A Startup Online a GITEX EUROPE hivatalos magyarországi médiapartnere.
+ + +
Május 22-én tartották az idén először megrendezett GITEX EUROPE techexpó második napját. Az esemény célja, hogy egy helyre tereljen több ezer európai és globális szereplőt, az alapítóktól kezdve, a befektetőkön és nagyvállalatokon át, egészen a kormányzati szereplőkig, innovációs hubokig és technológiai szakemberekig.
Amíg az első nap az újdonság varázsáról és arról szólt, hogy az ember megpróbálja felfogni, hogy mi minden történik körülötte, addig a második napra a résztvevők láthatóan már fel tudták venni a tempót az eseményekkel.
Így a második napra kevésbé a zsibongó embertömeg volt jellemző, sokkal inkább a fókuszáltabb, elmélyültebb, szakmai beszélgetések ideje jött el. Networking zajlott változatos helyeken és testhelyzetekben, például ülve ...,
...állva ...,
... a pultra támaszkodva ...,
... a dedikált kapcsolatépítésre szolgáló helyszíneken ...,
... vagy éppen evés-ivás közben.
Apropó, evés-ivás! Az első nap elkövettem azt a hibát, hogy a Messe Berlin folyosóin található árusoktól vásároltam, ahol 7-8 euró (körülbelül 3 ezer forint) alatt még egy kávét sem tudtál venni, nemhogy ennivalót. A második napon már okosabb voltam: a kiállítótermekben ugyanis több nagyvállalat és szakmai szervezet cápázott a hozzám hasonló, palimadárkodni nem akaró emberekre, és lelkesen osztogatták ingyen a kávét, üditőt, csokit és egyéb apróságokat.
Vagyis hát, majdnem ingyen: az ilyen helyeken sokszor a figyelmeddel fizethettél. A képen látható, már félig elfogyasztott kávémhoz körülbelül 5 perc alatt jutottam hozzá – ennyit beszélgettem ugyanis a Deel amerikai bérszámfejtési és humánerőforrás-vállalat munkatársával, aki – miután beavattuk egymást abba, hogy kinek a cége mit csinál – készségesen a kávéra várók élére vitt, hogy engem szolgáljanak ki soron kívül. Nem is rossz stratégia, kizárólag hálával fogok tudni gondolni a Deelre.
A kávé mellett a legnagyobb sláger a fagyi volt: ennyi fagyit nyalogató techszakit egy helyen aligha láthatsz máshol.
Naná, hogy ezt a lehetőséget mi sem hagyhattuk ki!
Mindezek mellett természetesen a szakmai programok sem maradhattak el. Ilyen volt például a Supernova All-Stars Pitch Competiton, ami iparágakon átívelően keresi a különböző európai régiókból a legtehetségesebb startupokat, és aminek a középdöntőjébe a magyar IntelliSense is bejutott. Arról, hogy miért érte meg a GITEX-en résztvenni magyar startupként, egy későbbi cikkünkben számolunk be. Az első napi képriportunkat pedig ide kattintva láthatod.
DEEL KÁVÉS KÉP: Petróczi Rafael / Startup Online
A TÖBBI KÉP: Csúri Barnabás / InnoMaker Partners