Hirdetés

Nagy dobásra készül a Decathlon: így követik le a változó piaci trendeket

Magyarország piacvezető sportszerkereskedője a sportszektorban elsőként marketplace-ként működteti tovább webshopját. A bővülő termékkínálattal a vásárlói elégedettséget szeretnék növelni, céljuk ezenfelül új vásárlók megszólítása és egy új értékesítési csatorna megnyitása.

A COVID az elmúlt években alapjaiban forgatta fel az online kereskedelmet, de két fontos irányzat egyértelmű fejlődésnek indult: a logisztika és a marketplace.

„Piacvezető szerepünk okán indokolt, hogy a szektorban elsőként lépjük meg ezt az átalakítást. A vállalaton belül jelenleg 12 európai országban működik már a Marketplace megoldás; ebből kiderül, hogy ez egy nemzetközi törekvés a vállalaton belül” – mondta el Maleta Dóra, a magyar Marketplace vezetője. – „A többi ország eddig megszerzett tapasztalatait be tudtuk építeni a saját stratégiánkba, így maximálisan tudunk alkalmazkodni a lokális igényekhez.”

A sportszerforgalmazó cég egyedülálló módon zárt platformként fog működni, vagyis a partnereik a regisztráció után, nem automatikusan kerülnek be a rendszerbe, ahogy az a Magyarországon már működő marketplace megoldásoktól megszokott. A Decathlon 3 lépcsős minimum elvárási rendszert épített ki, ezzel is vásárlóik elégedettségét és a cégről kialakult imidzset igyekeznek növelni.

A marketplace-re való átállás a magyar piaci szereplőknek is kedvez, a hazai Decathlonnal való partnerségen keresztül ugyanis az európai piac felé is megnyílik előttük az út. Az ismertebb külföldi márkák mellett többek között a Dockyard-Fundango, az Everlast, a Tern és a lovitamin.hu termékei is elérhetővé váltak a Decathlon webshopján. Sőt, ezen felül kicsi, de izgalmas magyar márkákkal is leszerződtek, ilyen például a KRUZ Bike Company, akik kézműves kerékpárokat készítenek és egyedi kerékpárflottákat építenek és üzemeltetnek vállalatok számára. – „Óriási lehetőség egy olyan nemzetközi piachoz való hozzáférés, mint amit a Decathlon Marketplace tud biztosítani nekünk. Ezzel a lehetőséggel akár mind a 12 országba el tudjuk juttatni az egyedi, kézzel készült városi kerékpárjainkat. Megtiszteltetés egy olyan piacvezető partner segítségével dolgozni, aki megbízható, stabil hátteret biztosít a terjeszkedéshez” – osztotta meg Ostorházi Márton, a KRUZ Bike Companys ügyvezetője.

Ezenfelül a cég egy, már régóta dédelgetett projektje is meg fog valósulni a marketplace-en keresztül: olyan értékesítési megoldásokat tudnak elindítani, melyre korábban nem volt lehetőségük; ilyen a sérült csomagolású vagy szépséghibás termékek csökkentett áron történő eladása, amellyel a fenntarthatóbb kereskedelmi tevékenységüket kívánják erősíteni.

„A Marketplace indulása csak az első lépés: a víziónk hogy új partnereinkkel és a vásárlóinkkal közösen, egy hosszútávon is jól működő közösséget építsünk ki, ahol a közösen fejlődünk, egymástól tanulva“ – zárta Maleta Dóra.

Kiszáradt a magyar startuppiac – de valóban probléma ez?

Nincs Magyarországon elég jó és ambíciózus startup, ami most, hogy drasztikusan lecsökkent a startupokba befektethető tőke mennyisége, mutatkozik meg. Mi akkor a megoldás? A kevés, de jó minőségű startupok felemelésén dolgozni, vagy a különböző szinten lévő projektek edukálása és a most induló csapatok finanszírozása, hogy sok év múlva legyen lehetőségük sikersztorivá válni? Biás Csongor, Györkő

Bővebben

A nikotinfüggést csökkentő és az idősgondozás Airbnb-jét megálmodó csapat is bekerült start it @K&H inkubációs programjába

A K&H Csoporthoz kötődő nagyvállalati inkubációs program célja, hogy a bármely területről érkező csapatokat segítsék abban, hogy projektjüket fejlesszék, és elérjenek a következő érettségi fázisba. A program ehhez szakmai mentorációt, közösségi irodát és széles kapcsolati hálót is biztosít a résztvevőknek.

Bővebben

Vinnai Balázs: Pár év múlva lehet, már nem én, hanem egy AI hasonmásom fogja megnyitni a SMART Konferenciát

A SMART Konferenciát szervező IVSZ elnöke, Vinnai Balázs szerint a mesterséges intelligencia elterjedése azt az érzetet kelti az emberekben, mintha nem kéne a digitális alaptudás az AI használatához. Aki azonban igazán hatékony és termelékeny akar lenni, annak pont erre az alaptudásra kell támaszkodnia. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben

Miért éri meg virtuálisan prototípust készíteni a startupoknak, és hogyan zajlik ez egyáltalán?

Az innovációs projekteknek szóló Technocatalyst programban az Econ Engineering elérhetővé teszi a mérnöki szimulációk világát a startupoknak is. Hogyan tudja egy startup az Econnal virtuálisan megterveztetni a prototípusát? Mennyire szoros az együttműködés, mekkorák a költségek, és miért bízzon meg a startup az eddig ipari nagyvállalatoknak szolgáltató cégben? Kiglics Gábort, az Econ ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Bővebben

Gazdaságos 3D nyomtatógép és hisztikezelő gyereknevelési rendszer is nyert az első VOSZ Smart startupversenyen

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége azzal a céllal hozta létre a versenyt, hogy felkutassa az élet különböző területein születő innovációkat, és segítse ismertségük növelését. A fődíjat a 3D nyomtatást megkönnyítő ReFilamer hozta el.

Bővebben

Az ember bármikor beavatkozhat a mesterséges intelligencia működésébe – erre ad garanciát az Unió AI szabályozása

Komoly nyomon követési és naplózási rendszert kell annak kiépítenie, aki bizonyos területeken mesterséges intelligenciát alkalmazó szoftvert szeretne forgalmazni az EU-ban.  Az új uniós rendelet, az AI Act ezt azért is írja elő, hogy bármikor közbe tudjon lépni az ember az AI működésébe, ha szükséges. Összefoglaltuk a Pokó Diána mesterséges intelligencia és technológiai szakjogásszal készült interjúnkat.

Bővebben

Ha az EU nem szabályozná a mesterséges intelligenciát, könnyen elharapózhatna a félelem, és megfojtanánk az innovációt

Márciusban fogadta el az Európai Parlament a világ első átfogó mesterségesintelligencia-szabályozását. Miért volt szükség az ún. AI Act-re? Tartanunk kell-e a robotok lázadásától, vagy attól, hogy a kormány AI-eszközökkel követi a mindennapjainkat? Mit fog érzékelni a felhasználó, és mennyi időbe telhet, mire a jog utoléri a gyorsan fejlődő technológiát? Interjúnk dr. Pokó Diána mesterséges intelligencia

Bővebben

Mi az: 42, és nem az élet értelme?

Az európai startup-ökoszisztéma az idei első negyedévben 42 darab, egymillió dollárt meghaladó befektéssel büszkélkedhet. 2022 második negyedéve óta nem volt ilyen magas ez a szám, és már 2024 első három hónapjában majdnem fele annyi úgynevezett megaround történt Európában, mint tavaly összesen.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások