Hirdetés

Már fesztiválra is telekocsival megyünk

Bár a járvány alatt a legkedveltebb hazai telekocsi szolgálatás, az Oszkár is jóval kevesebb utazást regisztrált, a korlátozások feloldásával és a hagyományosan forgalmasabb nyári hónapok beköszöntével visszatértek az utasok. A fesztiválszezon jelentősen megnövelte a helyfoglalások számát, Sopronba például a VOLT idejére 7-8-szorosára nőtt a forgalom. Egy-egy ilyen út arra is kitűnő alkalom, hogy aki eddig még nem tette, kipróbálja a telekocsi szolgáltatást, amely a növekvő üzemanyagárak és környezetvédelmi szempontok miatt is okos választás.

A hazai nyári fesztiválkínálat szinte már zavarba ejtően széles, mindenki megtalálhatja a hozzá legközelebb álló rendezvénysorozatot, amelyek az ország minden szegletében várják a látogatókat. Csakhogy éppen ebből adódik az egyik leggyakoribb nehézség: hogyan jutunk oda? Ugyanis a programoknak otthont adó településeket gyakran tömegközlekedési eszközökkel csak több átszállással, hosszú idő alatt lehet elérni, autóval pedig a parkolás okozhat gondot a helyszínen. Mindezek fényében nem meglepő, hogy a nyári fesztiválok idején a megszokott forgalom sokszorosát tapasztaljuk. Idén különösen szembetűnő ez a növekedés például Sopron esetében, ahová a fesztivál alatt a szokásosnál 7-8-szor többen indultak útnak Oszkárral” – mondta Prácser Attila, az Oszkar.com Telekocsi szolgáltatás társalapítója.

A 2007 novemberétől működő útitárskereső szolgáltatás közössége mára több mint 900 ezresre nőtt, és az Oszkár saját számításai alapján az azóta eltelt időben az utasaik több mint 28 milliárd forintot spóroltak meg és 4 milliárd kilogramm CO2-kibocsátástól óvták meg a környezetet. Az elmúlt évek statisztikáiból kiderül, hogy leggyakrabban a főváros és Miskolc, Szeged, Pécs, Nyíregyháza és Debrecen viszonylatában használják az Oszkárt. A legtöbben 100–300 km közötti távolságra utaznak, túlnyomó részben az országhatárokon belül veszik igénybe a szolgáltatást (88,3%), de például Németországból, Ausztriából, az Egyesült Királyságból és Hollandiából is érkeznek foglalások/autós hirdetés feladások.

Az elmúlt egy évben a rendszerben több mint 600 000 foglalást regisztráltak, egy felhasználó átlagosan 3-szor telekocsizott, illetve körülbelül 6 db autós hirdetést adott fel. Az utasok és autósok között van, aki minden alkalommal oszkározik, amikor útnak indul, de ezt évente csak néhányszor teszi (pl. hosszú hétvégéken, vagy csak nyáron, a fesztiválszezonban), de akad olyan is, aki ingázik, ezért naponta kétszer vagy hetente kétszer él ezzel a lehetőséggel. Az oszkáros közösségben az autósok inkább férfiak, az utasok pedig inkább nők, a legjellemzőbb korosztály a 25-34 év közöttieké.

A koronavírus-járvány ezen a területen is nyomot hagyott: az Oszkár saját, nem reprezentatív felmérése szerint, amelyben 850, korábban rendszeresen oszkározó, de jelenleg inaktív tagot kérdeztek meg, a járvány sokak életét teljesen átalakította. Majdnem háromnegyedüknek megváltoztak a körülményei, sokan kezdtek home office-ban dolgozni, távoktatásban tanulni, 18 százalékuknak a koronavírus miatt nem kell annyit utaznia, mint korábban. A válaszolók alig néhány százaléka mondta azt, hogy fél a covidtól, ezért nem tartja jó ötletnek a közös utazást.

A járványveszély csökkenésével viszont ismét emelkedni kezdett az utasok száma, egyre többen a nyári fesztiválokra is telekocsival indulnak. Sokan nemcsak kényelmi szempontok miatt választják az utazásnak ezt a módját, hanem a környezettudatosság és egyre inkább a költségeik csökkentése is befolyásolja a döntésüket. Ők minden bizonnyal felfigyeltek arra, amire már a Független Benzinkutak Szövetsége és energetikai szakértők is felhívták a figyelmet: a háború miatt gondok lehetnek az üzemanyag-ellátásban, ezért erősen ajánlott visszafogni a fogyasztást. Szintén erre ösztönöz a benzin és a kőolaj árának drasztikus emelkedése is, amit Magyarországon egyelőre kevésbé érzékelnek a vásárlók, azonban a hatósági árak eltörlése után valószínűsíthető, hogy a most fizetendő összeg közel kétszeresével kell majd szembesülni egy-egy tankolás során. Ezért mindenkinek érdemes már most felkészülni erre az időszakra és költségkímélőbb alternatívákat keresni, mint például a tömegközlekedés vagy a telekocsizás, akár autósként, akár utasként.

 

A legnépszerűbb Oszkár úticélok az elmúlt években

Év  Leggyakoribb viszonylat Megvalósult helyfoglalás (db)
2019 Budapest–Miskolc 300 ezer
2021 Szeged–Budapest 151 ezer
2022 I. félév Szeged–Budapest 79 ezer

Fektess be gyerekmesékbe: hamarosan startol a Meskete kampánya a Tőkeportálon

A közösségi gyermekmeseplatform, a Meskete grandiózus tervei közt szerepel mesterséges intelligencia integráció a nemzetközi terjeszkedéshez, gyerekbarát applikáció és rendezvényszervezés is. Akik a Tőkeportálon induló közösségi finanszírozási kampányba beszállnak, összesen 18-21 százalékos üzletrészt szerezhetnek. Emellett a cég meseíró pályázatot is hirdet.

Bővebben

A mesterséges intelligencia skálázhatóvá teheti még az időt is a startup-ökoszisztémában

Ha eseményekre az ember az AI avatárját tudná elküldeni, skálázhatóvá válna egy nem skálázható tényező, az idő – mondja Tarczali Patrícia, a Future Proof Consulting társalapítója. Fetter István, a CIB Bank Kisvállalkozások Szegmens Menedzsment vezetője szerint viszont lehet, hogy közel sem lesz olyan robbanásszerű az AI fejlődése, mint gondoljuk. Páros interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Sokkal inkább megéri a barátokra támaszkodni startupperként, mint a családtagokra

Szinte régiótól függetlenül a családjukra támaszkodnak a korai szakaszban lévő startupperek, ha pénzügyi támogatásról van szó. Pedig egy barát sokkal többet segíthet, főleg ha a startup-ökoszisztémában is jártas: hatékonyabban tud értékalapon tőkedonációt és tanácsot adni, vagy éppen bemutatni befektetőknek. Összefoglaltuk a Startup Genome elemzését.

Bővebben

Kiszáradt a magyar startuppiac – de valóban probléma ez?

Nincs Magyarországon elég jó és ambíciózus startup, ami most, hogy drasztikusan lecsökkent a startupokba befektethető tőke mennyisége, mutatkozik meg. Mi akkor a megoldás? A kevés, de jó minőségű startupok felemelésén dolgozni, vagy a különböző szinten lévő projektek edukálása és a most induló csapatok finanszírozása, hogy sok év múlva legyen lehetőségük sikersztorivá válni? Biás Csongor, Györkő

Bővebben

A nikotinfüggést csökkentő és az idősgondozás Airbnb-jét megálmodó csapat is bekerült start it @K&H inkubációs programjába

A K&H Csoporthoz kötődő nagyvállalati inkubációs program célja, hogy a bármely területről érkező csapatokat segítsék abban, hogy projektjüket fejlesszék, és elérjenek a következő érettségi fázisba. A program ehhez szakmai mentorációt, közösségi irodát és széles kapcsolati hálót is biztosít a résztvevőknek.

Bővebben

Vinnai Balázs: Pár év múlva lehet, már nem én, hanem egy AI hasonmásom fogja megnyitni a SMART Konferenciát

A SMART Konferenciát szervező IVSZ elnöke, Vinnai Balázs szerint a mesterséges intelligencia elterjedése azt az érzetet kelti az emberekben, mintha nem kéne a digitális alaptudás az AI használatához. Aki azonban igazán hatékony és termelékeny akar lenni, annak pont erre az alaptudásra kell támaszkodnia. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben

Miért éri meg virtuálisan prototípust készíteni a startupoknak, és hogyan zajlik ez egyáltalán?

Az innovációs projekteknek szóló Technocatalyst programban az Econ Engineering elérhetővé teszi a mérnöki szimulációk világát a startupoknak is. Hogyan tudja egy startup az Econnal virtuálisan megterveztetni a prototípusát? Mennyire szoros az együttműködés, mekkorák a költségek, és miért bízzon meg a startup az eddig ipari nagyvállalatoknak szolgáltató cégben? Kiglics Gábort, az Econ ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Bővebben

Gazdaságos 3D nyomtatógép és hisztikezelő gyereknevelési rendszer is nyert az első VOSZ Smart startupversenyen

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége azzal a céllal hozta létre a versenyt, hogy felkutassa az élet különböző területein születő innovációkat, és segítse ismertségük növelését. A fődíjat a 3D nyomtatást megkönnyítő ReFilamer hozta el.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások