Hirdetés

Startupok: az igazi megmérettetés nem a befektetők, hanem az ügyfelek előtt zajlik

A McKinsey tanácsadó cég tanulmánya szerint amennyiben a hazai startupok a többi európai országhoz hasonló arányban és mértékben tudnának növekedni, 2,5-5 milliárd eurónyi pluszforrást tudnának bevonni a szektorba. Ennek jelentős hányada – mintegy  egy milliárd euró – a helyi gazdaságban hasznosulna.

De hogyan állnak hozzá az hazai startupok ehhez az ökoszisztémához? Rendelkeznek-e a szükséges kooperációs képességekkel és motivációkkal? 

Ezen a tanulmány azt is megállapítja, hogy a magyar startupok jó alapokkal rendelkeznek a kockázati tőke, valamint a szakképzett munkaerő, kiváltképpen az IT-szakemberek elérhetősége és mennyisége tekintetében. Azonban nem látszik, hogy a szektor szereplői jelentős mértékben fognának össze, holott a nemzetközi piaci terjeszkedéshez is szükséges lehet a tudás, a pénzügyi és kapcsolati tőke szinergiáinak kihasználása.

„A kis magyar, erőforráshiányos startup piacon extrán jól működik a játékelmélet: megéri a kompetitív, zéró összegű játékot egy kooperatív, pozitív összegű játékká alakítani, különösen, ha ez külföldi piacok megnyitásával is jár, mert hosszú távon ez minden együttműködő résztvevőnek hasznosabb” – mondta a Connect Magazinnak Csillag Péter, a HunBAN (Hungarian Business Angel Network) elnöke.

„Mi, startupok is aktívan tehetünk az ökoszisztéma fejlesztéséért.”

„Sokszor próbálunk egymástól tanulni a nemzetközi piacra lépés és értékesítés kapcsán, de már a hazai piacon is megoszthatjuk tapasztalatainkat, kapcsolatrendszerünket annak érdekében, hogy egyes innovációk szélesebb körökbe, esetünkben valós vállalati ügyfelekhez is eljussanak” –  erősítette meg a célokat Barathi Tamás, a Blue Colibri App alapítója, ügyvezetője. A HR-digitalizációs és belső kommunikációs applikációt fejlesztő cég éppen áprilisban rendezi meg a Connect Konferenciát, amely során a Hungarian Startup University Programmal (HSUP) közösen elindítanak egy úgynevezett “Innovation Stage”-et, ahol a startupok 5 perces pitchekben bemutatkozhatnak, majd ezt követően egy-egy már aktív felhasználó ügyfelet delegálhatnak egy panelbeszélgetésbe. Barathi Tamás szerint így az érdeklődők első kézből ismerhetik meg a felhasználói élményt.

„Mi szívesen megosztjuk a kontaktjainkat és a tapasztalatainkat a többi startuppal. Ráadásul ezt a formátumot már januárban is kipróbáltuk és jól működött, mindenki profitált belőle, az érdeklődő cégvezetők és a startupok is. Előbbiek, visszajelzéseik alapján rövid idő alatt több nagyon hasznos innovációt ismerhettek meg, utóbbiak egy jóval nagyobb közösséget és potenciális ügyfélkört érhettek el. Erre mondják, hogy win-win” – hangsúlyozta a Blue Colibri App ügyvezetője.

Az Innovation Stage kezdeményezéséhez a Hungarian Startup University Program (HSUP) és az azt üzemeltető Express Innovation Agency Zrt. főtámogatóként csatlakozott, hiszen a program missziója a hazai startup-ökoszisztéma fejlesztése. A HSUP egy országosan egységes, komplex startup program, amelynek fő célja a hazai egyetemisták megismertetése az innováció világával, a modern vállalkozói ismeretekkel és a startupok működésével, mindezt egy új, közös e-learning platformon keresztül. A programban eddig több mint 6000 hallgató vett részt országszerte 31 egyetemen, és közel 300 csapat megközelítőleg 900 millió forint támogatásban részesült.

A Connect Konferencia és az Innovation Stage koncepciója igazán egyedi, hiszen a startupoknak egy olyan bemutatkozási lehetőséget biztosít, amely nem a klasszikus befektetői pitcheket jelenti, hanem potenciális ügyfelek előtt mutathatják meg magukat. Valamint mivel a rendezvény szervezője, a Blue Colibri maga is egy startup, ez olyan különleges kezdeményezés, amelyből rendkívüli módon profitálhat az ökoszisztéma.

Az Innovation Stagen való megjelenést minél több startup számára szeretnék elérhetővé tenni, ezért a  HSUP és a Blue Colibri pályázatot is hirdet a legalább pilot ügyfelekkel már rendelkező startupok számára. 3 kiválasztott startupnak lehetősége van díjmentesen bemutatkozni a HSUP Innovation Stage-en. Jelentkezési határidő: 2023. április 7.

Jelentkezési form innen érhető el: https://forms.gle/eaZgcHLrQkGmG34h9

Egy női alapító vallomásai – ezzel a címmel indít új podcastot Meghan Markle

A brit királyi család tagja 8 epizódon keresztül folytat beszélgetéseket női vállalkozókkal a karrierjükről, és arról, hogy nőként hogyan lehet sikeresen vállalkozást építeni.

Bővebben

Örülhetünk-e egyáltalán a Klarna tőzsdére lépésének?

A svéd BNPL-bajnok jobb időket is látott, mint most, a tőzsdére vezetés megkezdésekor. Ezt tükrözi a visszafogott értékelési célja, ami mögött az európai piacok rossz megítélése húzódhat, valamint az is, hogy a tervezett értékelés meg sem közelíti az unikornis pár évvel korábbi értékelését.

Bővebben

Összefogott az európai ökoszisztéma a következő európai sikersztorik megszületéséért

A Europe Project névre keresztelt kezdeményezés célja, hogy komplex segítséget nyújtson a tehetséges fiatal vállalkozóknak, és megmutassa a világnak: Európa még mindig képes globálisan meghatározó startupokat építeni.

Bővebben

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben

Sok diáknak fogalma sincs arról, hogy milyen költségekkel jár a felnőtt élet – mondja Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója

A Diverzum és a más ökoszisztéma-szereplők által készített Gen Z Reportból kiderül, hogy a fiatalok átlagos bérigénye közel sem olyan irreálisan magas, mint azt gondolnánk. A kutatási eredmények kapcsán beszélgettünk Gyarmati Fannival, a Diverzum társalapítójával.

Bővebben