Petróczi Rafael

Petróczi Rafael

A Startup Online vezető újságírója, szerkesztője. Pályáját közéleti újságíróként kezdte az Azonnali hírportálnál, majd az egykori Express Innovation Agency-ben merült el a startupok világában. Lenyűgözőnek tartja le a szféra színességét és merész, kockázatvállaló magatartását. A két világ között mozogva kamatoztatja újságírói tapasztalatát és a startup-ökoszisztémáról megszerzett tudását.

Rovat: Befektetések

Decacorn lett a Ōura

Decacorn lett a Ōura
#Ōura #Fidelity Management & Research Company #decacorn
Az egészségügyi okosgyűrűket gyártó cég új értéke 11 milliárd dollárra rúg.

Mint arról szeptemberben a Startup Online-on már írtunk, ambíciózus célt tűzött maga elé az egészségügyi okosgyűrűket gyártó, finn Ōura: egy olyan tőkebevonást tervezett, amelynek révén az addigi 5,2 milliárd dolláros értékelését több mint a duplájára képes emelni.

 

Október közepére ez meg is valósult:

900 millió dolláros Series E körével a Ōura értéke kereken 11 milliárd dollárra nőtt, és ezzel nemcsak Európa egyik legértékesebb scaleupjává vált, hanem csatlakozott a 10-100 milliárd dolláros értékelés közötti decacornok klubjába is.

A befektetést a Fidelity Management & Research Company vezette, akihez olyan – a vállalat tulajdonosi szerkezetébe újonnan bekerülő – szereplők csatlakoztak, mint az ICONIQ, a Whale Rock és az Atreides.  

 

A 2013-ban alapított Ōura okosgyűrűi olyan biometrikus adatokat gyűjtenek a felhasználókról, mint a pulzusszám, a testhőmérséklet, a vér oxigénszintje, az elalváshoz szükséges idő, valamint az alvásminőség, ezzel egy komplex adatbázist hozva létre az adott ember egészségi állapotáról.

 

A finnek arra is törekednek, hogy minél holisztikusabb képet tudjanak adni a felhasználók egészségéről. Így például:

  • tavaly felvásárolták a glükózmonitorozással foglalkozó Veri startupot, hogy erősítsék az étkezéshez és az anyagcsere egészségéhez kapcsolódó szakértelmet;
  • ugyanezt tették az egészségügyi adatokat kezelő Sparta Science-szel, hogy B2B adatplatformjukat optimalizálják a céges ügyefelek számára;
  • korábban pedig olyan szolgáltatók megoldásait integrálták a gyűrűkbe, mint a menstruációs ciklust és a termékenységet nyomon követő Natural Cycles,
  • vagy az edzések adatait rögzítő Strava.

A Ōura megoldására nagy kereslet van: mint arról a vállalat korábban beszámolt, árbevétele 2023-24 között megduplázódott, és hasonló volumenű növekedésre számítanak 2024-25 között is, ami így akár az 1 milliárd dolláros bevételt is elérheti. Ha az eladott termékek számát nézzük, a finnek eddig 5,5 millió darab okosgyűrűt értékesítettek – ebből 2,5 millió darabot tavaly óta. 

 

A friss tőkét a cég a gyártás bővítésére, a termékfejlesztésre és a globális terjeszkedésre kívánja fordítani.

 

NYITÓKÉP: A Ōura okosgyűrűje. Forrás: a Ōura honlapja

Olvasd el ezt is!