Hirdetés

Stresszmentes főzés pazarlás nélkül – egy vadiúj magyar startuppal

Egy-egy főzéssel átlagosan több, mint három óra megy el. Kitaláljuk, mi legyen az ebéd, sorbanállunk a boltban, hazacipeljük a bevásárlást, aztán előkészülünk a főzéshez. A hozzávalók egy része mégis a kukában landol, pedig kis tervezéssel a pazarlást könnyen meg lehet előzni. Ebben segít egy új magyar startup: a HAMM friss, termelői és kimért alapanyagokat szállít házhoz receptekkel együtt.

Néhány hete indult útjára a HAMM, ami átveszi a recepttervezés, bevásárlás és előkészítés terheit. “Missziónk a stresszmentes és tudatos főzés népszerűsítése” – mondta Fekete Orsi, a vállalkozás stratégiai vezetője. Azzal, hogy az otthonunk kényelméből online intézzük a bevásárlást, nemcsak a pazarlás ellen teszünk, hanem pénzt és időt is spórolunk, közben pedig új, változatos és egészséges ételeket próbálhatunk ki.

A receptdobozba a kiválasztott receptek előre kimért hozzávalói kerülnek, így biztosan minden alapanyagot felhasználunk a főzés során, nem marad konyhai maradék. “Ha például egy új receptet szeretnék kipróbálni, nem kell megvennem egy egész üveget egy exotikusabb hozzávalóból, mert a receptdobozban pont azt a 20 ml-t kapom meg, amire szükségem lesz” – fejtette ki Orsi.

A vásárlók a honlapon séfek által összeállított receptek közül tudnak választani, amik között találnak villámrecepteket, mentes és vegán fogásokat, családi kedvenceket, és a világ különböző tájainak ízeibe is belekóstolhatnak.

A HAMM-nál törekednek a szezonalitásra, ezért a receptek hetente frissülnek, és a friss alapanyagokat helyi termelőktől és kereskedőktől szerzik be a leadott vásárlói rendelések után. Így nemcsak a háztartásoknál, de a HAMM-nál sem keletkezik felesleges élelmiszermaradék, és a hozzávalók fagyasztás vagy hosszas polcon állás nélkül érkeznek házhoz.

“Igyekszünk minél környezetbarátabb megoldásokat találni a csomagolásra is” – emelte ki Veress Tamás, ügyvezető. “Arra is van lehetőség, hogy a csomagolóanyagokat a következő rendelésnél a futár visszavegye, hogy újrahasznosítsuk.” – tette hozzá Tamás. Az alapanyagok frissentartásához innovatív technológiát használnak: a receptdobozt természetes gyapjúval bélelik ki és jégakkuval töltik meg, hogy a szállítás során hűtve maradjon a tartalma.

A HAMM egyelőre Budapesten és a főváros környékére szállít receptdobozt. Még több információ található róluk a honlapjukonFacebookon és Instagramon.

Örülhetünk-e egyáltalán a Klarna tőzsdére lépésének?

A svéd BNPL-bajnok jobb időket is látott, mint most, a tőzsdére vezetés megkezdésekor. Ezt tükrözi a visszafogott értékelési célja, ami mögött az európai piacok rossz megítélése húzódhat, valamint az is, hogy a tervezett értékelés meg sem közelíti az unikornis pár évvel korábbi értékelését.

Bővebben

Összefogott az európai ökoszisztéma a következő európai sikersztorik megszületéséért

A Europe Project névre keresztelt kezdeményezés célja, hogy komplex segítséget nyújtson a tehetséges fiatal vállalkozóknak, és megmutassa a világnak: Európa még mindig képes globálisan meghatározó startupokat építeni.

Bővebben

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben

Sok diáknak fogalma sincs arról, hogy milyen költségekkel jár a felnőtt élet – mondja Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója

A Diverzum és a más ökoszisztéma-szereplők által készített Gen Z Reportból kiderül, hogy a fiatalok átlagos bérigénye közel sem olyan irreálisan magas, mint azt gondolnánk. A kutatási eredmények kapcsán beszélgettünk Gyarmati Fannival, a Diverzum társalapítójával.

Bővebben

Hogyan érdemeld ki a Z generáció márkahűségét?

Több ökoszisztéma-szereplő összefogásával készült átfogó kutatás az 1995-2006 között született korcsoport helyzetéről, gondolkodásáról, értékvilágáról és vásárlási szokásairól. A főbb eredményeket ismertetjük.

Bővebben