Hirdetés

Elektromos autók felé nyit a Volkswagen

Volkswagen logo

Olyannyira, hogy hamarosan fejlesztéseket hajtanak végre a magyarországi márkakereskedéseiknél, mert alkalmassá kell válniuk az új technológiájú autók szervizelésére. Oktatóközpontot is építenek.

A wolfsburgi székhelyű német gyártó a következő időszakban a zéró szennyezőanyag-kibocsátású autók felé fordul, 20 milliárd eurót fordít az elektromos meghajtású, illetve önvezető járművek és az ehhez szükséges infrastruktúra fejlesztésébe. 2020-ban érkezik meg Európa útjaira a VW ID modellcsaládja, amelynek tagjai már új filozófiájú, valódi elektromos platformrendszerre tervezett járművek lesznek, nem pedig benzines platformon készült, elektromossá alakított autók

A konszern célul tűzte ki, hogy 2025-re az évi 12-15 milliós értékesítés egynegyedét az elektromosautó-eladások tegyék ki.

Magyarországon jelenleg 30 Volkswagen márkakereskedés működik, 7 ponton lehet elektromos járművet venni, és 14 szerviz alkalmas ezek javítására. Dalnoki Balázs, a Porsche Hungaria (PH) Volkswagen márkaigazgatója szerint 30-100 millió forintos fejlesztést kell végrehajtaniuk a márkakereskedéseknek ahhoz, hogy a konszern által meghatározott követelményeknek megfelelően alkalmassá váljanak az új technológiájú járművek értékesítésére és fogadására. Az infrastruktúra kiépítését, a szerelők és értékesítők képzését 2020 áprilisáig kell elvégezniük.

Porsche Hungaria szakmai és – külön megállapodás alapján – akár anyagi támogatással is segíti majd a fejlesztés végrehajtását.

A következő hónapok során új szerződéses formában szabályozzák majd az együttműködést a kereskedelmi és szervizpartnerekkel. Ráadásul még az idén új oktatóközpont épül a PH budapesti Fáy utcai telephelyén, amely már alkalmas lesz az új technológiák oktatására.

A márkaigazgató a Datahouse adatait idézve kiemelte, hogy tavaly az elektromos autók magyarországi piaca megháromszorozódott: 2017-ben 749 tiszta elektromos hajtású új autó került forgalomba az előző évi 172 darab után. Emellett bővült a plug-in hibrid értékesítés, 231-ről 463 darabra. Dalnoki Balázs szerint a bővülés folytatódik, az elektromos járművek piaca az idén megduplázódhat.

A duplázódásban fontos szerepük van az autómegosztó szolgáltatóknak, amelyek jelentősen támaszkodnak egyebek között a Volkswagen Up! elektromos változatára – ebből a modellből tavaly mintegy 240 darabot adott el a VW.

A magyarországi Volkswagen márkakereskedők 2017-ben 10 602 személyautót és kisteherjárművet értékesítettek, 10,8 százalékkal többet, mint az előző évben. Ezzel a márka piaci részesedése 7,8 százalék volt tavaly. Dalnoki Balázs szerint a VW az idén képes lesz a szakértők által 7,4 százalékosra becsült összpiaci bővüléshez igazodó növekedésre.

(MTI)

Egyre élesebb a verseny a magas színvonalú AI-szakemberekért – a Microsoft és az ElevenLabs is új szakemberekkel erősíti csapatát

Az egyik Európából, a másik az USA-ból csábított át magához magas minőségű AI-kutatókat és -mérnököket. De mi hajtja fel a szakemberek iránti keresletet, és mikor szűnhet meg a tehetséghiány?

Bővebben

Nagy lehetőség van a magyar startupokban arra, hogy gyorsan nemzetközi szintre emelhessék a technológiájukat – mondja Pierre Martensson, a Scale Factory alapítója

A Scale Factory nem az USA-ba, hanem az ázsiai és csendes-óceáni piacokra akarja kilőni a CEE régió startupjait és scaleupjait. De miért pont oda? Mire kell figyelned, ha kelet felé akarsz terjeszkedni, és mivel kell rendelkezned, ha a Scale Factory segítségével akarsz külföldön skálázódni? Ezekről kérdeztük Pierre Martenssont, a Scale Factory alapítóját és ügyvezető partnerét.

Bővebben

Egy női alapító vallomásai – ezzel a címmel indít új podcastot Meghan Markle

A brit királyi család tagja 8 epizódon keresztül folytat beszélgetéseket női vállalkozókkal a karrierjükről, és arról, hogy nőként hogyan lehet sikeresen vállalkozást építeni.

Bővebben

Örülhetünk-e egyáltalán a Klarna tőzsdére lépésének?

A svéd BNPL-bajnok jobb időket is látott, mint most, a tőzsdére vezetés megkezdésekor. Ezt tükrözi a visszafogott értékelési célja, ami mögött az európai piacok rossz megítélése húzódhat, valamint az is, hogy a tervezett értékelés meg sem közelíti az unikornis pár évvel korábbi értékelését.

Bővebben

„There is great potential in Hungarian startups to quickly elevate their technology to an international level,” says Pierre Martensson, founder of The Scale Factory

The Scale Factory aims to launch scaleups from the CEE region into the Asian and Pacific markets rather than the U.S. But why there? What should you consider if you want to expand eastward, and what do you need to have in place if you want to scale internationally with The Scale Factory’s support? We

Bővebben

Összefogott az európai ökoszisztéma a következő európai sikersztorik megszületéséért

A Europe Project névre keresztelt kezdeményezés célja, hogy komplex segítséget nyújtson a tehetséges fiatal vállalkozóknak, és megmutassa a világnak: Európa még mindig képes globálisan meghatározó startupokat építeni.

Bővebben

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben