Március 20-án került megrendezésre a budapesti Microsoft irodában az a nagyszabású workshop, amely a digitalizáció különböző szegmenseit vette górcső alá. Az előadások olyan kulcstémák köré szerveződtek, mint az iparban megjelenő mesterséges intelligencia, hatékonyságnövelés, automatizáció és a biztonságnövelés.
A resztvevők többek között Kerényi Tamás előadását is meghallgathatták a rendezvényen, melyben a chatbotok vállalaton belüli kommunikációs hatékonyságnöveléséről beszélt. Az előadása után startupjuk missziójáról és méltán sikeres termékeikről, valamint a Microsofttal való stratégiai együttműködésükről beszélgettünk.
Mit érdemes tudni a Talk-A-Botról azoknak, akik először találkoznak ennek a sikeres startupnak a nevével?
Legrövidebben a mottónkkal tudom összefoglalni a missziónkat: Creativity is our privilege, let the robots do the rest! Ezért érdemes ugyanis chatbotokat használni, és mi azon dolgozunk, hogy ez minél szélesebb körben teret nyerjen. Az emberi erőforrás minden vállalat egyik legértékesebb része, akiket érdemes kreatív feladatokkal foglalkoztatni, hiszen az automatizálás és a mesterséges intelligencia napjainkban eljutott arra a szintre, hogy képes költséghatékonnyá tenni és felgyorsítani egy sor vállalati tevékenységet, miközben a személyes kapcsolatot sem veszítjük el és a felhasználói élmény is sokkal jobb. Egyre több nagyvállalat gondolkodik hasonlóan, így lett ügyfelünk az Erste Bank Hungary, a Nemzeti Közművek, az Árkád, a Praktiker vagy épp a Heineken Hungary is.
Előadásodban sokat beszéltél arról, hogy hogyan segítitek a dolgozók digitális kommunikációját. Hogyan foglalnád össze ennek az esszenciáját?
A válaszunk egy szó: CHEQ – a legújabb, belső vállalati kommunikációt segítő termékünk, mellyel a kékgallérosokkal való dialógust tesszük hatékonnyá. Bár szinte már mindenkinek van okostelefonja, ezeken a területeken sokszor még mindig „középkori módszerekkel” történik a párbeszéd. A cél, hogy vállalatoknak egy könnyen kezelhető, testreszabható eszközt adjunk, amin keresztül hatékonyabb az információáramlás. A platform viszont nem csak a kékgallérosokat integrálja, hanem ezen keresztül minden munkavállalót beosztástól és eszközállománytól függetlenül, akik egyszerre értesülhetnek a céges információkról.
A CHEQ által nincs szükség új csatornára – a cég több, már létező és a munkavállalók életének részeként működő alkalmazáson keresztül szól a dolgozókhoz, nem kér extra figyelmet a tőlük.
Ezen kívül milyen lehetőségeket kínál a Talk-a-bot a kommunikáció hatékonyságnövelésére – akár avállalaton kívüli kommunikációt is beleértve?
A chatbotokkal egy olyan kommunikációs eszközt adunk a vállalatok kezébe, mellyel személyre szabottan beszélgethetnek a már meglévő vagy potenciális ügyfeleikkel teljesen intuitív és automatizált módon. Mindezt egy olyan felületen, amit mindenki ismer és nap mint nap használ. Ez a fajta kommunikció költségmegtakarítást jelent a telefonos ügyfélszolgálattal szemben, hiszen a chatbot 0-24-es elérhetőséget és azonnali válaszadást biztosít. Emellett konverziót növel és cross-marketing lehetőségeket biztosít, sőt a akár teljes marketingautomatizációt is lehetővé teszi. A felhasználók big data alapú profilozásásal pedig relevánsabb kommunikációs üzeneteket küldhetünk ki, mint korábban bármikor.
Vállalaton belül a fent említett CHEQ termékünket emelnénk ki. A CHEQ tökéletesen alkalmas arra, hogy a cégben felmerülő ad-hoc problémákat kezelje, eltoljon egy műszakkezdést, vagy egy komplett csapatot hívjon más helyszínre. A CHEQ révén a munkavállaló hozzáférést kaphat az őt érintő személyes információkhoz, mint az adott havi keresete, szabadnapjainak száma és proaktívan szervezheti a munkán kívüli idejét, például a szabadság kérelem beadását, betegszabadság bejelentését illetően.
Mik a Microsofttal való együttműködéseteknek a legfontosabb sarokpontjai?
Közös értékesítési lehetőséget (co-sell) biztosít nekünk a Microsoft. Ez azt jelenti, hogy közös értékesítési stratégiát folytatunk – egymás termékeit és szolgáltatásait támogatjuk, és ajánljuk minden esetben, ha az a potenciális ügyfélnek releváns. Ezen túl pedig az általuk nyújtott Azure felhőszolgáltatása garanciát ad nekünk arra, hogy a lehető magasabb minőségen tudjunk szolgáltatást biztosítani különböző cégeknek a világ minden pontján. Nekünk nagyon sokat jelent, hogy a világ egyik legnagyobb techcége a hátunk mögött van, mint stratégiai partner a kelet-közép európai régióban.
Milyen élmény volt előadni és reszt venni a Microsoft által megrendezett digitális szakmai napon?
Azért volt különleges élmény és nagy megtiszteltetés a számunkra, mert olyan Microsoft partnerekkel találkozhattam, akik aktívan szeretnének részt venni cégük digitalizálásában és nyitottak a technológiai újdonságokra. Kiváló szervezés volt, sok kiváló előadással.