Hirdetés

Van esélyünk az új Facebook-algoritmus ellen?

növekedés

A Facebook legújabb algoritmus frissítése megmutatta a világnak, hogy mennyire függenek a marketing szakemberek, a social media menedzserek és a tartalomgyártók, influencerek is. Van-e bármilyen hackelési lehetőség, vagy kiskapu ellene? Ennek járt utána Geoff Desreumaux szakértő.

A Facebook célja nagyon nemes volt a frissítéssel: arra hivatkoztak, hogy szeretnék, ha több személyes tartalommal találkozna a felhasználó, és a beszélgetések is a saját ismerőseinkkel és barátainkkal zajlanának, nem mindig csak a fizetett promóciókkal találkoznánk. Összességében tehát ennek érdekében az algoritmus azt figyeli, hogy „jelentőségteljes beszélgetések” alakuljanak ki. A kérdés ugye csak az, hogy mi számít neki értelmesnek, vagy jelentőségteljesnek…

Feltételezhetjük ezekre alapozva, hogy a rangsorolás alapja nem a likeok és megosztások száma lesz, hanem a kommentek mennyisége. A sok hozzászólással rendelkező posztokat sorolja tehát a hírfolyam elejére? Geoff Desreumaux az alábbi mémmel kísérletezett. Arra kérte a követőit és ismerőseit, hogy szóljanak hozzá a képhez, és osszák meg a tapasztalataikat – akkor, ha a feed tetején látják a mémet.

„Általában egy random macskás mém egyáltalán nem járul hozzá a Facebook profilomhoz. Ez nem az, amit az emberek várnak tőlem – hiszen én egy marketing szakember vagyok. De ezúttal meghívtam őket, hogy vegyenek részt. Azt is megkértem tőlük, hogy tegyék meg észrevételeiket a hozzászólásról minden alkalommal, amikor a hírcsatorna tetején látják. Normális esetben ez legfeljebb egyszer lehetett volna a régi rendszer szerint.”

A teszt eredményeként 5 nap alatt mindössze 37 reakció érkezett – ami elnézve Geoff követőtáborát nagyon csekély. Ellenben 128 hozzászólást lett a poszt alatt, ami hihetetlen sok. A kommentek ráadásul jelentős részben olyan emberektől érkeztek, akikkel nincs aktív kapcsolata. Egyetlen egy ember sem osztotta meg, mégis a valaha volt legnagyobb elérés született meg a béna macskás képpel. További váratlan eredmény, hogy a hozzászólásokból kiderült, hogy az emberek között többen is látták ötnél többször a posztot a hírfolyam elején – ez korábban elképzelhetetlen lett volna.

„Az eset megerősítette a hipotézisemet, miszerint a Facebook algoritmusai nem lettek kijátszhatatlanok. Az is kiderült, hogy a Facebook egyre intelligensebb, de érzelmei nincsenek, és ezáltal nem tudta pontosan megállapítani, hogy mi az értelmes beszélgetés, és mi csak egy kommentáradat.” – írja a tesztelő szakember.

Ami a tanulság lehet számunkra a márkánk Facebook oldalának üzemeltetése viszonylatában az az, hogy a megosztások és like-számok helyett a kommentek mennyiségére kell koncentrálnunk a jövőben. Ha értékes contentet osztunk meg magunkról, innovációinkról, vagy bármilyen inspiráló tartalmat tudunk generálni – azzal nem lőhetünk mellé. A Facebook minél értékteremtőbb, személyes posztokat szeretne látni, és valószínű ezt a minőségi tartalomgyártást az oldalad követői sem tudják majd szó nélkül hagyni.

 

Fektess be gyerekmesékbe: hamarosan startol a Meskete kampánya a Tőkeportálon

A közösségi gyermekmeseplatform, a Meskete grandiózus tervei közt szerepel mesterséges intelligencia integráció a nemzetközi terjeszkedéshez, gyerekbarát applikáció és rendezvényszervezés is. Akik a Tőkeportálon induló közösségi finanszírozási kampányba beszállnak, összesen 18-21 százalékos üzletrészt szerezhetnek. Emellett a cég meseíró pályázatot is hirdet.

Bővebben

A mesterséges intelligencia skálázhatóvá teheti még az időt is a startup-ökoszisztémában

Ha eseményekre az ember az AI avatárját tudná elküldeni, skálázhatóvá válna egy nem skálázható tényező, az idő – mondja Tarczali Patrícia, a Future Proof Consulting társalapítója. Fetter István, a CIB Bank Kisvállalkozások Szegmens Menedzsment vezetője szerint viszont lehet, hogy közel sem lesz olyan robbanásszerű az AI fejlődése, mint gondoljuk. Páros interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Sokkal inkább megéri a barátokra támaszkodni startupperként, mint a családtagokra

Szinte régiótól függetlenül a családjukra támaszkodnak a korai szakaszban lévő startupperek, ha pénzügyi támogatásról van szó. Pedig egy barát sokkal többet segíthet, főleg ha a startup-ökoszisztémában is jártas: hatékonyabban tud értékalapon tőkedonációt és tanácsot adni, vagy éppen bemutatni befektetőknek. Összefoglaltuk a Startup Genome elemzését.

Bővebben

Kiszáradt a magyar startuppiac – de valóban probléma ez?

Nincs Magyarországon elég jó és ambíciózus startup, ami most, hogy drasztikusan lecsökkent a startupokba befektethető tőke mennyisége, mutatkozik meg. Mi akkor a megoldás? A kevés, de jó minőségű startupok felemelésén dolgozni, vagy a különböző szinten lévő projektek edukálása és a most induló csapatok finanszírozása, hogy sok év múlva legyen lehetőségük sikersztorivá válni? Biás Csongor, Györkő

Bővebben

A nikotinfüggést csökkentő és az idősgondozás Airbnb-jét megálmodó csapat is bekerült start it @K&H inkubációs programjába

A K&H Csoporthoz kötődő nagyvállalati inkubációs program célja, hogy a bármely területről érkező csapatokat segítsék abban, hogy projektjüket fejlesszék, és elérjenek a következő érettségi fázisba. A program ehhez szakmai mentorációt, közösségi irodát és széles kapcsolati hálót is biztosít a résztvevőknek.

Bővebben

Vinnai Balázs: Pár év múlva lehet, már nem én, hanem egy AI hasonmásom fogja megnyitni a SMART Konferenciát

A SMART Konferenciát szervező IVSZ elnöke, Vinnai Balázs szerint a mesterséges intelligencia elterjedése azt az érzetet kelti az emberekben, mintha nem kéne a digitális alaptudás az AI használatához. Aki azonban igazán hatékony és termelékeny akar lenni, annak pont erre az alaptudásra kell támaszkodnia. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben

Miért éri meg virtuálisan prototípust készíteni a startupoknak, és hogyan zajlik ez egyáltalán?

Az innovációs projekteknek szóló Technocatalyst programban az Econ Engineering elérhetővé teszi a mérnöki szimulációk világát a startupoknak is. Hogyan tudja egy startup az Econnal virtuálisan megterveztetni a prototípusát? Mennyire szoros az együttműködés, mekkorák a költségek, és miért bízzon meg a startup az eddig ipari nagyvállalatoknak szolgáltató cégben? Kiglics Gábort, az Econ ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Bővebben

Gazdaságos 3D nyomtatógép és hisztikezelő gyereknevelési rendszer is nyert az első VOSZ Smart startupversenyen

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége azzal a céllal hozta létre a versenyt, hogy felkutassa az élet különböző területein születő innovációkat, és segítse ismertségük növelését. A fődíjat a 3D nyomtatást megkönnyítő ReFilamer hozta el.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások