Hirdetés

Startupok: az igazi megmérettetés nem a befektetők, hanem az ügyfelek előtt zajlik

A McKinsey tanácsadó cég tanulmánya szerint amennyiben a hazai startupok a többi európai országhoz hasonló arányban és mértékben tudnának növekedni, 2,5-5 milliárd eurónyi pluszforrást tudnának bevonni a szektorba. Ennek jelentős hányada – mintegy  egy milliárd euró – a helyi gazdaságban hasznosulna.

De hogyan állnak hozzá az hazai startupok ehhez az ökoszisztémához? Rendelkeznek-e a szükséges kooperációs képességekkel és motivációkkal? 

Ezen a tanulmány azt is megállapítja, hogy a magyar startupok jó alapokkal rendelkeznek a kockázati tőke, valamint a szakképzett munkaerő, kiváltképpen az IT-szakemberek elérhetősége és mennyisége tekintetében. Azonban nem látszik, hogy a szektor szereplői jelentős mértékben fognának össze, holott a nemzetközi piaci terjeszkedéshez is szükséges lehet a tudás, a pénzügyi és kapcsolati tőke szinergiáinak kihasználása.

„A kis magyar, erőforráshiányos startup piacon extrán jól működik a játékelmélet: megéri a kompetitív, zéró összegű játékot egy kooperatív, pozitív összegű játékká alakítani, különösen, ha ez külföldi piacok megnyitásával is jár, mert hosszú távon ez minden együttműködő résztvevőnek hasznosabb” – mondta a Connect Magazinnak Csillag Péter, a HunBAN (Hungarian Business Angel Network) elnöke.

„Mi, startupok is aktívan tehetünk az ökoszisztéma fejlesztéséért.”

„Sokszor próbálunk egymástól tanulni a nemzetközi piacra lépés és értékesítés kapcsán, de már a hazai piacon is megoszthatjuk tapasztalatainkat, kapcsolatrendszerünket annak érdekében, hogy egyes innovációk szélesebb körökbe, esetünkben valós vállalati ügyfelekhez is eljussanak” –  erősítette meg a célokat Barathi Tamás, a Blue Colibri App alapítója, ügyvezetője. A HR-digitalizációs és belső kommunikációs applikációt fejlesztő cég éppen áprilisban rendezi meg a Connect Konferenciát, amely során a Hungarian Startup University Programmal (HSUP) közösen elindítanak egy úgynevezett “Innovation Stage”-et, ahol a startupok 5 perces pitchekben bemutatkozhatnak, majd ezt követően egy-egy már aktív felhasználó ügyfelet delegálhatnak egy panelbeszélgetésbe. Barathi Tamás szerint így az érdeklődők első kézből ismerhetik meg a felhasználói élményt.

„Mi szívesen megosztjuk a kontaktjainkat és a tapasztalatainkat a többi startuppal. Ráadásul ezt a formátumot már januárban is kipróbáltuk és jól működött, mindenki profitált belőle, az érdeklődő cégvezetők és a startupok is. Előbbiek, visszajelzéseik alapján rövid idő alatt több nagyon hasznos innovációt ismerhettek meg, utóbbiak egy jóval nagyobb közösséget és potenciális ügyfélkört érhettek el. Erre mondják, hogy win-win” – hangsúlyozta a Blue Colibri App ügyvezetője.

Az Innovation Stage kezdeményezéséhez a Hungarian Startup University Program (HSUP) és az azt üzemeltető Express Innovation Agency Zrt. főtámogatóként csatlakozott, hiszen a program missziója a hazai startup-ökoszisztéma fejlesztése. A HSUP egy országosan egységes, komplex startup program, amelynek fő célja a hazai egyetemisták megismertetése az innováció világával, a modern vállalkozói ismeretekkel és a startupok működésével, mindezt egy új, közös e-learning platformon keresztül. A programban eddig több mint 6000 hallgató vett részt országszerte 31 egyetemen, és közel 300 csapat megközelítőleg 900 millió forint támogatásban részesült.

A Connect Konferencia és az Innovation Stage koncepciója igazán egyedi, hiszen a startupoknak egy olyan bemutatkozási lehetőséget biztosít, amely nem a klasszikus befektetői pitcheket jelenti, hanem potenciális ügyfelek előtt mutathatják meg magukat. Valamint mivel a rendezvény szervezője, a Blue Colibri maga is egy startup, ez olyan különleges kezdeményezés, amelyből rendkívüli módon profitálhat az ökoszisztéma.

Az Innovation Stagen való megjelenést minél több startup számára szeretnék elérhetővé tenni, ezért a  HSUP és a Blue Colibri pályázatot is hirdet a legalább pilot ügyfelekkel már rendelkező startupok számára. 3 kiválasztott startupnak lehetősége van díjmentesen bemutatkozni a HSUP Innovation Stage-en. Jelentkezési határidő: 2023. április 7.

Jelentkezési form innen érhető el: https://forms.gle/eaZgcHLrQkGmG34h9

Hozz egy jó ötletet egy elhagyott terület újrahasznosítására, és nyerj hárommillió forintot!

A CheckINN Revitalizátor ötletpályázat célja, hogy a befektetők helyett a felsőoktatásban tanuló diákok álmodják meg, hogy a funkcióját vesztett, elhanyagolt épületek, területek hogyan teremthetnének újra értéket, új külsővel és turisztikai jelentőséggel is felruházva őket.

Bővebben

Virtuális prototipizálást, szervezetfejlesztést és inkubációt is ad a projektednek a Technocatalyst program

A Technocatalyst olyan projektek jelentkezését várja, amelyek lelassultak vagy elakadtak, de a következő szintre szeretnének lépni, legyen szó a termék vagy szolgáltatás fejlesztéséről, piacra viteléről vagy a szükséges pénzügyi támogatás megszerzéséről. A program három szereplő különböző szolgáltatási portfólióját hozza tető alá, így a résztvevők ott kapnak segítséget, ahol a leginkább szükségük van rá.

Bővebben

A startup-ökoszisztémát is megszólítja idén a SMART Konferencia

Az IVSZ által szervezett innovációs és üzleti konferencia, a SMART a startup-ökoszisztémát is megcélozza: a fő eseménnyel párhuzamosan futó SMARTup Konferencián, melyet az InnoMaker Partners csapatavál együttműködésben állítanak színpadra, a startupvilág aktuális kérdésit járhatják körbe a résztvevők. A SMART-on ráadásul a Startup Online csapatának köszönhetően egy 360 fokos szelfigépet is kipróbálhatsz.

Bővebben

Újrahasznosított műanyagból készült kompozit, kertészeti rendszer, ultrahatékony növénystimuláló szer – ilyen projektek mutatkoztak be a Startup Plastic Surgery pitch versenyén

A Startup Plastic Surgery és a Klímainnovációs Közösség inkubációs programjában olyan projekteket karolnak fel, amelyek a műanyag által okozott környezeti és egészségügyi problémákra kínálnak megoldásokat. A program hagyományosan egy pitch versennyel zárul, amin a Startup Online is jelen volt. Fotóriportunkat láthatjátok.

Bővebben

2023 nem volt az európai unikornisok éve, az idei év annál inkább az lehet

2017 óta nem volt olyan alacsony az egy évben jegyzett új unikornis vállalkozások száma Európában, mint tavaly: csupán 7 új unikornis született. 2024 első negyedévében viszont már 4 új unikornissal büszkélkedhet az európai piac – mutatjuk is őket!

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások