Hirdetés

40 millió eurós tőkeemelés a csomagolóanyagos startupnál

A Packhelp, az európai piac vezető, egyedi csomagolásokkal foglalkozó menedzselt piactere lezárta 40 millió eurós Series B tőkeemelési körét, jelentette be a befektetésben részt vevő budapesti székhelyű PortfoLion Capital Partners. A régió egyik és a lengyel piac eddigi legnagyobb Series B befektetésében a PortfoLion és a párizsi székhelyű InfraVia növekedési alapja mellett az FJ Labs és az Európai Befektetési Bank szintén részt vett. A frissen bevont tőkével a társaság megerősíti jelenlétét a nyugat-európai piacon, továbbfejleszti a csomagolóanyag gyártást és rendelést automatizáló szoftveres megoldását, valamint növeli a fenntartható termékcsomagolások iránti elköteleződését.

A Packhelp egy modern menedzselt csomagolási piactér, mely lehetővé teszi, hogy a legkisebb, kézműves online kereskedelmi márkáktól egészen a legnagyobb vállalatokig minden cég hozzáférhessen a legjobb ajánlatokhoz az egyedi csomagolások piacán. 2016-os indulása óta a platform több mint 50 000 vásárlót szolgált ki 30 országban világszerte, köztük olyan brandeket, mint a H&M, az Uber Eats vagy a Copenhagen Grooming. 2020-ban a cég első helyen szerepelt a leggyorsabban fejlődő közép-európai tech vállalkozásokat felsorakoztató Deloitte Fast 50 rangsorában.
A Series B körrel együtt az alapítás óta bevont tőke elérte az 52 millió eurót. A tranzakcióban a kör új befektetői mellett a Packhelp korábbi, nemzetközi befektetői, mint a White Star Capital, Speedinvest, ProFounders, Market One Capital és az Inovo szintén részt vettek. A társaság a megerősített pénzügyi hátterére támaszkodva felgyorsítja nemzetközi terjeszkedését és ezzel párhuzamosan tovább bővíti beszállítói hálózatát Európában és az Egyesült Királyságban egyaránt. Továbbá a bevont tőke segítségével helyi értékesítési, raktározási és szállítási infrastruktúra kiépítésén keresztül tervezi vezető pozíciójának megerősítését meglévő piacain.
A bevont forrásból a Packhelp továbbfejleszti közép és nagyvállalati SaaS (Software-as-a-Service) megoldását, mely támogatja a nagyobb csomagforgalmat bonyolító kereskedők beszerzési és beszállítókezelési folyamatainak hatékonyságnövelését. A megoldás az automatizált folyamatoknak, valamint az árak és átfutási idők elemzésének köszönhetőn hozzájárul az alacsony digitalizációval és elavult rendszerekkel küzdő csomagolóanyag-ipar ellátási láncainak modernizálásához.

“Részvétel az ugrásszerűen fejlődő e-kereskedelemben, fenntarthatóság, globális célok: a Packhelp minden területen képes kiemelkedőt alkotni, ami nem csak a csomagolási iparág modernizálásához, hanem a saját, kiemelkedő fejlődésükhöz is jelentősen hozzájárul” – emelte ki Győrbiró Tibor, a PortfoLion partnere.
A 40 millió eurós tőkeemelés lehetőséget nyújt arra is, hogy a menedzsment továbbfejlessze fenntarthatósági törekvéseit a szolgáltatásban és a belső folyamatokban egyaránt. A cég minden termékcsaládjában kiemelt figyelmet fordít fenntartható alternatívák biztosítására, 2020-ban az értékesített csomagolóeszközeik 65%-a újrahasznosított anyagokból készült, 92%-a pedig további újrahasznosításra alkalmas volt. A Packhelp fenntarthatósági céljai között szerepel az újrafelhasználható csomagolás tesztelése, valamint a szén-dioxid-semleges csomagolási megoldások bevezetése.

„A sorra felbukkanó új online áruházak, a különböző online platformokon növekvő vásárlói forgalom és a növekvő ügyfélakvizíciós költségek is jelzik, eljött a pillanat, hogy az e-kereskedők valós erőforrásokat fordítsanak a kicsomagolási élmény tökéletesítésébe. Ezért örülök, hogy egy ilyen szakértő befektetői csapattal dolgozhatunk együtt a továbbiakban” – mondta el Wojtek Sadowski, a Packhelp egyik alapítója és ügyvezetője.
A befektetést vezető InfraVia Growth partnere, Alban Wyniecki hozzátette: „A Packhelp már most bebizonyította, hogy egyedi értékajánlattal, profi technológiai háttérrel és fokozott európai jelenléttel helye van a piacot vezető cégek között. Izgatottan kísérjük el és támogatjuk őket fejlődésük következő szakaszán.”

Hirdetés

Fontos a fenntarthatóság, de az intim higénia területén várat magára az igazi áttörés

Nem sokkal hajlandóak többet fizetni a magyar nők a fenntartható intim higiéniai termékekért, és noha fontosnak tartják a környezetvédelmet, a hatékonyság és az ár az első számú szempont, amikor vásárlásra kerül a sor. Érdeklődnek az innovatív megoldások iránt, azonban ezek kipróbálására és használatára sokszor nincs elég idejük, így továbbra is a hagyományos menstruációs termékek hódítanak itthon – derül ki a TZMO Hungary felméréséből, mely a magyar nők véleményét vizsgálta a havi ciklushoz kapcsolódó környezettudatosságról.  

Bővebben

A NAV-tól igazolt szakmai vezetőt az adótanácsadói piac meghatározó szereplője

Magyarország egyik vezető, minősített és elismert adótanácsadója, új üzletágvezetővel bővítette szakértői közösségét. Kiss Tamás, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal korábbi osztályvezetője, 2022 májusától tölti be a SALDO tanácsadói üzletágvezetői pozícióját. Elődje Sarkadi-Nagy András volt, aki jelenleg a részvénytársaság vezérigazgatója.

Bővebben
Hirdetés

Elindult a magyar Kickstarter, a Brancs közösségi piactér

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is. A Brancs az első hazai közönségre szabott online piactér, ahol az ország legújabb termék- és szolgáltatásfejlesztési projektjeit közösségi finanszírozással valósítják meg. Az ötletgazdák a leendő vásárlóikkal – azaz a közösség erejével – gyűjtik össze a kampányok megvalósításához szükséges tőkét.

Bővebben

Budapesten rendezik meg Közép-Európa legnagyobb techfesztiválját

Az online térben töltött két év után végre személyesen is várja elsősorban a szoftverfejlesztés terén dolgozó magyar és nemzetközi szakembereket Közép-Európa legjelentősebb, technológiai trendekkel és fejlesztői újdonságokkal foglalkozó techfesztiválja. A kétnapos Craft Conference magyar szervezői közel 30 országból mintegy 1500 résztvevőt várnak, akikkel többek között a NASA, a Google, a Spotify, az IBM vagy az eBay szakemberei, gyakorló kódolók, és a technológia üzleti oldalával foglalkozó vezetők is megosztják tapasztalataikat a legforróbb trendekről. A szellemi útravaló mellett workshopok, vállalati standok és kapcsolatépítő bulik teszik teljessé az élményt, melynek a Vasúttörténeti Park szolgál különleges helyszínéül.

Bővebben

A diákigazolvány új szerepe, szabadulószobává alakuló városok, és élelmiszertermelés a nappaliban – kihirdették az MVM Edison startup verseny idei nyerteseit

A diákokat kedvenc márkáikkal összekötő program; közösségi alapú, decentralizált otthoni kertészet, az okos hulladékkezelést és újrahasznosítást ösztönző alkalmazás; városokat interaktívan bemutató telefonos szabadulószoba; fiatalokat célzó ökotudatos, digitális, közösségi alkotóműhely, illetve lemerült elektromos autóknak szóló asszisztencia-szolgáltatás is szerepel az MVM Edison startup verseny idei nyertesei között. Az innovatív ötletek pénzjutalomban részesülnek, illetve akár 50 millió forint magvető befektetést is kaphatnak.

Bővebben

Az innovatív magyar csapat megmutatta: minden második fékezésünk balesethez vezethet

Igencsak hektikusan vezetünk a fővárosban, majdnem minden második fékezésünk, gyorsításunk, vagy kanyarodásunk hirtelen történik, ami balesetveszélyt hordoz magával – mutatnak rá a Cristo autós alkalmazás friss felhasználói adatai. A reggeli órákban Dél-Budán, délután viszont a pesti belvárosi forgalomban kell az átlagosnál jobban figyelni autóvezetőként a hétköznapokon, az ekkor tapasztalt feszültség a hétvégi kb. kétszerese. A Közlekedési Kultúra Napjának alkalmából bemutatjuk az eredményeket, melyek kapcsán a drivingcamp Hungary közlekedésbiztonsági szakértője ad tanácsot a fővárosi autósoknak.

Bővebben

Startupok és nagyvállalatok: együtt sikeresebbek

A friss ötlet, agilitás és az innovációban testet öltő tudás társul a sokévtizedes szakértelemmel, tapasztalattal, technológiai háttérrel, értékesítési kompetenciákkal, partneri hálózattal és erős pénzügyi háttérrel. Így támogatja egymást startup és nagyvállalat, amely együttműködésére egyre több a példa itthon és a nagyvilágban. Az idei Startup Safari konferencián vállalatvezetők, startupok, befektetők készítettek látleletet a hazai startup ökoszisztémáról.

Bővebben

Melbourne-i győztesek a budapesti esettanulmányi versenyen

Idén negyedik alkalommal rendezték meg Magyarországon a régió egyik legnívósabb nemzetközi üzleti esettanulmányi versenyét, a Central European Case Competition-t (CECC). A rendezvény egyik esetadó partnere a Schneider Electric volt, a győztes melbourne-i csapat az ő beszállítóik CO2 kibocsátásának csökkentésére, valamint az EcoStruxure platform újszerű alkalmazására dolgoztak ki koncepciót.

Bővebben