hozzátéve, hogy csak és kizárólag akkor tud jól működni, ha adatvezérelve, nem pedig szimpátia alapján hozunk tető alá egy-egy együttműködést.

Fektess be gyerekmesékbe: hamarosan startol a Meskete kampánya a Tőkeportálon

A közösségi gyermekmeseplatform, a Meskete grandiózus tervei közt szerepel mesterséges intelligencia integráció a nemzetközi terjeszkedéshez, gyerekbarát applikáció és rendezvényszervezés is. Akik a Tőkeportálon induló közösségi finanszírozási kampányba beszállnak, összesen 18-21 százalékos üzletrészt szerezhetnek. Emellett a cég meseíró pályázatot is hirdet.

Bővebben

A mesterséges intelligencia skálázhatóvá teheti még az időt is a startup-ökoszisztémában

Ha eseményekre az ember az AI avatárját tudná elküldeni, skálázhatóvá válna egy nem skálázható tényező, az idő – mondja Tarczali Patrícia, a Future Proof Consulting társalapítója. Fetter István, a CIB Bank Kisvállalkozások Szegmens Menedzsment vezetője szerint viszont lehet, hogy közel sem lesz olyan robbanásszerű az AI fejlődése, mint gondoljuk. Páros interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Sokkal inkább megéri a barátokra támaszkodni startupperként, mint a családtagokra

Szinte régiótól függetlenül a családjukra támaszkodnak a korai szakaszban lévő startupperek, ha pénzügyi támogatásról van szó. Pedig egy barát sokkal többet segíthet, főleg ha a startup-ökoszisztémában is jártas: hatékonyabban tud értékalapon tőkedonációt és tanácsot adni, vagy éppen bemutatni befektetőknek. Összefoglaltuk a Startup Genome elemzését.

Bővebben

Kiszáradt a magyar startuppiac – de valóban probléma ez?

Nincs Magyarországon elég jó és ambíciózus startup, ami most, hogy drasztikusan lecsökkent a startupokba befektethető tőke mennyisége, mutatkozik meg. Mi akkor a megoldás? A kevés, de jó minőségű startupok felemelésén dolgozni, vagy a különböző szinten lévő projektek edukálása és a most induló csapatok finanszírozása, hogy sok év múlva legyen lehetőségük sikersztorivá válni? Biás Csongor, Györkő

Bővebben

A nikotinfüggést csökkentő és az idősgondozás Airbnb-jét megálmodó csapat is bekerült start it @K&H inkubációs programjába

A K&H Csoporthoz kötődő nagyvállalati inkubációs program célja, hogy a bármely területről érkező csapatokat segítsék abban, hogy projektjüket fejlesszék, és elérjenek a következő érettségi fázisba. A program ehhez szakmai mentorációt, közösségi irodát és széles kapcsolati hálót is biztosít a résztvevőknek.

Bővebben

Vinnai Balázs: Pár év múlva lehet, már nem én, hanem egy AI hasonmásom fogja megnyitni a SMART Konferenciát

A SMART Konferenciát szervező IVSZ elnöke, Vinnai Balázs szerint a mesterséges intelligencia elterjedése azt az érzetet kelti az emberekben, mintha nem kéne a digitális alaptudás az AI használatához. Aki azonban igazán hatékony és termelékeny akar lenni, annak pont erre az alaptudásra kell támaszkodnia. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben

Miért éri meg virtuálisan prototípust készíteni a startupoknak, és hogyan zajlik ez egyáltalán?

Az innovációs projekteknek szóló Technocatalyst programban az Econ Engineering elérhetővé teszi a mérnöki szimulációk világát a startupoknak is. Hogyan tudja egy startup az Econnal virtuálisan megterveztetni a prototípusát? Mennyire szoros az együttműködés, mekkorák a költségek, és miért bízzon meg a startup az eddig ipari nagyvállalatoknak szolgáltató cégben? Kiglics Gábort, az Econ ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Bővebben

Gazdaságos 3D nyomtatógép és hisztikezelő gyereknevelési rendszer is nyert az első VOSZ Smart startupversenyen

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége azzal a céllal hozta létre a versenyt, hogy felkutassa az élet különböző területein születő innovációkat, és segítse ismertségük növelését. A fődíjat a 3D nyomtatást megkönnyítő ReFilamer hozta el.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások