Hirdetés

Hogyan változnak vásárlási szokásaink a jövőben?

A digitális eszközök fejlődésével egyre izgalmasabb lehetőségek nyílnak meg mind a fogyasztók, mind pedig a hirdetők és ügynökségek számára. Ennek egyik legnagyobb értéke az eszközökön keresztül elérhető információk mennyisége és minősége, az adat pedig a kulcsa a még hatékonyabb marketingkommunikációnak. A GDPR ugyan okozott egy kis fejtörést, de az új feltételekhez való alkalmazodás mellett még hatékonyabb perszonalizált megoldásokat tudunk majd a jövőben megvalósítani.

Ügyfél, ügynökség, média… Mindannyian szeretnénk a jövőbe látni és pontosan tudni, hogyan alakul a digitális piactéren való értékesítés és az okos digitális eszközök használata, de itt nemcsak a webshopokra kell gondolni vagy az online vásárlásra!. Az értékesítés hatékonyságának maximalizálása, a fogyasztók vásárlási élményének növelése szerves részei a jövőbeni sikereknek.

Számos technológiai és szakmai ötletelés zajlik már azzal kapcsolatban, hogy milyen formájú vásárlási lehetőségek lesznek elérhetőek az elkövetkezendő 20 évben. Ebből néhányat felsorakoztatunk mi is várakozásaink alapján:

Do-it-Yourself shopping: Képzeljünk el egy ruhaboltot, ahol a próbafülke egy interaktív tükörrel rendelkező digitális eszköz és eladói tanácsok vagy konkrét ruhák felpróbálása helyett próbálhatjuk fel a termékeket digitális módon. Percek alatt a teljes koktélruha készletet felpróbálhatjuk anélkül, hogy ki-be szaladgálunk újabb és újabb ruhadarabokért.

Házhozszállítás: A mesterséges intelligencia által vezérelt megoldásoké a jövő. Vezető nélküli autók és AI logisztika segítségével létrejöhet egy sokkal hatékonyabb házhozszállítási szolgáltatás. Miután megláttuk kedvenc gyorséttermünk szpotját a Youtube-on, gyorsan rendelünk is az okos telefonunkkal, majd az eddig 60-70 perces szállítás helyett 20 perc múlva csengetnek is, hiszen az “okos futár” másodpercek alatt optimalizálja a rendelések kiszállításának sorrendjét a navigációs forgalmi adatok alapján.

Beszéd alapú kereskedelem: Biztosan sokaknak ismerős a “Hey Siri” vagy “Okay, Google” (egyes helyeken Yo, Google, már ez is a fogyasztói igényekre van szabva). Már tudunk bizonyos platformokon hang alapján keresni , vagy akár utasításokat adni az autónknak, akár az otthonunk egyes tárgyainak. Egyre több szolgáltató teszteli ezt a lehetőséget a vásárlások lebonyolítására is. Már hangalapú keresésekre optimalizálunk weboldalt és innen csak egy ugrás a reklámtér. Vége a manuális keresgetéseknek és kézzel írt bevásárló listáknak; “Okay Google, rendelj nekem jó áron egy palack Figulát ”… és máris megvan a bor az esti vacsoránkhoz.

VR kereskedelem: Virtuális valóság lehetővé fogja tenni, hogy a saját otthonunkból sétáljunk be egy áruházba. Ez a technológia már alkalmazott több területen is, például az online állásbörzék világában, de sokkal szélesebb körben el fog terjedni a következő évtizedekben. Nincs többé “elfelejtettem sampont venni” szituáció, másodpercek alatt átnézem a drogéria kínálatát és megrendelem, amit szeretnék.

A fentiek mellett még számos teória létezik e piac fejlődésére vonatkozóan: autós áruházak, ahol akár privát autós szobákban lehet vásárolni vagy programozott drónokból álló logisztika…

Bárhogyan is alakul majd a jövő, egyben biztosak vagyunk: az elmúlt 20 év alatt lezajlott, emberi felfogás tempóját felülmúló technológiai fejlődés még dinamikusabban fog változni, megnyitva ezzel további értékes adatforrásokat, adatfelhasználási lehetőségeket, újabb és újabb szintre emelve ezzel a digiális lehetőségeket az eladásban és a perszonalizációs lehetőségeket a kommunikációban!

Yasar Umut, Head of Digital Omnicom Media Group

Néz Kata, Head of Service Management Omnicom Media Group

Huszák Loretta: Ha egyetemi oktatóként félnék a mesterséges intelligenciától, már évekkel ezelőtt fel kellett volna mondanom

A Budapesti Corvinus Egyetem Kisvállalkozás-fejlesztési Központjának adjunktusa, Huszák Loretta szerint félreértés, hogy az egyetemek korlátoznák a mesterséges intelligencia használatát, de őszinteséget várnak a hallgatóktól arról, ha AI segítségét veszik igénybe. Erre azért is szükség van, mert a Z generációs diákok még nem elég érettek arra, hogy felelősségteljesen használják a mesterséges intelligenciát. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Fektess be gyerekmesékbe: hamarosan startol a Meskete kampánya a Tőkeportálon

A közösségi gyermekmeseplatform, a Meskete grandiózus tervei közt szerepel mesterséges intelligencia integráció a nemzetközi terjeszkedéshez, gyerekbarát applikáció és rendezvényszervezés is. Akik a Tőkeportálon induló közösségi finanszírozási kampányba beszállnak, összesen 18-21 százalékos üzletrészt szerezhetnek. Emellett a cég meseíró pályázatot is hirdet.

Bővebben

A mesterséges intelligencia skálázhatóvá teheti még az időt is a startup-ökoszisztémában

Ha eseményekre az ember az AI avatárját tudná elküldeni, skálázhatóvá válna egy nem skálázható tényező, az idő – mondja Tarczali Patrícia, a Future Proof Consulting társalapítója. Fetter István, a CIB Bank Kisvállalkozások Szegmens Menedzsment vezetője szerint viszont lehet, hogy közel sem lesz olyan robbanásszerű az AI fejlődése, mint gondoljuk. Páros interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Sokkal inkább megéri a barátokra támaszkodni startupperként, mint a családtagokra

Szinte régiótól függetlenül a családjukra támaszkodnak a korai szakaszban lévő startupperek, ha pénzügyi támogatásról van szó. Pedig egy barát sokkal többet segíthet, főleg ha a startup-ökoszisztémában is jártas: hatékonyabban tud értékalapon tőkedonációt és tanácsot adni, vagy éppen bemutatni befektetőknek. Összefoglaltuk a Startup Genome elemzését.

Bővebben

Kiszáradt a magyar startuppiac – de valóban probléma ez?

Nincs Magyarországon elég jó és ambíciózus startup, ami most, hogy drasztikusan lecsökkent a startupokba befektethető tőke mennyisége, mutatkozik meg. Mi akkor a megoldás? A kevés, de jó minőségű startupok felemelésén dolgozni, vagy a különböző szinten lévő projektek edukálása és a most induló csapatok finanszírozása, hogy sok év múlva legyen lehetőségük sikersztorivá válni? Biás Csongor, Györkő

Bővebben

A nikotinfüggést csökkentő és az idősgondozás Airbnb-jét megálmodó csapat is bekerült start it @K&H inkubációs programjába

A K&H Csoporthoz kötődő nagyvállalati inkubációs program célja, hogy a bármely területről érkező csapatokat segítsék abban, hogy projektjüket fejlesszék, és elérjenek a következő érettségi fázisba. A program ehhez szakmai mentorációt, közösségi irodát és széles kapcsolati hálót is biztosít a résztvevőknek.

Bővebben

Vinnai Balázs: Pár év múlva lehet, már nem én, hanem egy AI hasonmásom fogja megnyitni a SMART Konferenciát

A SMART Konferenciát szervező IVSZ elnöke, Vinnai Balázs szerint a mesterséges intelligencia elterjedése azt az érzetet kelti az emberekben, mintha nem kéne a digitális alaptudás az AI használatához. Aki azonban igazán hatékony és termelékeny akar lenni, annak pont erre az alaptudásra kell támaszkodnia. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben

Miért éri meg virtuálisan prototípust készíteni a startupoknak, és hogyan zajlik ez egyáltalán?

Az innovációs projekteknek szóló Technocatalyst programban az Econ Engineering elérhetővé teszi a mérnöki szimulációk világát a startupoknak is. Hogyan tudja egy startup az Econnal virtuálisan megterveztetni a prototípusát? Mennyire szoros az együttműködés, mekkorák a költségek, és miért bízzon meg a startup az eddig ipari nagyvállalatoknak szolgáltató cégben? Kiglics Gábort, az Econ ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások