Hirdetés

Rangos díjat nyert a fiatal startup!

A Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány és a Hungarian Business Leaders Forum (HBLF) idén összefogott, hogy megtalálják és díjazzák az év fenntarthatósági vállalkozását, a díjjal egymillió forint értékű mentorprogram is jár.

Hirdetés

Ezzel azokat a kezdő startupokat és vállalkozásokat szeretnék elismerni, akik amellett, hogy a mindennapi munkájukban odafigyelnek a környezetükre, már egy olyan konkrét terméken vagy szolgáltatáson, megoldáson dolgoznak, amelyek szebbé, zöldebbé, környezetbarátabbá teszik mindennapjainkat.

Jamniczky Zsolt, a HBLF igazgatója a díjátadón elmondta, hogy a Hungarian Business Leaders Forum 1992-ben alakult és kezdettől a társadalmi felelősségvállalás volt a középpontban, ennek természetes része a vállalati felelősségvállalás, a klímavédelem, ezt mind a 100 tagvállalatuk nagyon fontosnak tartja. Még lényegesebb, hogy ez ne csak egy érték legyen, hanem testesüljön is meg valamiben, egy termékben vagy szolgáltatásban.

A másik kiíró, a Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány részéről Krakkó Ákos azt nyiltakozta, hogy szeretnék azokat az üzleti szereplőket megszólítani, akik a klímavédelemmel nem csak a kommunikációjukban foglalkoznak, hanem a napi munkájuk része is.

Mindkét szervezet alapvető célkitűzése olyan kezdeményezések támogatása, melyek választ keresnek és adnak is a különböző környezeti, klímavédelmi, illetve fenntarthatósági kihívásokra. A díj a nyertes számára egymillió forint értékű mentorálást jelent szakemberekkel. Idén tucatnyi pályamunka érkezett, ebből 3 került a döntőbe.

A döntősök

Az egyik cég 15 éve foglalkozik gépi látásalapú problémák megoldásával, idén lehetőséget kaptak arra, hogy részt vegyenek egy tiszai projektben, melynek során kamerák segítségével azonosítják a Tiszán a műanyag palackok mozgását, jelzést adnak róluk, majd azokat uszályok összegyűjtik. Céljuk, hogy minél több folyón tudják a rendszert telepíteni.

A másik döntős versenyző a Munch, akikről korábban itt írtunk. Történetük egészen friss, négy fiatal összefogott, és az ételpazarlás problémájára találtak egy remek megoldást. Létrehoztak egy olyan applikációt és honlapot, ahol olyan jó minőségű élelmiszereket szeretnének értékesíteni, melyeket már nem tudnak eladni a vendéglátóhelyek, így egyébként veszendőbe mennének.

Rengeteg ételt tudnak így megmenteni az elpazarlástól is kidobástól. Debrecenben indultak, további nagyvárosokban folytatják, miután lelkes csapatot toboroztak a munkához. Később, terveik szerint, az ételmentés mellett akár más területekre is kiterjedhet a tevékenység.

A harmadik döntős csapat a HeatVentors kft.: 2017-ben alapították a céget, és most egy olyan hőenergia tároló rendszert alkottak, amely csökkenti a hűtés és fűtés energiafogyasztását, így a széndioxid kibocsátást, és az iparban és a háztartásokban egyaránt felhasználható. Magyarország mellett már Olaszországban és Indonéziában is vannak ügyfeleik.

Díjak és nyertesek

A szakmai zsűri elnöke, Janza Ákos elmondta, hogy minden pályázatnál megvizsgálták a termék fenntarthatóságát, de legfontosabb a környezeti fenntarthatóság. Különdíjat is létrehoztak, ami a termék megjelenésnek szól. A különdíjat Baráth Gábor kapta Mohácsról, aki gumihulladék újra hasznosításával köztéri szobrokat készít.

A Klímavédelmi díjat a Munch csapata nyerte. A startup képviselője elmondta, hogy a jövőben a legfontosabb, hogy nagyvállalatokhoz is eljussanak és így megnöveljék tevékenységük volumenét. Gratulálunk! 🙂

Hirdetés

Netflix-díjas magyar céget vásárol fel az amerikai nagyvállalat 

Kiemelkedő eredmény a magyar innovációs szektorban: a Netflix streamingszolgáltató díját elnyerő, online ajánlórendszerek fejlesztésére szakosodott Gravity R&D informatikai cég felvásárlására végleges megállapodást kötött az amerikai tőzsdén jegyzett Taboola, a digitális hirdetési piaci  szegmens egyik legjelentősebb globális szereplője. A netezők számára személyre szabott “találatokhoz” a hátteret biztosító Taboola nemcsak a magyar céget vásárolja fel, hanem a közép-európai fejlesztői központját is Magyarországra telepíti. 

Bővebben

A többség számára 10 mobilalkalmazás bőven elég

Hazánkban már 6,2 millióan használnak okostelefont és nagyjából 6 millióan interneteznek mobiljukon a 18-69 éves korosztályban – derült ki az eNET legújabb reprezentatív kutatásából. A többség számára 10 mobilalkalmazás bőven elég, legalábbis ennyit használ hetente. A magasfokú okostelefon penetráció mellett azonban több internetes tevékenység van, ahol nem ezt az eszközt preferáljuk – ilyen például a webáruházi vásárlás vagy a levelezés, ahol a számítógépet részesítjük előnyben.

Bővebben
Hirdetés

Először Magyarországon: startup ökoszisztémára fókuszáló adat-felület

A Hungarian Startup University Programot (HSUP) megvalósító Express Innovation Agency, valamint a Dealroom.co startupokra és tech ökoszisztémákra koncentráló nemzetközi adatszolgáltatóval kötött megállapodás keretében megnyílt a startup ökoszisztéma fókuszú, közös magyarországi platform, amelynek célja, hogy fellendítse a magyar innovációt és vállalkozói szellemet.

Bővebben

A jelenlegi többszörösére szorosára kellene gyorsítani az épületfelújítások ütemét Európában

A klímavédelem érdekében a beruházási prioritások sürgős átgondolására és határozottabb közös fellépésre szólítja fel a Világgazdasági Fórum (WEF) napokban zajló davosi találkozóján a résztvevőket a Schneider Electric. Az energiamendzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat Fenntarthatósági Kutatóintézetének friss elemzése szerint a jelenlegi 2-3-szorosára kellene gyorsítani az épületfelújítások ütemét Európában, hogy sikerüljön elérni a Párizsi Megállapodásban megfogalmazott célokat.

Bővebben

Az ember a kulcs, nem az ötlet

A hazai startup világban is megtalálhatók már az angyalbefektetők, a vállalkozások nagy része azonban még nem mindig tudja pontosan, hogyan és mikor lehet alkalmas arra, hogy tőkét kapjon tőlük a szintlépéshez. A Start it @K&H ezért a hazai angyalbefektetői szféra két közismert alakját látta vendégül, hogy tapasztalataikon keresztül mutassák be a kezdő vállalkozóknak az ilyen típusú forrásbevonás sajátosságait.

Bővebben

A gyerekek digitális biztonságát védi egy magyar startup

A gyerekek digitális biztonsága szerencsére már nem új fogalom – mégis meglepő helyen kerülhet veszélybe. A kicsikről készült képek, videók online felületeken történő megosztása ugyanis veszélybe sodorhatja a gyerekek digitális biztonságát – akkor is, ha azt a szülők, az oktatási intézmény vagy éppen a nyári tábor szervezői teszik. A Start it @K&H inkubátorprogramba bekerült kidea egy olyan zárt digitális óvodai kommunikációs felület, amely többek között erre az aktuális problémára nyújt egyszerű megoldást. 

Bővebben