Hirdetés

Elektromos buszokat tesztelnek a fenntarthatóságért

A zöld mobilitás trendje nem csak a városi közlekedésben van jelen, hanem mostmár a távolsági mobilitás esetében is választhatunk elektromos, környezetkímélő járműveket. A FlixBus ugyanis e-buszokat tesztel Németországban és Franciaországban is, hamarosan pedig zöld vonattal jelennek majd meg a shared mobility piacán!

A FlixBus, Európa legnagyobb távolsági mobilitási szolgáltatója az e-mobilitásba fektet és világelsőként e-buszokat tesztel távolsági buszhálózatában – ezzel fordulópontot hozva a közösségi közlekedés piacán. Az első teljesen elektromos FlixBus április elején kezd üzemelni Franciaországban, Párizs és Amiens között. A második e-FlixBus Németországban, Hessen és Baden-Württenberg között közlekedik majd 2018 nyarától, a növekvő német beföldi hálózat részeként a főszezonban utazókat szolgálja majd ki.

„Formálni szeretnénk a mobilitás jövőjét. Bár az e-buszok pillanatnyilag még jóval drágábbak egy átlagos busznál, meggyőződésünk, hogy a jelenlegi fejlesztés hosszú távon megtérülő befektetés lesz a cég, az utasok és a környezet szempontjából is.” – mondta el André Schwämmlein, a FlixBus alapítója és ügyvezető igazgatója. „Szolgáltatóként kifejezzük, hogy a mobilitási szektorban egy potenciális fordulóponthoz értünk. Az első teljesen elektromos távolsági busz a gyártóknak is azt kommunikálja, hogy kezdeményezzenek innovációt és fejlesszenek alternatívákat a dízelmotoros járműveknek. A fenntartható mobilitás nemcsak üzleti előnyt jelent, hanem az utazás szociális és környezeti aspektusaira is hatással van.”

Fenntartható utazás mindenkinek

A FlixBus által kínált távolsági buszos utazás a jelenleg elérhető egyik legkörnyezetbarátabb közlekedési mód a modern flottának és a járműveket jellemző kapacitáskihasználtságnak köszönhetően. Azok, akik hosszabb utakon a buszt választják személygépkocsi helyett akár 80 százalékkal is csökkenthetik szén-monoxid kibocsátásukat.

„A jelenlegi trendek a saját autó használatától egyre inkább a shared mobility lehetőségei felé tolódnak, ide tartozik a buszos utazás is. A FlixBus büszke rá, hogy úttörő szerepet tölt be abban, hogy elősegítse a fosszilis üzemanyagokkal történő szállítástól való eltávolodást azáltal, hogy az egyik legkörnyezetbarátabb mobilitási lehetőséget kínálja Európában.”

A FlixMobility küldetése, hogy zöld és okos mobilitást biztosítson mindenkinek. Ennek jegyében a cég két további mérföldkövet tervez elérni az év első felében: március 23-án megjelenik a német piacon a FlixTrain, az első zöld távolsági vonat, tavasszal pedig Kaliforniában, Los Angelesben kezdi meg működését a FlixBus USA. A FlixBus a következő hónapokban is folytatja az európai buszhálózat fejlesztését. Március második felétől Grácba, Szófiába és két újonnan elérhető horvát városba, Eszékre és Bródba is indulnak majd közvetlen buszok Magyarországról, a nyári csúcsidőszakban pedig további célállomások és járatsűrítések várhatók.

Fektess be gyerekmesékbe: hamarosan startol a Meskete kampánya a Tőkeportálon

A közösségi gyermekmeseplatform, a Meskete grandiózus tervei közt szerepel mesterséges intelligencia integráció a nemzetközi terjeszkedéshez, gyerekbarát applikáció és rendezvényszervezés is. Akik a Tőkeportálon induló közösségi finanszírozási kampányba beszállnak, összesen 18-21 százalékos üzletrészt szerezhetnek. Emellett a cég meseíró pályázatot is hirdet.

Bővebben

A mesterséges intelligencia skálázhatóvá teheti még az időt is a startup-ökoszisztémában

Ha eseményekre az ember az AI avatárját tudná elküldeni, skálázhatóvá válna egy nem skálázható tényező, az idő – mondja Tarczali Patrícia, a Future Proof Consulting társalapítója. Fetter István, a CIB Bank Kisvállalkozások Szegmens Menedzsment vezetője szerint viszont lehet, hogy közel sem lesz olyan robbanásszerű az AI fejlődése, mint gondoljuk. Páros interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Sokkal inkább megéri a barátokra támaszkodni startupperként, mint a családtagokra

Szinte régiótól függetlenül a családjukra támaszkodnak a korai szakaszban lévő startupperek, ha pénzügyi támogatásról van szó. Pedig egy barát sokkal többet segíthet, főleg ha a startup-ökoszisztémában is jártas: hatékonyabban tud értékalapon tőkedonációt és tanácsot adni, vagy éppen bemutatni befektetőknek. Összefoglaltuk a Startup Genome elemzését.

Bővebben

Kiszáradt a magyar startuppiac – de valóban probléma ez?

Nincs Magyarországon elég jó és ambíciózus startup, ami most, hogy drasztikusan lecsökkent a startupokba befektethető tőke mennyisége, mutatkozik meg. Mi akkor a megoldás? A kevés, de jó minőségű startupok felemelésén dolgozni, vagy a különböző szinten lévő projektek edukálása és a most induló csapatok finanszírozása, hogy sok év múlva legyen lehetőségük sikersztorivá válni? Biás Csongor, Györkő

Bővebben

A nikotinfüggést csökkentő és az idősgondozás Airbnb-jét megálmodó csapat is bekerült start it @K&H inkubációs programjába

A K&H Csoporthoz kötődő nagyvállalati inkubációs program célja, hogy a bármely területről érkező csapatokat segítsék abban, hogy projektjüket fejlesszék, és elérjenek a következő érettségi fázisba. A program ehhez szakmai mentorációt, közösségi irodát és széles kapcsolati hálót is biztosít a résztvevőknek.

Bővebben

Vinnai Balázs: Pár év múlva lehet, már nem én, hanem egy AI hasonmásom fogja megnyitni a SMART Konferenciát

A SMART Konferenciát szervező IVSZ elnöke, Vinnai Balázs szerint a mesterséges intelligencia elterjedése azt az érzetet kelti az emberekben, mintha nem kéne a digitális alaptudás az AI használatához. Aki azonban igazán hatékony és termelékeny akar lenni, annak pont erre az alaptudásra kell támaszkodnia. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben

Miért éri meg virtuálisan prototípust készíteni a startupoknak, és hogyan zajlik ez egyáltalán?

Az innovációs projekteknek szóló Technocatalyst programban az Econ Engineering elérhetővé teszi a mérnöki szimulációk világát a startupoknak is. Hogyan tudja egy startup az Econnal virtuálisan megterveztetni a prototípusát? Mennyire szoros az együttműködés, mekkorák a költségek, és miért bízzon meg a startup az eddig ipari nagyvállalatoknak szolgáltató cégben? Kiglics Gábort, az Econ ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Bővebben

Gazdaságos 3D nyomtatógép és hisztikezelő gyereknevelési rendszer is nyert az első VOSZ Smart startupversenyen

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége azzal a céllal hozta létre a versenyt, hogy felkutassa az élet különböző területein születő innovációkat, és segítse ismertségük növelését. A fődíjat a 3D nyomtatást megkönnyítő ReFilamer hozta el.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások