A NexGen Innovations Labs Zrt. célja, hogy a startup-ökoszisztémának személyre szabott szolgáltatáscsomagokat kínáljon, együttműködéseket ösztönözzön és összekösse az adott célhoz leginkább passzoló szereplőket. Végezni fog így például inkubációt, venture buildinget, nemzetközi piaci bevezetést, sőt, még befektetni is tervez ígéretes projektekbe.
Disclaimer: A NexGen Innovation Labs Zrt. egyik önálló projektje a Startup Online, így lapunk kiadója a NexGen Innovations Labs. A Startup Online szerkesztősége a NexGen tulajdonosaitól függetlenül, szakmai alapon végzi a munkáját.
+ + +
A Growth Magazinnak adott interjújában beszélt arról a startupperből lett ökoszisztéma-fejlesztő szakember, Kölkedi Krisztián, hogy egy új szolgáltató jelent meg a piacon NexGen Innovations Labs néven. A Growth Magazin ennek kapcsán kérdezte Krisztiánt mint a NexGen vezetőjét.
A NexGen az ökoszisztéma legtöbb szereplőjének hasznos kíván lenni
Az interjúból kiderül, hogy a NexGen Innovations Labs egy, az ökoszisztémában eddig inaktív befektetői, üzleti csapat ötlete volt, akik nyitni szerettek volna az új technológiák fejlesztése, startupok építésének irányába. A kezdeményezés lényege, hogy
egy szolgáltatónál elérhető legyen a lehető legkomplexebb szolgáltatáscsomag, így egyesítse a startup-ökoszisztéma klasszikus szereplőinek egyes feladatait, ahol a cég portfóliójába és partneri hálójába tartozó szereplők kölcsönösen segítik egymást.
A Startup Online kérdésére Krisztián kifejtette: a NexGen képes akar lenni felkutatni és összekötni azokat a szereplőket, akik nem ismerik egymást, vagy a másikban konkurenciát, semmint partnert látnának. Az együttműködések mentén létrejövő sokrétű szolgáltatási lehetőséget kívánja a cég felhasználni egy-egy találmány, startup, K+F+I projekt, vagy éppen befektető, VC, egyetetem, inkubátor igényeinek kielégítésére.
Ahogy az interjúban Krisztián fogalmazott: „Végzünk inkubációs folyamatokat, de nem vagyunk tisztán inkubátor; végzünk venture buildinget, de nem vagyunk venture lab; fogunk befektetni is, de nem vagyunk VC; végzünk nemzetközi piaci bevezetést is, de nem vagyunk technológia-transzfer intézmény. Emiatt tudunk egyedi ajánlatot, csomagot adni mindenkinek, és emiatt tudjuk könnyebben megtalálni a helyünket a szektorban.”
Nem kell mindenkinek mindenhez értenie
Mint az a NexGen Innovations Labs honlapján szerepel: januári indulása óta a cég több mint 10 partnerrel kötött együttműködést, és folyamatosak a projektmegkeresések is. A partnerségek építésére tudatosan koncentrál a cég, ugyanis
a NexGen alapvetése, hogy nem kell mindenkinek mindenhez értenie. Ahogy egy jó startupban fontos, hogy az alapítók a lehető legdiverzebb tudást hozzák be a cégbe, úgy a NexGen is – amit nem tud házon belülről biztosítani, arra – csapatot verbuvál.
Az interjú egy ilyen konkrét szolgáltatást is említ, ami az egyik sarokpontja a NexGen küldetésének: az innovatív projektek prototípus-fejlesztését a NexGen Innovation Labs és annak egyik stratégiai partnere fogja közösen szolgáltatni az ügyfelek számára: a partner fogja adni az ehhez szükséges mérnöki kapacitást, míg a NexGen fogja biztosítani a teljes projektmenedzsmentet és a hozzá szükséges üzletfejlesztési folyamatokat.
Cél: Az innovációmenedzsment minden pontján hathatós segítséget nyújtani
Mindezek alapján egy olyan szolgáltató képe rajzolódik ki, ami egy komplex, az innovációmenedzsment életciklusához illeszkedő, személyre (projektre) szabott szolgáltatáscsomagot kínáló és egyúttal közvetítő szereplőként kívánja magát pozícionálni.
Mint azt Krisztián a Startup Online megkeresésére elmondta: a NexGen már jelenleg is képes az innovációmenedzsment kritikus pontjain segítséget nyújtani, de a jövőben a teljes folyamat lebonyolítását tudja majd menedzselni. Ahogyan a cég vezetője magyarázta:
„Vegyünk egy startupot, ami megtorpan az első körös befektetés után, de még a prototíusfázis vége és a piacravezetés előtt. Neki kevés esélye van a következő befektetési kör bevonására vagy a piaci bevételszerzésre – mi segíteni tudunk neki abban, hogy eljusson idáig. Sőt, támogatjuk, igény szerint menedzseljük a tőkebevonást és a piacravezetést is.”
Mik a NexGen jövőbeni tervei?
Mint az interjúból kiderül, a NexGen Innovation Labs több területen is terjeszkedni kíván az elkövetkező időszakban amellett, hogy a már meglévő projektjeit – például a Startup Online-t – gondozza.
Egyrészt aktívan keresik a leendő partnereket, hálózatokat, szakértőket, intézményeket, függetlenül attól, hogy ezek a szereplők természetes vagy jogi személyek.
Másrészt a cég – tudományterülettől függetlenül – keresi azokat az gazdaságilag és társadalmilag nagy hatást gyakorolni képes projekteket, amelyeket befogadhat a jövőben,
tömeges projektgenerálásban azonban a NexGen-nél nem gondolkodnak.
Emellett – mint azt a Startup Online-nak Kölkedi Krisztián elmondta – a cég időnként a partnereivel közös programokat is fog majd indítani:
még 2024 első felében szeretne a NexGen ilyetén módon egy mesterséges intelligencia által vezérelt, valamint egy proof of concept / prototípus / termék akcelerátorprogramot indítani.
Végül pedig a NexGen társadalmi szerepvállalásként szeretne aktívan részt venni egy inkluzív, szinergiákra épülő hazai közösségépítésben, ahol stakeholder stakeholdernek nem farkasa, és ahol a szereplők abban mérik össze az erejüket, hogy az adott feladat elvégzéséhez, innovatív projekt felvirágoztatásához ki tett hozzá a legtöbbet.
A NexGen Innovations Labs megjelenése kapcsán készült teljes interjút a Growth Magazin 2024. évi első számában lehet elolvasni.
NYITÓKÉP: Kölkedi Krisztián zsűrizik az SZTE HSUP Ötletversenyén 2024 januárjában. Sahin-Tóth István / SZTE Közkapcsolati Iroda