Fejlődik a magyar divatipari startup ökoszisztéma

Elkészítette a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) a magyar divatipar fejlesztésére irányuló stratégiai munkaanyagát, amelynek célja, hogy Magyarország a régió divatközpontjává váljon; az ügynökség most a kormányelőterjesztés összeállításán dolgozik.

Bata-Jakab Zsófia, az ügynökség vezetője szerint hat fő stratégiai pillér köré szerveződik a magyarországi divatágazat újbóli fellendítése. Ezek a szakmai koordináció erősítése, hatékonyabb iparági marketing, a magyar divatipari termékek kereskedelmi és exportlehetőségeinek javítása, a minőségi gyártás, valamint a nemzetközi színvonalú oktatás.

Az MDDÜ egyfajta koordinációs központként segíti a különböző szereplők közötti információcserét az együttműködési lehetőségek feltárását és megvalósítását. Ide tartozik a divatdiplomácia is, amelynek célja többek között a stratégiai partnerségek kialakítása más országok divatipari központjaival. Példaként a tavaly augusztusban az MDDÜ és az olasz Camera Nazionale della Moda Italiana között létrejött megállapodást említette, amelynek értelmében az olasz nemzeti divatkamara három éven át többek között mentorprogram segítségével támogatja a magyar divatipar fejlesztését.
Az MDDÜ a más ágazatokkal történő együttműködésre is nagy hangsúlyt helyez, ezért kötött stratégiai megállapodást még márciusban a Hiventures állami kockázati tőkebefektetővel. Mindez a magyar divat- és dizájn ipar fellendítését, valamint egy értékteremtő magyarországi divat- és dizájnipari startup ökoszisztéma kialakítását szolgálja.
Kiemelték, növelni kell a magyar divatipar ismertségét, ehhez pedig nemzetközi szinten olyan marketingkommunikációra van szükség, amely kifejezi a magyar divat és dizájn egyedi jellegét. Erre szolgál az ügynökség által kialakított ernyőmárka, így a magyar divat- és dizájntermékek külföldön Budapest Select márkanév alatt mutatkozhatnak be. Az iparág magyarországi képviselőinek ismertségét erősíti az MDDÜ által évente megrendezett Budapest Central European Fashion Week is.
Közölték, a magyar divatágazat fellendítéséhez javítani kell az itt előállított termékek elérhetőségét, ehhez azonban előbb fel kell térképezni a teljes szektort, mérhetővé kell tenni az ágazat teljesítményét.
Megjegyezték, az ügynökség becslése szerint 3000 magyar cég foglalkozik divat- és dizájntermékekkel, az aktív tervezők száma 250 és 300 között mozog.
Kiemelt területet jelent még az oktatás- és a gyártásfejlesztés. Bata-Jakab Zsófia a közlemény szerint elmondta, folyamatban van a hazai gyártói kapacitás felmérése, emellett idén fókuszban lesz az iparági szakmunkák presztízsének helyreállítása is, mert ez a terület küzd a legnagyobb kihívásokkal.
Az MDDÜ a Magyar Turisztikai Ügynökség leányvállalataként alakult meg 2018-ban, két kiemelt részleggel: divatipar és dizájnipar. Az ügynökség célja a magyar divat- és dizájnipar nemzetközi ismertségének növelése és ezáltal az országimázs erősítése.

Több, mint 50% energiát spórol meg a az innovatív csapat italhűtője

A Start it @K&H háza táján ismét óriási fejlődésen ment keresztül egy csapat: a V-Chiller a hazai győzelem után most az InnoEnergy PowerUp! nemzetközi döntőjén is bizonyíthat. A V-Chiller a jelenlegi hűtőknél hatékonyabb, gyorsabb és kisebb vákuumhűtője ugyanis nemcsak azonnali hűtést tesz lehetővé, de egyben teljesen mentes az üvegházhatású gázoktól, így azok 2030-ig történő kivezetése után a jövő hűtéstechnológiája lehet.

Bővebben

Szerződések digitálisan, néhány kattintással – akár a Balaton-partról

A papírmunka, adminisztrációs és jogi feladatok rengeteg értékes órát elvisznek – és lássuk be, ezek nem kifejezetten szolgálják az üzletfejlesztést. A TrustChain amellett, hogy egy bizalmi kereskedelmi platformot kínál, rengeteg erőforrást takarít meg a szerződéskötési és pénzügyi munkafolyamatokban – erről beszélgettünk Romhány Gergely alapítóval.

Bővebben

Menő startupok árulják el a titkos fegyverüket

A startup ökoszisztéma valamennyi résztvevőjét várják jövő hétfőn a Millenáris Startup Campuson, hiszen jön a Startup Day Magyarország 2019! Ismerd meg a Microsoft startupoknak nyújtott ajánlatát, tanuld el a Talk-a-Bot-tól és a PrefixBox-tól, hogyan növekedtek a Microsoft co-sell és go-to-market megoldásait használva! Tudd meg, mit nyújtanak a cognitive services és a Microsoft adat elemzési megoldásai! 

Bővebben

Tudjuk hol dolgozol idén nyáron

Kiben ne merült volna már fel, hogy a kollégákkal, vagy egyedül leköltözzön dolgozni a Balaton mellé és egy árnyas kempingben tejeskávék, vagy hosszúlépések mellett dolgozzon a nyári kánikulában. Szabadúszóként erre minden lehetőség megvan, de egy kisebb cég vagy startup teljes csapata is nyugodtan bevállalhat pár ilyen napot, pláne ha meg van oldva az étkezés és még jóga is van, munka után pedig lehet úszni egyet. És mint tudjuk, a munka így sokkal könnyebben megy.

Bővebben

Két milliárd euró forrásból támogatják a startupokat

Több mint kétmilliárd euró forrásból új megközelítéssel támogatják a kutatókat és az innovátorokat az Európai Innovációs Tanács (EIC) pályázati konstrukciói, a következő két évben – írta az MTI. Szigeti Ádám, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) innovációért felelős helyettes államtitkára kiemelte: az EIC a leginnovatívabb európai vállalkozásokat, startupokat segíti majd.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások