Petróczi Rafael

Petróczi Rafael

A Startup Online vezető újságírója, szerkesztője. Pályáját közéleti újságíróként kezdte az Azonnali hírportálnál, majd az egykori Express Innovation Agency-ben merült el a startupok világában. Lenyűgözőnek tartja le a szféra színességét és merész, kockázatvállaló magatartását. A két világ között mozogva kamatoztatja újságírói tapasztalatát és a startup-ökoszisztémáról megszerzett tudását.

Rovat: Befektetések

Neves befektetők látják a lehetőséget az értékesítési folyamatot AI-aszisztensekkel automatizáló Artisan startupban

Neves befektetők látják a lehetőséget az értékesítési folyamatot AI-aszisztensekkel automatizáló Artisan startupban
#befektetés #mesterséges intelligencia #AI #AIP Seed #Artisan #Ava #BOND #Dealroom #értékesítés #Oliver Jung #Sequoia Scout #Y Combinator
Y Combinator, Oliver Jung, Sequoia Scout – többek között ők adtak a San Francisco-i startupnak 11,5 millió dollár pre-seed finanszírozást annak érdekében, hogy az Artisan a teljes kimenő értékesítési folyamatot automatizálhassa erre képzett AI-asszisztenseivel.

Immáron negyedszerre sikerült tőkét bevonnia a San Francisco-i székhelyű egyik feltörekvő AI-startupnak, az Artisannak.

A mindössze tavaly alapított vállalkozás 11,5 millió dolláros pre-seed kört vont be olyan korábbi befektetőktől, mint az Y Combinator (aminek programjában részt is vett a vállalkozás), Oliver Jung (aki az elsők között fektetett be az Airbnb-be, a Birdbe vagy a Revolutba),

továbbá a Sequoia Scout , a BOND és a korai szakaszű befektetésekre specializálódott lengyel AIP Seed.

Mit csinál az Artisan startup?

A fiatal cég a mesterséges intelligenciát integrálja az értékesítési láncba, ami képes kezelni és automatizáltan működtetni a pepecselős munkák jelentős részét. Ennek keretében a fejlesztők egy virtuális avatárt, úgynevezett artisant hoztak létre Ava néven, ami képes B2B alapon az adott cégnek:

  • felkutatni és azonosítani a potenciális ügyfeleit,
  • a leendő ügyfélre specifikusan kiválasztani a hatékony értékesítési stratégiát, és ennek alapján személyre szabott mailekkel felvenni vele a kapcsolatot,
  • valamint optimalizálni a kézbesítést, hogy a lehetséges ügyfélt el is érje az adott cég.
Így néz ki Ava, az Artisan AI-asszisztense. Forrás: Az Artisan honlapja

Ami az Artisant nagyban megkülönbözteti a többi automatizált leadgeneráló szoftverfejlesztőtől, az az eszközrendszer egyesítése:

Ava több tucat forrásból táplálkozó, 300 millió B2B kapcsolatot tartalmazó adatbázist használ fel, amit képes egységesen kezelni, automatizálja a kontaktlisták létrehozását, az adatok ellenőrzését és a CRM-irányelvek frissítését.

Így a felhasználó nem kényszerül rá arra, hogy kétes minőségű kontaktlisták között válogasson, vagy akár manuálisan próbálja felderíteni a leadeket. Ahogyan Jaspar Carmichael-Jack, a startup társalapítója és vezérigazgatója ismerteti: Ava AI-asszisztensük naponta akár 50 új leadet is képes generálni a kimenő értékesítési folyamatban, hozzájárulva az értékesítési tevékenység optimalizálásához.

A startup értékelése egyébként a Dealroom platformja szerint jelenleg 46-69 millió dollár közöttire tehető.

Ava mellett hamarosan debütálhat Lucas és Elijah is

A mostani pre-seed finanszírozási kört a startup az Ava-modell képességeinek fejlesztésére és bővítésére szeretné felhasználni. Továbbá az Artisan dolgozik más feladatokat, funkciókat ellátó AI-asszisztensek létrehozásán is: a marketing területén Lucas, az ügyfélsikeresség területén pedig Elijah néven szeretne szeretne bevezetni új artisanokat.

Így az Artisan a tőkét arra is fogja fordítani, hogy ezekkel az új avatárokkal egy adott cég teljes go-to-market startégiáját (a teljes értékesítési folyamatot, amin keresztül a vásárló eljut az adott termék/szolgáltatás megvásárlásáig) egy platformon belül lefedje.

NYITÓKÉP: Jaspar Carmichael-Jack és Samantha Stallings, az Artisan társalapítói. Forrás: Jaspar Carmichael-Jack / Instagram

Olvasd el ezt is!