Hirdetés

Elektromos autók felé nyit a Volkswagen

Volkswagen logo

Olyannyira, hogy hamarosan fejlesztéseket hajtanak végre a magyarországi márkakereskedéseiknél, mert alkalmassá kell válniuk az új technológiájú autók szervizelésére. Oktatóközpontot is építenek.

A wolfsburgi székhelyű német gyártó a következő időszakban a zéró szennyezőanyag-kibocsátású autók felé fordul, 20 milliárd eurót fordít az elektromos meghajtású, illetve önvezető járművek és az ehhez szükséges infrastruktúra fejlesztésébe. 2020-ban érkezik meg Európa útjaira a VW ID modellcsaládja, amelynek tagjai már új filozófiájú, valódi elektromos platformrendszerre tervezett járművek lesznek, nem pedig benzines platformon készült, elektromossá alakított autók

A konszern célul tűzte ki, hogy 2025-re az évi 12-15 milliós értékesítés egynegyedét az elektromosautó-eladások tegyék ki.

Magyarországon jelenleg 30 Volkswagen márkakereskedés működik, 7 ponton lehet elektromos járművet venni, és 14 szerviz alkalmas ezek javítására. Dalnoki Balázs, a Porsche Hungaria (PH) Volkswagen márkaigazgatója szerint 30-100 millió forintos fejlesztést kell végrehajtaniuk a márkakereskedéseknek ahhoz, hogy a konszern által meghatározott követelményeknek megfelelően alkalmassá váljanak az új technológiájú járművek értékesítésére és fogadására. Az infrastruktúra kiépítését, a szerelők és értékesítők képzését 2020 áprilisáig kell elvégezniük.

Porsche Hungaria szakmai és – külön megállapodás alapján – akár anyagi támogatással is segíti majd a fejlesztés végrehajtását.

A következő hónapok során új szerződéses formában szabályozzák majd az együttműködést a kereskedelmi és szervizpartnerekkel. Ráadásul még az idén új oktatóközpont épül a PH budapesti Fáy utcai telephelyén, amely már alkalmas lesz az új technológiák oktatására.

A márkaigazgató a Datahouse adatait idézve kiemelte, hogy tavaly az elektromos autók magyarországi piaca megháromszorozódott: 2017-ben 749 tiszta elektromos hajtású új autó került forgalomba az előző évi 172 darab után. Emellett bővült a plug-in hibrid értékesítés, 231-ről 463 darabra. Dalnoki Balázs szerint a bővülés folytatódik, az elektromos járművek piaca az idén megduplázódhat.

A duplázódásban fontos szerepük van az autómegosztó szolgáltatóknak, amelyek jelentősen támaszkodnak egyebek között a Volkswagen Up! elektromos változatára – ebből a modellből tavaly mintegy 240 darabot adott el a VW.

A magyarországi Volkswagen márkakereskedők 2017-ben 10 602 személyautót és kisteherjárművet értékesítettek, 10,8 százalékkal többet, mint az előző évben. Ezzel a márka piaci részesedése 7,8 százalék volt tavaly. Dalnoki Balázs szerint a VW az idén képes lesz a szakértők által 7,4 százalékosra becsült összpiaci bővüléshez igazodó növekedésre.

(MTI)

Sokkal inkább megéri a barátokra támaszkodni startupperként, mint a családtagokra

Szinte régiótól függetlenül a családjukra támaszkodnak a korai szakaszban lévő startupperek, ha pénzügyi támogatásról van szó. Pedig egy barát sokkal többet segíthet, főleg ha a startup-ökoszisztémában is jártas: hatékonyabban tud értékalapon tőkedonációt és tanácsot adni, vagy éppen bemutatni befektetőknek. Összefoglaltuk a Startup Genome elemzését.

Bővebben

Kiszáradt a magyar startuppiac – de valóban probléma ez?

Nincs Magyarországon elég jó és ambíciózus startup, ami most, hogy drasztikusan lecsökkent a startupokba befektethető tőke mennyisége, mutatkozik meg. Mi akkor a megoldás? A kevés, de jó minőségű startupok felemelésén dolgozni, vagy a különböző szinten lévő projektek edukálása és a most induló csapatok finanszírozása, hogy sok év múlva legyen lehetőségük sikersztorivá válni? Biás Csongor, Györkő

Bővebben

A nikotinfüggést csökkentő és az idősgondozás Airbnb-jét megálmodó csapat is bekerült start it @K&H inkubációs programjába

A K&H Csoporthoz kötődő nagyvállalati inkubációs program célja, hogy a bármely területről érkező csapatokat segítsék abban, hogy projektjüket fejlesszék, és elérjenek a következő érettségi fázisba. A program ehhez szakmai mentorációt, közösségi irodát és széles kapcsolati hálót is biztosít a résztvevőknek.

Bővebben

Vinnai Balázs: Pár év múlva lehet, már nem én, hanem egy AI hasonmásom fogja megnyitni a SMART Konferenciát

A SMART Konferenciát szervező IVSZ elnöke, Vinnai Balázs szerint a mesterséges intelligencia elterjedése azt az érzetet kelti az emberekben, mintha nem kéne a digitális alaptudás az AI használatához. Aki azonban igazán hatékony és termelékeny akar lenni, annak pont erre az alaptudásra kell támaszkodnia. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben

Miért éri meg virtuálisan prototípust készíteni a startupoknak, és hogyan zajlik ez egyáltalán?

Az innovációs projekteknek szóló Technocatalyst programban az Econ Engineering elérhetővé teszi a mérnöki szimulációk világát a startupoknak is. Hogyan tudja egy startup az Econnal virtuálisan megterveztetni a prototípusát? Mennyire szoros az együttműködés, mekkorák a költségek, és miért bízzon meg a startup az eddig ipari nagyvállalatoknak szolgáltató cégben? Kiglics Gábort, az Econ ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Bővebben

Gazdaságos 3D nyomtatógép és hisztikezelő gyereknevelési rendszer is nyert az első VOSZ Smart startupversenyen

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége azzal a céllal hozta létre a versenyt, hogy felkutassa az élet különböző területein születő innovációkat, és segítse ismertségük növelését. A fődíjat a 3D nyomtatást megkönnyítő ReFilamer hozta el.

Bővebben

Az ember bármikor beavatkozhat a mesterséges intelligencia működésébe – erre ad garanciát az Unió AI szabályozása

Komoly nyomon követési és naplózási rendszert kell annak kiépítenie, aki bizonyos területeken mesterséges intelligenciát alkalmazó szoftvert szeretne forgalmazni az EU-ban.  Az új uniós rendelet, az AI Act ezt azért is írja elő, hogy bármikor közbe tudjon lépni az ember az AI működésébe, ha szükséges. Összefoglaltuk a Pokó Diána mesterséges intelligencia és technológiai szakjogásszal készült interjúnkat.

Bővebben

Ha az EU nem szabályozná a mesterséges intelligenciát, könnyen elharapózhatna a félelem, és megfojtanánk az innovációt

Márciusban fogadta el az Európai Parlament a világ első átfogó mesterségesintelligencia-szabályozását. Miért volt szükség az ún. AI Act-re? Tartanunk kell-e a robotok lázadásától, vagy attól, hogy a kormány AI-eszközökkel követi a mindennapjainkat? Mit fog érzékelni a felhasználó, és mennyi időbe telhet, mire a jog utoléri a gyorsan fejlődő technológiát? Interjúnk dr. Pokó Diána mesterséges intelligencia

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások