Hirdetés

Elektromos autók felé nyit a Volkswagen

Volkswagen logo

Olyannyira, hogy hamarosan fejlesztéseket hajtanak végre a magyarországi márkakereskedéseiknél, mert alkalmassá kell válniuk az új technológiájú autók szervizelésére. Oktatóközpontot is építenek.

A wolfsburgi székhelyű német gyártó a következő időszakban a zéró szennyezőanyag-kibocsátású autók felé fordul, 20 milliárd eurót fordít az elektromos meghajtású, illetve önvezető járművek és az ehhez szükséges infrastruktúra fejlesztésébe. 2020-ban érkezik meg Európa útjaira a VW ID modellcsaládja, amelynek tagjai már új filozófiájú, valódi elektromos platformrendszerre tervezett járművek lesznek, nem pedig benzines platformon készült, elektromossá alakított autók

A konszern célul tűzte ki, hogy 2025-re az évi 12-15 milliós értékesítés egynegyedét az elektromosautó-eladások tegyék ki.

Magyarországon jelenleg 30 Volkswagen márkakereskedés működik, 7 ponton lehet elektromos járművet venni, és 14 szerviz alkalmas ezek javítására. Dalnoki Balázs, a Porsche Hungaria (PH) Volkswagen márkaigazgatója szerint 30-100 millió forintos fejlesztést kell végrehajtaniuk a márkakereskedéseknek ahhoz, hogy a konszern által meghatározott követelményeknek megfelelően alkalmassá váljanak az új technológiájú járművek értékesítésére és fogadására. Az infrastruktúra kiépítését, a szerelők és értékesítők képzését 2020 áprilisáig kell elvégezniük.

Porsche Hungaria szakmai és – külön megállapodás alapján – akár anyagi támogatással is segíti majd a fejlesztés végrehajtását.

A következő hónapok során új szerződéses formában szabályozzák majd az együttműködést a kereskedelmi és szervizpartnerekkel. Ráadásul még az idén új oktatóközpont épül a PH budapesti Fáy utcai telephelyén, amely már alkalmas lesz az új technológiák oktatására.

A márkaigazgató a Datahouse adatait idézve kiemelte, hogy tavaly az elektromos autók magyarországi piaca megháromszorozódott: 2017-ben 749 tiszta elektromos hajtású új autó került forgalomba az előző évi 172 darab után. Emellett bővült a plug-in hibrid értékesítés, 231-ről 463 darabra. Dalnoki Balázs szerint a bővülés folytatódik, az elektromos járművek piaca az idén megduplázódhat.

A duplázódásban fontos szerepük van az autómegosztó szolgáltatóknak, amelyek jelentősen támaszkodnak egyebek között a Volkswagen Up! elektromos változatára – ebből a modellből tavaly mintegy 240 darabot adott el a VW.

A magyarországi Volkswagen márkakereskedők 2017-ben 10 602 személyautót és kisteherjárművet értékesítettek, 10,8 százalékkal többet, mint az előző évben. Ezzel a márka piaci részesedése 7,8 százalék volt tavaly. Dalnoki Balázs szerint a VW az idén képes lesz a szakértők által 7,4 százalékosra becsült összpiaci bővüléshez igazodó növekedésre.

(MTI)

Az ember bármikor beavatkozhat a mesterséges intelligencia működésébe – erre ad garanciát az Unió AI szabályozása

Komoly nyomon követési és naplózási rendszert kell annak kiépítenie, aki bizonyos területeken mesterséges intelligenciát alkalmazó szoftvert szeretne forgalmazni az EU-ban.  Az új uniós rendelet, az AI Act ezt azért is írja elő, hogy bármikor közbe tudjon lépni az ember az AI működésébe, ha szükséges. Összefoglaltuk a Pokó Diána mesterséges intelligencia és technológiai szakjogásszal készült interjúnkat.

Bővebben

Ha az EU nem szabályozná a mesterséges intelligenciát, könnyen elharapózhatna a félelem, és megfojtanánk az innovációt

Márciusban fogadta el az Európai Parlament a világ első átfogó mesterségesintelligencia-szabályozását. Miért volt szükség az ún. AI Act-re? Tartanunk kell-e a robotok lázadásától, vagy attól, hogy a kormány AI-eszközökkel követi a mindennapjainkat? Mit fog érzékelni a felhasználó, és mennyi időbe telhet, mire a jog utoléri a gyorsan fejlődő technológiát? Interjúnk dr. Pokó Diána mesterséges intelligencia

Bővebben

Mi az: 42, és nem az élet értelme?

Az európai startup-ökoszisztéma az idei első negyedévben 42 darab, egymillió dollárt meghaladó befektéssel büszkélkedhet. 2022 második negyedéve óta nem volt ilyen magas ez a szám, és már 2024 első három hónapjában majdnem fele annyi úgynevezett megaround történt Európában, mint tavaly összesen.

Bővebben

Hozz egy jó ötletet egy elhagyott terület újrahasznosítására, és nyerj hárommillió forintot!

A CheckINN Revitalizátor ötletpályázat célja, hogy a befektetők helyett a felsőoktatásban tanuló diákok álmodják meg, hogy a funkcióját vesztett, elhanyagolt épületek, területek hogyan teremthetnének újra értéket, új külsővel és turisztikai jelentőséggel is felruházva őket.

Bővebben

Virtuális prototipizálást, szervezetfejlesztést és inkubációt is ad a projektednek a Technocatalyst program

A Technocatalyst olyan projektek jelentkezését várja, amelyek lelassultak vagy elakadtak, de a következő szintre szeretnének lépni, legyen szó a termék vagy szolgáltatás fejlesztéséről, piacra viteléről vagy a szükséges pénzügyi támogatás megszerzéséről. A program három szereplő különböző szolgáltatási portfólióját hozza tető alá, így a résztvevők ott kapnak segítséget, ahol a leginkább szükségük van rá.

Bővebben

A startup-ökoszisztémát is megszólítja idén a SMART Konferencia

Az IVSZ által szervezett innovációs és üzleti konferencia, a SMART a startup-ökoszisztémát is megcélozza: a fő eseménnyel párhuzamosan futó SMARTup Konferencián, melyet az InnoMaker Partners csapatavál együttműködésben állítanak színpadra, a startupvilág aktuális kérdésit járhatják körbe a résztvevők. A SMART-on ráadásul a Startup Online csapatának köszönhetően egy 360 fokos szelfigépet is kipróbálhatsz.

Bővebben

Újrahasznosított műanyagból készült kompozit, kertészeti rendszer, ultrahatékony növénystimuláló szer – ilyen projektek mutatkoztak be a Startup Plastic Surgery pitch versenyén

A Startup Plastic Surgery és a Klímainnovációs Közösség inkubációs programjában olyan projekteket karolnak fel, amelyek a műanyag által okozott környezeti és egészségügyi problémákra kínálnak megoldásokat. A program hagyományosan egy pitch versennyel zárul, amin a Startup Online is jelen volt. Fotóriportunkat láthatjátok.

Bővebben

2023 nem volt az európai unikornisok éve, az idei év annál inkább az lehet

2017 óta nem volt olyan alacsony az egy évben jegyzett új unikornis vállalkozások száma Európában, mint tavaly: csupán 7 új unikornis született. 2024 első negyedévében viszont már 4 új unikornissal büszkélkedhet az európai piac – mutatjuk is őket!

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások