Hirdetés

Az export mellett a belföldi kereskedelemben is nagyon megy a BioTechUSA

A több mint 20 éves BioTechUSA-cégcsoport 2021-es éve is dinamizmussal és innovációval telt: jelentősen növelte árbevételét, stabilizálta a Scitec Nutritiont, óbudai székháza elnyerte Az Év Irodája verseny fődíját, elkezdte korábbi irodaépülete átépítését, illetve a szadai logisztikai központjának bővítését. A fentieken túl számos új terméket dobott piacra, több országban elindította a Lifestyle Program névre hallgató életmódprogramját, bővítette influencer állományát, megsokszorozta közösségi média jelenlétét és sajtómegjelenései számát, valamint kiemelt figyelmet szentel a társadalmi felelősségvállalásnak.

A BioTechUSA Európa egyik legnagyobb étrendkiegészítő gyártójaként és forgalmazójaként jelenleg több mint 100 országban, 24 webshoppal, 270 franchise üzlettel és 4500 partnerrel van jelen. A BioTechUSA-n túl a cégcsoporthoz további három márka tartozik: Magyarország egyik legnépszerűbb étrendkiegészítő webáruháza, a Builder, az átlag vitaminfogyasztókat megszólító új multibrand webáruház, a VitaminShop és a Scitec Nutrition. A kizárólagos magyar tulajdonú, 1800 munkatársat számláló vállalat sikerét elsősorban minőségi termékportfóliójának köszönheti, melyet a fogyasztói visszajelzésekkel összhangban folyamatosan fejleszt. Aktuális termékkínálata mintegy 1500 termékből áll, így támogatva a legkülönfélébb vásárlói célokat.

„Történetünk eddigi legsikeresebb éve van mögöttünk. Jelentősen növeltük árbevételünket, összességében pedig minden értékesítési csatornánkon növekményt értünk el!”

– összegzi 2021-et Lévai Bálint vezérigazgató, tulajdonos. „Hatalmas teljesítmény ez egy olyan piaci környezetben, ahol a pandémia hatására a piaci dinamikák egészen újszerűen érintettek bennünket. Visszafogtak az időszakos lezárások, főleg a nyugat-európai régióban. Új kihívások elé állított bennünket a felgyorsult digitalizáció és az online értékesítés. Megbirkóztunk az elszálló alapanyagárakkal és logisztikai költségekkel. Kezdetben azért aggódtunk, hogy a termékeinket piacra tudjuk juttatni a lezárások ellenére is, ma a legnagyobb kihívásunk az, hogy megfelelő mennyiségben biztosítsuk az alapanyagokat a gyártáshoz. Ismét stabil, növekedő pályára állítottuk a Scitec Nutritiont, tovább folytattuk a BioTechUSA-val való összehangolását. 2022-ben a cég történetének legnagyobb beruházási hullámát indítjuk el. Befejezzük Huszti úti irodaépületünk rekreációs helyiségekkel és több száz további munkaállomással való bővítését, felállítjuk automata raktárunkat Szadán, új technológiákat vezetünk be, hogy innovatív termékeket gyárthassunk és zöldebb csomagolásba csomagolhassunk!” – avat be terveikbe vezérigazgató.

Segítő márkák egy kézben

Sok munkát igényel a BioTechUSA és a Scitec márkák összehangolása, az utóbbi koncepcionális újrafogalmazása. A cégcsoport kötelességének érzi, hogy a több mint 20 éve felhalmozott sporttáplálkozási tudást átadja. Küldetésük, hogy kortól, nemtől és egyéni céloktól függetlenül mindenki kihozza magából a maximumot és ebben a vállalat termékeivel és szaktanácsadással a megfelelő partner. Amíg a BioTechUSA lifestyle márkaként a “The Feeling of Success” mottóval az átlagemberekhez szól, addig a Scitec a “Make a Difference” szlogenjével az edzőtermi edzést életvitelszerűen komolyan gondolókat szolgálja ki. A két márkán egy irodaházban, egymás tapasztalataiból építkezve, külön csapatok dolgoznak, hogy a márkaüzenetek minél több platformon és minél változatosabban érjenek el a fogyasztókhoz.

A szakértők által összeállított BioTechUSA Lifestyle Programba eddig több mint 200 000 ember regisztrált. Egy részletes kérdőív kitöltését követően a program személyre szabott étrendkiegészítő csomagot ajánl, mely megvásárlásával ingyenes étrendet és edzéstervet kapunk. A sikeres magyar fogadtatást követően a program elstartolt Ausztriában, Szlovákiában, Franciaországban és Németországban.

Az influencer marketinggel a cégcsoport mára nemzetközi szinten foglalkozik, influencerei között vannak milliós és többszázezres elérésűek, mint Ulisess, Stephanie Davis, Sergi Constance és William Bonac, valamint számos mikroinfluencer is. 2021-ben a BioTechUSA-hoz csatlakozott például Dukai Regina, Iszak Eszter és Nyári Diána, illetve sikeres fogyást ért el Kajdi Csaba, Katz Dávid és Zsozéatya is. A Scitec olyan sportolókkal dolgozik Magyarországon, mint Kathi Béla, Tóth Dániel, Dudás Ádám és Szmereka László. A cégcsoport vitaminshop.hu projektjéhez pedig Ruzsa Magdi csatlakozott.

Augusztusban a BioTechUSA az összes influencerét meginvitálta egy 4 napos meetup-ra, ahol különböző változatos programokon, illetve tartalomgyártáson vehettek részt az idelátogatók. A cégcsoport 2021-ben összesen 20 eseményen vett részt, 16 belföldön, 4 pedig külföldön valósult meg. A 8 saját rendezvényen belül megtartottak olyan tradicionális rendezvényeket, mint a Scitec Megateszt, a Scitec Muscle Beach, a BioTechUSA Lifestyle Day és a Scitec Superbody. Erős jelenlétük van az edzőtermi hálózatban és sikeres szerződéseket kötöttek számos sportegyesülettel.

Jelenleg 16 egyesületet és csapatot támogatnak több mint 8 sportágban.

Értékesítés minden platformon

A BioTechUSA Kereskedelmi Osztálya azon dolgozik, hogy fenntartsa a vállalat európai TOP5-ben elfoglalt helyét az étrendkiegészítő iparágban, mely az ún. omni-channel értékesítési stratégián alapszik. A cégcsoport ugyanis nemcsak webáruházakban és boltokban árulja termékeit, hanem több ezer, partnerek által üzemeltetett értékesítési ponton is, például hipermarketekben, élelmiszerláncokban, drogériákban és töltőállomásokon.

2021-ben a testvérmárka Scitec Nutrition esetében a partneri bizalom visszanyerésén, az új design megismertetésén és a márka megerősítésén, a BioTechUSA esetében pedig a további növekedésen dolgoztak. “Mindkét márka számos új országban jelent meg, több piacon áttértünk a direkt értékesítésre, illetve már meglévő országokban is sikeresen meghosszabbítottuk szerződéseinket. Külföldön 6 új boltot nyitottunk és több üzletláncba is bekerültünk. Elindult európai webshopunk, ahol az online áruházzal nem rendelkező EU országokat szolgáljuk ki, illetve több országban elindítottuk hűségprogramunkat.” – tájékoztat tavalyi eredményeikről Lévai Balázs értékesítési stratégiáért felelős kereskedelmi igazgató, tulajdonos.

Az export mellett egyébként a belföldi kereskedelem is jelentősen növekedett. Elindult a Scitec törzsvásárlói program, megnyitották első új designos Scitec üzletüket az Etele Plázában, illetve első új designos Builder üzletüket Miskolcon.

Szada a világ közepe”

A BioTechUSA gyártó- és logisztikai központját Szadán alakította ki, a Scitec akvizíciója során pedig annak dunakeszi üzeme és budapesti raktára is bekapcsolódott a cégcsoport termelésébe és a logisztikába. A világon kevés étrendkiegészítő cég mondhatja el magáról, hogy saját gyárral rendelkezik, mely lehetőséget ad arra, hogy a fogyasztói igényeket gyorsan, flexibilisen és magas minőségben kiszolgálják.

A cégcsoport számára fontos, hogy vásárlóik speciális igényeire is tudjanak megoldással szolgálni. Portfoliójukban megtalálhatóak cukor- és laktózmentes termékek, de a gluténérzékenységgel élők, vagy a vegán életmódot folytatók is fellelhetik a számukra megfelelő verziót kínálatukban. Termékeik ízvilágát úgy alakítják ki, hogy fogyasztásuk élményt jelentsen és változatos legyen. A klasszikus étrendkiegészítő formulák, tabletták, kapszulák mellett egyre inkább előtérbe kerülnek a dúsított élelmiszerek, amelyek megjelenési formájukat, élvezeti értéküket tekintve a normál, közfogyasztásra szánt élelmiszerekhez hasonlítanak, de tápláló funkciójukon túl bizonyított pozitív élettani hatásokkal bírnak.

“A cég termékfejlesztéseit egy saját, 25 fős, főként élelmiszermérnökökből álló csapat jegyzi. Tavaly 322 új terméket és ízt dobtunk piacra, többek között egy komplett vegán termékcsaládot, a Protein Dessert Bar névre hallgató, desszertélményt nyújtó fehérjeszeletet és a Prenatal várandós multivitamint” – tájékoztat Markovics Diána ellátási területekért felelős vezérigazgató-helyettes.

A gyár és a raktárkomplexum folyamatait korszerű vállalatirányítási rendszer fedi le, mely kiemelt szempontnak tekinti a termékek minőségét és a fogyasztók elégedettségét. Az IFS-rendszert egy 40 fős minőségirányítási csoport működteti, akik a gyártással szoros együttműködésben dolgoznak, mely magába foglalja az ellenőrző laborok működését, a minőségügyi és gyártásközi minőségellenőrzési feladatokat, valamint a belső auditokat.

A BioTechUSA szadai központja a közeljövőben közel 7000 négyzetméterrel bővül, mely expanzió lehetővé teszi az optimális készletezési stratégiának megfelelő készlettartást. Terveik szerint 2022-ben üzembe helyezik az „árut az emberhez” elven működő automata komissiózó raktárukat, amely nemcsak a logisztikai folyamatok hatékonyságát javítja, de a beérkező rendelések gyorsabb kiszolgálását is lehetővé teszi. Párhuzamosan zajlik dunakeszi gyártóbázisuk korszerűsítése, valamint egyéb gyártástechnológiai beruházások is, amelyek újabb piackedvenc termékek előállítását teszik majd lehetővé.

Nemcsak egy cég, egy értékrend

Több tízmilliárdos céget építeni nem könnyű, de megőrizni a kezdeti vállalati kultúrát még nehezebb, a BioTechUSA-nak azonban sikerült. Ma is jó hangulat uralkodik az óbudai székházban, a szellemi munkakörök tekintetében pedig a munka-magánélet egyensúlya ideális. A pandémia alatt annyira sikeresen működött az otthoni munkavégzés, hogy úgy döntöttek, a továbbiakban sem állnak vissza a korábbi modellre, heti 2 nap továbbra is home office.

„Ez a cég azért működik, mert van egy nagyon jó csapatunk, tele nyílt tekintetű, ambiciózus emberrel, akiknek hasonló az értékrendjük, mint a miénk. Nyitottak az új ötletekre, a megoldás érdekében képesek kompromisszumot kötni és tudnak csapatban dolgozni” – foglalja össze Lévai Bálint vezérigazgató, tulajdonos, hogy szerinte mitől képes a cégcsoport közösségként működni.

