Hirdetés

A Porsche is rágyúr az elektromos autózásra

Porsche

A német autógyár megduplázza az elektromos autók gyártására fordított összeget, de a belsőégésű motorok fejlesztésével sem hagynak fel.

Oliver Blume, a Porsche vezérigazgatójának bejelentése szerint az elektromos autók gyártására szánt összeget 6 milliárd euróra növelték az eredetileg tervezett 3 milliárd euróról. A vállalatvezető kifejtette, hogy az összeget részben a már meglévő modellek elektromos változatának kifejlesztésére, illetve új elektromos autók létrehozására költik.

A Porsche 2019 végére tervezi piacra dobni a Mission E elektromos autómodelljét, amiből kezdetben évi 20 ezer készül a cég zuffenhauseni üzemében. A Porsche más elektromos autók gyártását is tervezi, amelyek lipcsei gyárában fognak készülni – mondta el a vezérigazgató.

Oliver Blume hangsúlyozta továbbá azt is, hogy a Porsche nem mond le a belsőégésű motorral szerelt autók gyártásáról sem. A Porsche forgalma 2016-ban mintegy 22,3 milliárd euró volt, a tavalyi adatot majd márciusban hozzák nyilvánosságra.

Az autógyárak újabban látványosan nyitnak az elektromos autózással felé. Legutóbb a Volkswagen jelentette be, hogy a terveik szerint 2025-ben már az autóeladásaik negyedét az elektromos gépkocsik fogják adni. Sőt, már ezek szervizelésére is készülnek, ezért a hazai márkakereskedői hálózatukat is fejlesztik, hogy biztosítva legyen az új technológiájú autók javítása és karbantartása.

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben

Sok diáknak fogalma sincs arról, hogy milyen költségekkel jár a felnőtt élet – mondja Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója

A Diverzum és a más ökoszisztéma-szereplők által készített Gen Z Reportból kiderül, hogy a fiatalok átlagos bérigénye közel sem olyan irreálisan magas, mint azt gondolnánk. A kutatási eredmények kapcsán beszélgettünk Gyarmati Fannival, a Diverzum társalapítójával.

Bővebben

Hogyan érdemeld ki a Z generáció márkahűségét?

Több ökoszisztéma-szereplő összefogásával készült átfogó kutatás az 1995-2006 között született korcsoport helyzetéről, gondolkodásáról, értékvilágáról és vásárlási szokásairól. A főbb eredményeket ismertetjük.

Bővebben