Hirdetés

A jövőben bőröndméretű hordozható töltőállomással is gondoskodhatunk elektromos járműveink töltéséről

Az elektromosautó-töltőkkel foglalkozó cég, a ZipCharge kifejlesztett egy szállítható töltőállomást. A londoni startup új, nyilvános töltőit lényegesen gyorsabb és könnyebb felállítani és üzembe helyezni, mint egy hagyományos, helyhez kötött egységet. A GoHub bőröndméretű, hordozható külső akkumulátorokkal működik.

A ZipCharge GoHub névre keresztelt eszköze egy fix állomásból és legfeljebb tíz külső akkumulátorból áll. Utóbbiak egy bőröndre hasonlítanak, amik kiguríthatók az állomásról és odavihetők a töltendő elektromos járműhöz. A töltőállomást, mely két méretben elérhető, úgy alakították ki, hogy elférjenek egy parkolóhelyen. A töltésről váltóáram gondoskodik.

A ZipCharge azt állítja, hogy a GoHub akár háromszor olcsóbb is lehet, mint egy hagyományos utcai töltőállomás, és szintén háromszor olyan gyors a felállítása egy helyhez kötött társával szemben, ezáltal sokkal megtérülőbb beruházást jelent.

A GoHub kialakíthatóságának rugalmassága lehetővé teszi, hogy ott állítsák fel, ahol a villamos hálózat a lehető legjobban elbírja az extra terhelést.

A GoHub képes kétirányú töltésre, vagyis szükség esetén vissza tud táplálni áramot a hálózatba, ezáltal stabilizálva azt, de a funkciónak köszönhetően olcsóbb is tud lenni a szolgáltatás. Jót tesz az árazásnak az is, hogy a hordozható akkumulátoros kialakítás lehetővé teszi, hogy éjszaka olcsóbb áramot raktározzon el másnapra az állomás. A GoHub egyértelmű díjszabással dolgozik: egy font, dollár vagy euró négy kilowattóra áramért, egyéb költség nincs, így az elektromos járművek tulajdonosai könnyen megtervezhetik kiadásaikat.

A tiszta energia hívei

A töltőállomás több mint száz kilowattórányi, második életciklusát töltő akkumulátort használ tiszta energia tárolására. Egy elektromos autó akkumulátora 4-6 év után már nem ad le elegendő teljesítményt egy autó meghajtásához, de töltőállomások energiájának tárolására még tökéletesen alkalmas. Miután éveket töltöttek ebben a felhasználásban is, az akkumulátorokat újrahasznosítják.

Az elektromos járművel közlekedők előre lefoglalhatják a GoHub egyik töltőjét egy telefonos alkalmazáson keresztül. Ilyenkor a lefoglalt töltőt rejtő ajtó automatikusan nyílik, ahogy a vezető megközelíti azt. A GoHub állomások rendelkeznek esővízgyűjtővel, Wi-Fi hotspottal és egy szélturbinával is, ami megújuló energiát termel.

A ZipCharge társalapítója, Jonathan Carrier elmondta, hogy cége a világ első, vertikálisan integrált energiatöltő-szolgáltatója kíván lenni, kényelmesen, tiszta árammal kiszolgálva emberek százmillióit. Azt jósolja, hogy a GoHub a termék sokoldalúsága miatt az évtized végére felváltja a hagyományos otthoni töltőket. A vállalat által fejlesztett technológia Carrier szerint lehetővé teszi, hogy zöldenergiával megtermelt árammal hajtsanak meg autókat és elektromos berendezéseket. A ZipCharge startup több díjat is nyert már innovációjáért. „Az a merész célunk, hogy 2030-ig 100 000 GoHubot telepítsünk világszerte az energiademokrácia támogatására” – mondta az alapító.

Forrás: AutoPro, Autoexpress

A mesterséges intelligencia skálázhatóvá teheti még az időt is a startup-ökoszisztémában

Ha eseményekre az ember az AI avatárját tudná elküldeni, skálázhatóvá válna egy nem skálázható tényező, az idő – mondja Tarczali Patrícia, a Future Proof Consulting társalapítója. Fetter István, a CIB Bank Kisvállalkozások Szegmens Menedzsment vezetője szerint viszont lehet, hogy közel sem lesz olyan robbanásszerű az AI fejlődése, mint gondoljuk. Páros interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Sokkal inkább megéri a barátokra támaszkodni startupperként, mint a családtagokra

Szinte régiótól függetlenül a családjukra támaszkodnak a korai szakaszban lévő startupperek, ha pénzügyi támogatásról van szó. Pedig egy barát sokkal többet segíthet, főleg ha a startup-ökoszisztémában is jártas: hatékonyabban tud értékalapon tőkedonációt és tanácsot adni, vagy éppen bemutatni befektetőknek. Összefoglaltuk a Startup Genome elemzését.

Bővebben

Kiszáradt a magyar startuppiac – de valóban probléma ez?

Nincs Magyarországon elég jó és ambíciózus startup, ami most, hogy drasztikusan lecsökkent a startupokba befektethető tőke mennyisége, mutatkozik meg. Mi akkor a megoldás? A kevés, de jó minőségű startupok felemelésén dolgozni, vagy a különböző szinten lévő projektek edukálása és a most induló csapatok finanszírozása, hogy sok év múlva legyen lehetőségük sikersztorivá válni? Biás Csongor, Györkő

Bővebben

A nikotinfüggést csökkentő és az idősgondozás Airbnb-jét megálmodó csapat is bekerült start it @K&H inkubációs programjába

A K&H Csoporthoz kötődő nagyvállalati inkubációs program célja, hogy a bármely területről érkező csapatokat segítsék abban, hogy projektjüket fejlesszék, és elérjenek a következő érettségi fázisba. A program ehhez szakmai mentorációt, közösségi irodát és széles kapcsolati hálót is biztosít a résztvevőknek.

Bővebben

Vinnai Balázs: Pár év múlva lehet, már nem én, hanem egy AI hasonmásom fogja megnyitni a SMART Konferenciát

A SMART Konferenciát szervező IVSZ elnöke, Vinnai Balázs szerint a mesterséges intelligencia elterjedése azt az érzetet kelti az emberekben, mintha nem kéne a digitális alaptudás az AI használatához. Aki azonban igazán hatékony és termelékeny akar lenni, annak pont erre az alaptudásra kell támaszkodnia. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben

Miért éri meg virtuálisan prototípust készíteni a startupoknak, és hogyan zajlik ez egyáltalán?

Az innovációs projekteknek szóló Technocatalyst programban az Econ Engineering elérhetővé teszi a mérnöki szimulációk világát a startupoknak is. Hogyan tudja egy startup az Econnal virtuálisan megterveztetni a prototípusát? Mennyire szoros az együttműködés, mekkorák a költségek, és miért bízzon meg a startup az eddig ipari nagyvállalatoknak szolgáltató cégben? Kiglics Gábort, az Econ ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Bővebben

Gazdaságos 3D nyomtatógép és hisztikezelő gyereknevelési rendszer is nyert az első VOSZ Smart startupversenyen

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége azzal a céllal hozta létre a versenyt, hogy felkutassa az élet különböző területein születő innovációkat, és segítse ismertségük növelését. A fődíjat a 3D nyomtatást megkönnyítő ReFilamer hozta el.

Bővebben

Az ember bármikor beavatkozhat a mesterséges intelligencia működésébe – erre ad garanciát az Unió AI szabályozása

Komoly nyomon követési és naplózási rendszert kell annak kiépítenie, aki bizonyos területeken mesterséges intelligenciát alkalmazó szoftvert szeretne forgalmazni az EU-ban.  Az új uniós rendelet, az AI Act ezt azért is írja elő, hogy bármikor közbe tudjon lépni az ember az AI működésébe, ha szükséges. Összefoglaltuk a Pokó Diána mesterséges intelligencia és technológiai szakjogásszal készült interjúnkat.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások