Megemelte a befektetéseit a Hiventures – 15 millióról indulnak

A Hiventures a kezdő 9 millióját most, jónius 1-től 15 millió forintra emeli, arra hivatkozva, hogy a 9 millió forintos induló tőke ma már nem feltétlenül elég ahhoz, hogy eljussanak az első felhasználóik eléréséig, vagy ahhoz sem, hogy képesek legyenek tovább lépni a következő szakaszba.

Ahogy az korábbi interjúnkból is kiderül a Hiventures összesen 67 milliárd forinttal indult ebből, 2018 végéig 15 milliárd forint került befektetésre. Közel 2000 jelentkező közül egy 200 céges portfóliót válogatott össze magának az ígéretes ötletekbe invesztálva a tőkealap, így itthon ők számítanak a legnagyobbnak. Érettségük szerint három szinten fektetnek be a startupokba, melynek részleteit szintén ismertettők – a mai nappal azonban bejelentették: minden szakaszban emeltek az összegeken. Kiderült az is, hogy az inkubációs szakaszban

továbbra is 9 százalék részesedést kérnek majd, de az eddigi 9 millió feletti 6 milliót tagi kölcsönként adják.

Ez azt jelenti, hogy egyedi elbírálás alapján ezt az összeget is részesedéssé konvertálhatják az együttműködés egy adott pontján.

Az Inkubációs fázisban egy ötletet, illetve a piaci igény valamilyen indikátorát várják továbbra is, ha ezzel megbírkozik a csapat, akkor viszonylag könnyű feltételekkel hozzájuthatnak a korábban 30 milliós Inkubáció+ befektetéshez – amit most szintén megemeltek, méghozzá 65 millió forintra.

Ha ezzel a körrel megtörténik a prototípus létrehozása, akkor az életszakaszt sikeresen teljesítették, és jöhet a Magvető befektetésről a döntés. Ez ezidáig 50 és 150 millió forint közötti befektetést jelentett, most azonban 100 millió forinttal emelték a limitet 250 millió lett a plafon. Ha ebben a fázisban már fizető ügyfeleket is szerez a startup, valamint körvonalazódik a skálázhatóság mikéntje akkor további együttműködésre számíthatnak: jöhet a Növekedési szakasz, ahol a nyártól már akár 3 millió eurót is a scaleupok rendelkezésére bocsátanak a részesedésért csarébe. A mai közleményből kiderült, hogy ide is várják a portfóliójukon kívülről érkező érettebb cégeket, akiknek az esetében jól látszik a skálázódás és nemzetközi piacról érkező bevételen is túl vannak már. A Forbes beszámolójából kiderül, hogy a nagyobb összegek nem feltétlenül jelentenek nagyobb százalékot, ugyanazon standardok szerint értékelik majd fel a leendő portfóliócégeket, mint eddig. Stratégiai céljuk pedig a továbbiakban is az, hogy befektetőként kisebbségben maradjanak

 

Értékes ötletek a környezeti és társadalmi kihívásokra

Közösségi média kihívást indított és Sziget jegyeket ajánlott fel a People 2 People Hungary, hogy a fiatalok társadalmi és környezeti kihívásokra adott kreatív és megvalósítható ötleteiket bátran közzétegyék. Inspirációként nyolc magyar innovatív és hatással bíró negyven alatti fiatal történetét mutatják be, akik maguk is tesznek a társadalmi és környezeti problémák megoldásáért.

Bővebben

 A Spectrum TV saját készítésű magyar sorozatának, aTabukról tabuk nélkül első évada Kanadában és az Egyesült Államokban is látható lesz, miután az Amazon megvásárolta azt, s rövidesen megosztja a Prime Videón keresztül. Aki még nem látta Thuróczy Szabolcs kommentárjával ellátott dokumentum sorozatot, az feltétlenül pótolja – lebilincselő.

Bővebben

Mobilappal és korszerű zöld megoldásokkal jön a Művészetek Völgye

Július 19. és 28. között újra a Balaton-felvidék három apró települése, Kapolcs, Taliándörögd és Vigántpetend lesz az ország központja. Tíz napon át koncertekkel, színházzal, irdodalommal, tánccal, zöld programokkal, hangversenyekkel, újcirkusszal, inspiráló beszélgetésekkel telnek meg az utcák, az udvarok és a terek.

Bővebben

Átrendeződött a világ legértékesebb márkáinak rangsora

A Kantar Millward Brown médiapiaci kutatóvállalat “Brandz Top 100” felmérése szerint az Amazon értéke 302,1 milliárd dollárról  315,5 milliárd dollárra nőtt. A második legértékesebb márka továbbra is az Apple, 309,5 milliárd dollárral. A tavalyi első helyezett Google idén a harmadik helyre csúszott vissza, 309 milliárd dolláros márkaértékkel.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások