Hirdetés

A Porsche is rágyúr az elektromos autózásra

Porsche

A német autógyár megduplázza az elektromos autók gyártására fordított összeget, de a belsőégésű motorok fejlesztésével sem hagynak fel.

Oliver Blume, a Porsche vezérigazgatójának bejelentése szerint az elektromos autók gyártására szánt összeget 6 milliárd euróra növelték az eredetileg tervezett 3 milliárd euróról. A vállalatvezető kifejtette, hogy az összeget részben a már meglévő modellek elektromos változatának kifejlesztésére, illetve új elektromos autók létrehozására költik.

A Porsche 2019 végére tervezi piacra dobni a Mission E elektromos autómodelljét, amiből kezdetben évi 20 ezer készül a cég zuffenhauseni üzemében. A Porsche más elektromos autók gyártását is tervezi, amelyek lipcsei gyárában fognak készülni – mondta el a vezérigazgató.

Oliver Blume hangsúlyozta továbbá azt is, hogy a Porsche nem mond le a belsőégésű motorral szerelt autók gyártásáról sem. A Porsche forgalma 2016-ban mintegy 22,3 milliárd euró volt, a tavalyi adatot majd márciusban hozzák nyilvánosságra.

Az autógyárak újabban látványosan nyitnak az elektromos autózással felé. Legutóbb a Volkswagen jelentette be, hogy a terveik szerint 2025-ben már az autóeladásaik negyedét az elektromos gépkocsik fogják adni. Sőt, már ezek szervizelésére is készülnek, ezért a hazai márkakereskedői hálózatukat is fejlesztik, hogy biztosítva legyen az új technológiájú autók javítása és karbantartása.

Az hazai informatikusok pár éven belül külföldi munkaadónak fognak dolgozni?

Négyből három hazai informatikus valószínűnek tartja, hogy a következő két évtized során távmunkában külföldi munkaadónak fog dolgozni, és szinte minden szakember az IT-életpálya természetes részének tekinti a külföldre történő munkavégzést – derül ki egy friss kutatás eredményeiből. Az IVSZ értékelése szerint mindez nemcsak az egyébként is súlyos munkaerő-hiánnyal küzdő digitális munkaerőpiac szempontjából jelent újabb egyértelmű

Bővebben

Még sosem érte meg ennyire telekocsizni

Noha december 31-ig még biztosan hatósági árakon tankolhatunk, a globális infláció miatt sokan már most az autós közlekedés költséghatékonyabb alternatíváit keresik. A közúti közlekedés résztvevőinek egyre több anyagi próbatétellel kell szembenézniük, így autósként és utasként egyaránt mérlegelni kell, hogy milyen utazási forma lehet a leggazdaságosabb, különösen nagyobb távolságok esetében.

Bővebben

Közösségi támogatás megoldást hoz a tartalomgyártóknak a magyar startup

Általános nemzetközi trend, hogy a fogyasztók egyre inkább nyitottak arra, hogy pénzzel is támogassák a kedvenc tartalomkészítőiket. 2021-ben az ezzel kapcsolatos mikrotranzakciók összege átlépte 13,5 milliárd dollárt és az előrejelzések szerint ez az éves összeg hamarosan a duplájára nő. A válság miatti reklám és szponzorköltések kiesésével a médiumok, vloggerek és nonprofit szervezetek is nagyobb szerepet szánnak a közösségi támogatásnak. Nekik nyújt alternatívát a tranzakciós díj és akár áfa nélkül működő magyar Donably.

Bővebben

Innovatív találmány védi meg az autósokat a vadgázolástól

Hazánkban a hivatalos statisztikáknál jóval több, évente akár 40 ezer vadgázolás történhet. Ezt a számot hivatott csökkenteni a VIONN GO, az első okos vadriasztó, ami a gépjármű alvázára rögzítve a beépített hangszórónak köszönhetően jelzi érkezésünket az állatvilágnak. A fejlesztők egy mégis bekövetkezett vad által okozott baleset esetén a keletkezett kárt öt munkanapon belül megtérítik ügyfeleiknek egymillió forintig.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások