Petróczi Rafael

Petróczi Rafael

A Startup Online vezető újságírója, szerkesztője. Pályáját közéleti újságíróként kezdte az Azonnali hírportálnál, majd az egykori Express Innovation Agency-ben merült el a startupok világában. Lenyűgözőnek tartja le a szféra színességét és merész, kockázatvállaló magatartását. A két világ között mozogva kamatoztatja újságírói tapasztalatát és a startup-ökoszisztémáról megszerzett tudását.

Rovat: Iparági hírek

A Body Shop Magyarországot húzta be új ügyfélként a zöld logisztikai startup, a TOURMIX

A Body Shop Magyarországot húzta be új ügyfélként a zöld logisztikai startup, a TOURMIX
#fenntartható #zöld #Bagdy Márk #Banga Ildikó #The Body Shop #TOURMIX
A Body Shop és a TOURMIX közötti szerződés értelmében a Body Shop hét magyarországi üzletéből rendelt termékek kiszállítását is lehet intézni a TOURMIX futárain keresztül.

Újabb ügyfelet sikerült behúznia a TOURMIX zöld logisztikai startupnak:

így most már a több, mint tízéves hazai múlttal rendelkező kozmetikai lánc, a Body Shop hét magyarországi üzletéből rendelt termékek kiszállítását is lehet intézni a TOURMIX futárain keresztül.

A 2019-ben alapított TOURMIX a fenntartható csomagszállításban találta meg a számítását: ötlete, hogy hivatásos futárok helyett azokkal a hétköznapi emberekkel (szóhasználatukban mixerekkel) szállíttassa ki a partnercégek áruit, akiknek éppen útba esnek a szállítási címek, és akik ezért cserébe juttatást kapnak.

Egész pontosan –  mint azt a Startup Online kérdésére elmondta a cég –  a partner központjában összeállított rendeléseket a TOURMIX egy másik céggel valamely saját lerakodóhelyére szállítja, és a mixerek innen kezdik meg a kiszállítást a megadott címre gyalog, biciklivel vagy tömegközlekedéssel. A megrendelést jegyző partnercég ezért díjat fizet a startupnak, amiből az kifizeti a mixert. 

Ezzel a meglévő erőforrásokat használja ki a startup, csökkenti az e-commerce nagyvárosokra gyakorolt hatását, és fenntartható, zöld megoldást kínálnak a csomagszállításban.

A TOURMIX – a Startup Online-nak küldött sajtóközlemény szerint – jelenleg több mint száz partnerrel és ezer mixerrel rendelkezik.

A Body Shop egyébként hasonlóan elkötelezett a fenntartható működés mellett a saját piacán. Az állatkísérletmentes kozmetikumok gyártását végző cég a sajtóközleményben arra hívta fel a figyelmet, hogy egy állatkísérletekkel foglalkozó laboratórium energiaigénye rendkívül nagy, továbbá az állatkísérletek hatalmas mennyiségű veszélyes hulladékot, levegő- és vízszennyezést vonnak maguk után.

Ahogyan Banga Ildikó a Body Shop Magyarország ügyvezetője összegezte: a fenntarthatósági küldetésük „egybecseng a TOURMIX által képviselt közösség értékeivel”.

NYITÓKÉP: Banga Ildikó, a Body Shop Magyarország ügyvezetője, valamint Bagdy Márk, a TOURMIX társalapítója. Forrás: Agence Najoua kommunikációs ügynökség

 

Olvasd el ezt is!

Eladta a Sanofi a fogyasztói egészségügyi üzletága, az Opella 50 százalékos részesedését

#Bpifrance #Franciaország #Emmanuel Macron #CD&R #Clayton #Dubilier & Rice #gyógyszeripar #Opella #PAI Partners #pharma #Sanofi
Az eladás nem volt zökkenőmentes, az erős politikai ellenérzéseket váltott ki. A Sanofi végül úgy tudta amerikai vevőnek adni az Opella részvényeinek felét, hogy garanciákat vállalt a francia termelés fenntartására, és beengedte a francia állami befektetési bankot is a tulajdonosi körbe.