Az alkalmazottak átlagéletkora csupán 33 év. A cégcsoportnál az iparági átlagnál magasabb, azaz 49% a női munkavállalók aránya, mely megoszlás a közép- és felsővezetők körében megtalálható női menedzserekre is igaz. A gendersemleges szemléletet jól mutatja, hogy azonos munkakörben dolgozó, hasonló tapasztalattal rendelkező női és férfi munkavállalók esetében sem bérezés, sem egyéb tekintetben nem tesznek semmiféle különbséget. A kismamákat visszavárják és igyekeznek olyan lehetőségeket kínálni számukra, amely összeegyeztethető a családi élettel.

Impozáns és komfortos új székházat építettek Óbudán, mellyel elhozták Az Év Irodája verseny fődíját. A zsűri méltatása alapján nemcsak az épületet, hanem a „BioTechUSA-sztorit”, a vállalati kultúrát és az élhető munkahelyet díjazták, mely megerősítette őket abban, hogy jó úton haladnak. 2020 után tavaly is bekerültek a Szerethető Munkahelyek közé nagyvállalati kategóriában.

Érzelmileg megélni a sikereket

Nagy figyelmet fordítanak arra, hogy visszaadjanak a közösség számára. Társadalmi felelősségvállalási programjuk éves keretösszege 100 millió forint, melynek felhasználása során egyrészről támogatják azokat az óbudai és szadai közösségeket, amelyek otthont adnak irodájuknak és gyáruknak. Másrészről olyan civil szervezetek munkáját segítik, mint a Magyar Élelmiszerbank Egyesület, a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet, a Magyar Vöröskereszt vagy éppen a Budapest Bike Maffia. Igyekeznek a sport erejével gyűjteni karitatív célokra is. Hagyományos női szépségversenyük, a Lifestyle Day az „Együtt könnyebb” Női Egészségért Alapítvány munkáját támogatta, akik az endometriózissal küzdő nők számára nyújtanak segítséget. Jelentős készpénzadományt adtak át a BioTechUSA Ultrabalaton Charity során is, mellyel sérült gyermekek gyógykezeléséhez járultak hozzá. Végezetül pedig hangsúlyt fektetnek az egészségügyben dolgozók immunvédelmének biztosítására, oktatási intézmények eszközparkjának megújítására és kórházak felszerelésére is. A Prenatal várandós vitamin eladásából befolyó összegből például CTG-gépet vásároltak az Óbudai Szent Margit Kórház számára.

Társadalmi felelősségvállalási programjuk elindításával egyidejűleg intenzív sajtókommunikációba is kezdtek, melynek eredményeképpen milliókhoz juttattak el olyan fontos ügyeket, mint a hajléktalanság, éhezés, időskori gondozás és gyermekvédelem.

A BioTechUSA Társadalmi Szerepvállalása 2021-ben

„Számunkra a ‘The Feeling of Success’ nemcsak egy szlogen, komoly felelősséget is jelent. Őszintén hisszük, hogy akkor vagyunk a legsikeresebbek, ha minél többet adunk vissza a közösség számára. Nagyon fontosnak tartjuk, hogy a gazdasági sikereinket érzelmileg is megéljük és nagyon jó, hogy tudunk nemcsak gazdaságilag, de érzelmileg is fontos dolgokra költeni.” – indokolják a Lévai testvérek adományozási tevékenységüket.

Legfontosabb 2021-es adatok

  • árbevétel: 57 milliárd forint
  • forgalomnövekedés: 20 milliárd forint (Scitec akvizíciónak köszönhetően)
  • kifizetett bruttó bérek összege: 7.41 milliárd forint
  • várható adóteljesítmény: 9.03 milliárd forint
  • 15.88 milliárd forint összegben szerződtek magyar alvállalkozóikkal

Fotó: www.biotechusa.hu

A mesterséges intelligencia skálázhatóvá teheti még az időt is a startup-ökoszisztémában

Ha eseményekre az ember az AI avatárját tudná elküldeni, skálázhatóvá válna egy nem skálázható tényező, az idő – mondja Tarczali Patrícia, a Future Proof Consulting társalapítója. Fetter István, a CIB Bank Kisvállalkozások Szegmens Menedzsment vezetője szerint viszont lehet, hogy közel sem lesz olyan robbanásszerű az AI fejlődése, mint gondoljuk. Páros interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Sokkal inkább megéri a barátokra támaszkodni startupperként, mint a családtagokra

Szinte régiótól függetlenül a családjukra támaszkodnak a korai szakaszban lévő startupperek, ha pénzügyi támogatásról van szó. Pedig egy barát sokkal többet segíthet, főleg ha a startup-ökoszisztémában is jártas: hatékonyabban tud értékalapon tőkedonációt és tanácsot adni, vagy éppen bemutatni befektetőknek. Összefoglaltuk a Startup Genome elemzését.

Bővebben

Kiszáradt a magyar startuppiac – de valóban probléma ez?

Nincs Magyarországon elég jó és ambíciózus startup, ami most, hogy drasztikusan lecsökkent a startupokba befektethető tőke mennyisége, mutatkozik meg. Mi akkor a megoldás? A kevés, de jó minőségű startupok felemelésén dolgozni, vagy a különböző szinten lévő projektek edukálása és a most induló csapatok finanszírozása, hogy sok év múlva legyen lehetőségük sikersztorivá válni? Biás Csongor, Györkő

Bővebben

A nikotinfüggést csökkentő és az idősgondozás Airbnb-jét megálmodó csapat is bekerült start it @K&H inkubációs programjába

A K&H Csoporthoz kötődő nagyvállalati inkubációs program célja, hogy a bármely területről érkező csapatokat segítsék abban, hogy projektjüket fejlesszék, és elérjenek a következő érettségi fázisba. A program ehhez szakmai mentorációt, közösségi irodát és széles kapcsolati hálót is biztosít a résztvevőknek.

Bővebben

Vinnai Balázs: Pár év múlva lehet, már nem én, hanem egy AI hasonmásom fogja megnyitni a SMART Konferenciát

A SMART Konferenciát szervező IVSZ elnöke, Vinnai Balázs szerint a mesterséges intelligencia elterjedése azt az érzetet kelti az emberekben, mintha nem kéne a digitális alaptudás az AI használatához. Aki azonban igazán hatékony és termelékeny akar lenni, annak pont erre az alaptudásra kell támaszkodnia. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben

Miért éri meg virtuálisan prototípust készíteni a startupoknak, és hogyan zajlik ez egyáltalán?

Az innovációs projekteknek szóló Technocatalyst programban az Econ Engineering elérhetővé teszi a mérnöki szimulációk világát a startupoknak is. Hogyan tudja egy startup az Econnal virtuálisan megterveztetni a prototípusát? Mennyire szoros az együttműködés, mekkorák a költségek, és miért bízzon meg a startup az eddig ipari nagyvállalatoknak szolgáltató cégben? Kiglics Gábort, az Econ ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Bővebben

Gazdaságos 3D nyomtatógép és hisztikezelő gyereknevelési rendszer is nyert az első VOSZ Smart startupversenyen

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége azzal a céllal hozta létre a versenyt, hogy felkutassa az élet különböző területein születő innovációkat, és segítse ismertségük növelését. A fődíjat a 3D nyomtatást megkönnyítő ReFilamer hozta el.

Bővebben

Az ember bármikor beavatkozhat a mesterséges intelligencia működésébe – erre ad garanciát az Unió AI szabályozása

Komoly nyomon követési és naplózási rendszert kell annak kiépítenie, aki bizonyos területeken mesterséges intelligenciát alkalmazó szoftvert szeretne forgalmazni az EU-ban.  Az új uniós rendelet, az AI Act ezt azért is írja elő, hogy bármikor közbe tudjon lépni az ember az AI működésébe, ha szükséges. Összefoglaltuk a Pokó Diána mesterséges intelligencia és technológiai szakjogásszal készült interjúnkat.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások