Hirdetés

Indokolatlanul drága, mégis hisznek benne a befektetők!

Egy finn startup 31 millió dollárt kalapozott össze a fejlesztésre, és akár az eddig 2,3 milliárd dollárt elégető Magic Leapet is megszorongathatja. Az exnokiás társaság által alapított Varjo Technologies professzionális AR eszközöket akar fejleszteni. Úgy tűnik, egyelőre jó úton haladnak.

Hirdetés

A befektetők annak ellenére bíznak a vállalatban, hogy a már kapható megoldásoknál nagyságrenddel drágább eszközt akar piacra dobni: az eszközök tervezett ára 5-10 ezer euró között lesz.

A piaci versenytársak közül egy Oculus Rift kb. 400 dollár, egy HTC Vive 500 dollár körül szerezhető be. De még a professzionális HoloLens is megáll ötezer dollárnál. Az alapító csapat  azzal érvel, hogy olyan technológia birtokában van, amely minden jelenlegi AR/VR rendszernél jobb. Már tavaly azt állították, hogy a headsetjük 70 megapixeles valódi felbontásra képes 100 fokos látószög mellett.

A Varjo a prototípusait már tesztelik, többek között az amerikai légierő és a BMW is vizsgálja, hogy miként tudja beilleszteni a rendszerébe az AR-eszközt – valószínű ennek a ténye győzte meg az új befektetőt.

Az eszköz érdekes átmenetet képez a virutálisvalóság-headsetek és az AR-készülékek között. A “szemüveg” ugyanis teljesen zárt. A külvilág képét nagy felbontású kamerák rögzítik, a headset belső felületén ezt a képet kombinálja egy szoftver a virtuális képi elemekkel.

A cég oldala egyébként azt hangsúlyozza, hogy eszközük közelíti meg legjobban az emberi szem felbontását. A Bionic Display nevű szabadalmuk a cég állítása szerint olyannyira képes utánozni az emberi szem összetett jellemzőit, hogy a virtuális és a valós képei elemek teljesen egyenrangúvá válnak a megjelenített látványban.

Forrás: BitPort

Hirdetés

Külföldi piacra lép a Frontira

A koronavírus adta meg a végső lendületet a Frontirának: a hazai alapítású digitális tanácsadó cég a megnövekedett keresletnek köszönhetően egyesül a berlini székhelyű LHBS-sel. A tranzakció zárulta után létrejövő nemzetközi cégcsoport tovább viszi a budapesti alapítású vállalat nevét, és együttesen olyan márkákkal fémjelzett ügyfélkör online megoldásait teszik felhasználóbarátabbá, mint a Lufthansa, Mastercard, Mercedes-Benz vagy Red Bull.

Bővebben

Covid-álló digitális megoldások nagyvállalatoknak – számlák és szerződések online és egyszerűen

Az MFB csoporthoz tartozó Hiventures két portfolió cége, az SDSYS és a TrustChain összeállt, hogy közösen nyújtsanak megoldást a vállalati dokumentumok – legyenek azok szerződések, számlák vagy teljesítési igazolások – digitális feldolgozására. Együttműködésük alapja, hogy mindketten digitális megoldásokat nyújtanak, így mostantól a vállalati dokumentumok egy platformon keresztül lesznek elérhetők egy gyorsan bevezethető, egylépcsős fejlesztés keretén belül.

Bővebben
Hirdetés

Őszintén a Szilícium-völgyből: idén is jön az Untold Stories Budapest

Nyitott és ingyenes lesz idén az Untold Stories Budapest, mely immár második alkalommal hozza el a startup szcéna iránt érdeklődők számára a Silicon Valley nagyágyúit. 2020. november 9-én és 10-én kendőzetlenül, őszintén beszélnek az alapítók és kulcsszereplők a nemzetközi sikersztorik mögötti történésekről, nehézségekről.

Bővebben

A koronavírus újraírta a játékszabályokat az üzleti életben

A koronavírus újraírta a játékszabályokat az üzleti életben is: megváltoztak a működési körülmények, kiélezettebb lett az ügyfelekért folytatott versengés, miközben sok területen a hirtelen gazdasági visszaesés miatt szűkülnek a források. A pandémia megmutatta, hogy ebben az új helyzetben a digitalizáció már nem cél, hanem sokaknak az egyetlen eszköz lehet a túlélésre. Az IBM szerint a vállalatoknak nem újraindítani kell magukat, hanem újragondolni a működésüket. Ehhez ad támpontokat október 27-én az IBM a Think Digital Summit online konferencia, amelyen ingyenesen lehet részt venni.

Bővebben

A vállalatvezetők többsége önáltató a cég belső kommunikáció kapcsán

Az idei Covid-19 járvány okozta gazdasági problémák ellenére a hazai vállalatvezetők zöme még mindig nem invesztál eleget a belső kommunikáció mérésébe és digitális fejlesztésébe. A 2020-as koronavírus járvány idejére eső, a Kopint-Tárki Konjunktúrakutató Intézet és a Talk-A-Bot közös felsővezetői kutatása szerint a hazai cégvezetők mindössze 30%-a nyitott a munkavállalókkal kapcsolatos kommunikáció digitalizációjára, a többség szerint a vezetői üzenetek torzítás nélkül, rendben eljutnak a fizikai dolgozókhoz is – kivéve persze, ha azok szabadságon, táppénzen, vagy pihenőnapon vannak. A kutatás szerint az intenzívebb vezetői kommunikációt tapasztaló irodai alkalmazottak sokkal elégedettebbek a céges belső kommunikációval, mint a nem irodai dolgozók.

Bővebben

Kreativitás, bátorság és kitartás: ezek nélkülözhetetlenek egy startup indításához

Erős jövőképpel, magabiztos digitális tudással rendelkeznek a hazai fiatalok, a legtöbben saját vállalkozásban vagy cégvezetőként dolgoznának – derült ki a Hiventures reprezentatív felméréséből. A legtöbben szívesen dolgoznának startupban, a fiatalok fele szívesen indítana is ilyen céget, ehhez azonban bátorság, kreativitás és kitartás kell. A vállalkozó kedvű fiataloknak november 12-én a Hiventures szervezésében megrendezésére kerülő 4.  Regional Startup and Innovation Day-en lesz lehetőségük inspirálódni, a rendezvény – a koronavírus járványra tekintettel – idén egy rendhagyó, több digitális kreatív technológiát ötvöző, páratlan esemény lesz.

Bővebben

Sosem éreztük még olyan személyesnek a kiberbiztonságot, mint a járványban

Az egészségünket károsító kórokozók mellett 2020-ban talán a legfenyegetőbb veszélyt az adatszivárgások és más kiberbiztonságot érintő incidensek okozzák. A járvány alatt a legtöbben megtapasztalhattuk, hogy az adataink és az információink biztonsága személyes ügy. Ebben a vészterhes időben pedig talán még jelentősebb szerepe van az olyan szakmai rendezvényeknek, mint a tizenhatodik alkalommal megrendezésre kerülő Informatikai Biztonság Napja konferenciának.

Bővebben

A kízis által leginkább sújtott iparágban indult el a magyar startup

A koronavírus által leginkább sújtott iparágban, a turizmusban indult új magyar startup Everguest néven. Céljuk, hogy népszerűsítsék az országunk figyelemreméltó területeit, szállodáit és éttermeit a potenciális vendégek körében. A belföldi és külföldi közönségre egyaránt fókuszáló stratégia a magyar GDP, a szolgáltatásaik külföldre terjesztése pedig az export bevételek növeléséhez járulhat hozzá.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások