Petróczi Rafael

Petróczi Rafael

A Startup Online vezető újságírója, szerkesztője. Pályáját közéleti újságíróként kezdte az Azonnali hírportálnál, majd az egykori Express Innovation Agency-ben merült el a startupok világában. Lenyűgözőnek tartja le a szféra színességét és merész, kockázatvállaló magatartását. A két világ között mozogva kamatoztatja újságírói tapasztalatát és a startup-ökoszisztémáról megszerzett tudását.

Rovat: Befektetések

Unikornis-híradó: a francia Brevo elérte az egymilliárd dolláros értékelést

Unikornis-híradó: a francia Brevo elérte az egymilliárd dolláros értékelést
#Európa #Franciaország #másodlagos részvényeladás #secondary #Brevo #Armand Thiberge
A kkv-szektornak digitális marketingplatformot kínáló scaleup összesen 500 millió eurót vont be másodlagos részvényeladás útján.

2025 vége egy kellemes hírt hozott az európai ökoszisztéma számára:

a párizsi Brevo egy másodlagos részvényeladással elérte az egymilliárd dolláros cégértéket, és ezzel Európa következő unikornisává vált.

A 2012-ben indut vállakozás a kkv-kra specializálódott: számukra kínál digitális marketingplatformot, ami lehetővé teszi számukra az ügyfélkapcsolati minőség emelését például a marketing tevékenységek (mint a tranzakciós üzenetek kiküldése) automatizálsával, digitális marketingkampányok lebonyolításával, az ügyfélelégedettség mérésével és adatelemzésével, vagy az értékesítési csapatok támogatásával. A Brevo kifejezetten hirdeti is magáról, hogy megoldását nem a nagyvállalati, hanem a kkv-szektor igényeire szabja.

 

A scaleup – állítása szerint – több mint 600 ezer ügyféllel rendelkezik, amelyek többsége, 70 százaléka Európában található. Az idei lesz várhatóan a második nyereséges évük 200 millió euró éves ismétlődő bevétellel (ARR) – ezt pedig 2030-ra egymilliárd euróra tervezi növelni az újdonsült unikornis, egyúttal alkalmazottainak számát is felskálázva a jelenlegi ezerről háromezerre.

 

Ahogyan Armand Thiberge, a cég alapítója és vezérigazgatója kifejtette: a másodlagos részvényeladásra azért került sor, mert a Brevo „egy ciklus végére ért”, ami szükségessé tette a likviditás megteremtését a korábbi befektetők számára. 

 

Másodlagos eladás során a vállalkozásba új tőke nem áramlik, hanem a már meglévő részvények cserélnek gazdát. Azonban a piac ezt a cserét magasabb áron bonyolítja le, mint korábban, és ez az új ár válik irányadóvá a cég összes részvényére nézve – ezáltal emelkedik végsősoron a cégérték.

A Brevo esetében az amerikai General Atlantic és a brit Oakley Capital közösen vezette az összesen 500 millió euró értékű tőkebevonást, aminek köszönhetően a két VC a Brevo részvényeinek 25-25 százalékát birtokolja. 

A legnagyobb részvényes a Brevo vezetése és alkalmazottai lettek 26 százalékkal, a cég első befektetője, a Partech pedig a tranzakcióval teljesen kivonult a vállalatból. A korábbi befektetők közül a Bpifrance és a Bridgepoint részesedése is csökkent, akik most együtt a cég részvényeinek 24 százalékát birtokolják. A vállalat emellett hitelt is felvett M&A-tevékenységének finanszírozására – ennek összege nem nyilvános.

 

Armand Thiberge azt is hozzátette, hogy az IPO-piac kedvezőtlen kilátásai miatt döntöttek úgy, hogy a magán-, és nem a nyilvános piacon vonják be az 500 millió eurós tőkét. Az IPO-t továbbra is tervezi a francia unikornis, de a vezérigazgató elmondása szerint csak 4-7 éves távlatban, és az európai tőzsdén. 

„A digitális szuverenitást hirdetjük (...). Ez nem jelenti azt, hogy nem leszünk jelen az Egyesült Államokban, de ezt megtehetjük úgy is, hogy Európában jegyzik a vállalatot.”

NYITÓKÉP: A Brevo standja egy 2025. évi rendezvényen. Forrás: Brevo / LinkedIn

Olvasd el ezt is!